- 784 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kargalar
Sabah çayımı içerken penceremden tam da çaprazımdan görünen karşı apartmanın sakinlerini gözlemler oldum kaç gündür.
Sekizinci katta bulunan karı koca her sabah uyanır uyanmaz mutfağın penceresini açıp camın mermer kenarındaki kuşların bıraktığı dışkıları temizliyorlar. Birkaç dakika süren aklama paklama işleminden sonra pencerenin kapı koluna büyükçe bir poşeti takıp kapatıyorlar. Sonra o siyah boş poşet, rüzgâr değdikçe havalanıp kuşlara korkuluk görevi yapıyor güya. İlk günler, kuşlar biraz tedirgin olup pencere kenarına konmakta tereddüt etseler de zamanla bunun kandırmaca olduğunu anlayıp mermer kenarlığa toplanıp keyif yapmaya devam ediyorlar. Bu aile de inatla her gün temizlemeye devam edip güne öyle başlıyor.
Komşularımın camında gördüğüm bu komik ve düşündürücü olay, seneler önce kendi başıma gelen benzer bir durumu hatırlattı.
Kuş türleri içinde tanıdığım en mücadeleci ve akıllı olanı kargalarla ilgili bu anımı aktarayım :
Geniş ve iki tarafa bakan balkonumun bir tarafına çamaşırları asıyorum. İçeri girer girmez kargalar toplu halde gelip çamaşırların üzerine dizilmezler mi? Dışarı çıkıp kovalıyorum olmadı evden birileri bekçilik yapıyor yok yine tek tük gelip çamaşırların üzerine konup birde dışkılayıp gitmiyorlar mı deli oluyorum. Çamaşırları tekrar toplayıp yeniden yıkayıp tekrar asıyorum yine bir şekilde berbat edip gidiyor yaramazlar.
Artık her yıkanıp ipe dizilen bütün çamaşırlar karga sürüsünün inatçı tavırları yüzünden en az iki defa yıkandıktan sonra toplanıyordu. Çalışan birey olarak bu durum çekilmez hal alınca bir de konu komşuya gülme malzemesi olunca iş inada binmez mi? ☺
Bir gün çamaşırları içeriye asıp dışarıdaki askılığı bir güzel sıvı yağla boydan boya yağlamak geldi aklıma. Tabiki maksadım şu yaramaz karga sürüsünün verdiği zararları önlemekti.
Çamaşır ipi bir güzel yağlandıktan sonra ara sıra pencereden onları izlemeye başladım. Önce tek tük gelip ipe konmaya çalışanlar oldu ayakları kayınca uçup gittiler.
Herbiri sırayla bunu deneyip gidince ’’oh be kurtuldum sizden ’’diyerek sevinmemden sonra sadece iki üç saat geçmişti ki,
Oğlum heyecanla seslendi :
’’Anneee gel bak kargalar nasıl eğleniyorlar ’’
Dışarıya yönelip camdan bakınca ’’pes artık ’’ dedim şaşkınlıkla...
Karga sürüsü bu sefer daha kalabalık halde gelip yağlı çamaşır ipini eğlence için kullanıyorlardı. İpin üzerine çıkıp ayakları kayınca aşağıya yönelip kanat açıp tekrar çıkıyorlardı. Anlayacağınız benim emektar kalın kendirden çamaşır ipi karga ailesi için lunapark olmuştu.
Artık inatlaşmanın gereği yoktu pes ettim. Ailece onları seyredip gülmeye başladık. Derken baktım ki böyle olmuyor inatçı kargalar eğlenirken enerji harcarken acıkırlar değil mi?
Mutfağa gidip bir tabak dolusu ekmeği sütle ıslattım. Üzerine de sosis ve salam dilimledim. Derin bir kaseye de ılık su doldurup onların göreceği şekilde yerleştirip içeri girdim.
Artık balkonumun bir tarafı lunapark bir tarafı lokanta olmuştu inatçı karga ailesi için ☺
Şu koskocaman dünya sofrasını paylaşarak, bölüşerek hep beraber mutlu /mesut yaşamanın, eğlenmenin tadını çıkarmak gerek değil mi?
Mutlu günler olsun tüm canlara...
Gülsen Dede
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.