- 2037 Okunma
- 11 Yorum
- 9 Beğeni
Merhamet
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Merhamet: TDK (Türk Dil Kurumu) Bir kimsenin veya bir başka canlının karşılaştığı kötü durumdan dolayı duyulan üzüntü, acıma.
Herkesin merhameti ile farklı bir hesabı vardır. İnsan olmanın temel değerlerinden biri olan ’’ merhamet’’ duygusu insanı geliştirir, olgunlaştırır, daha geniş bakış açıları kazandırır. Bencilliği yok eder, şiddeti ve kabalığı giderir, insanları her canlıya karşı daha saygılı ve sorumlu yapar…
İnsan duyguları olan bir varlıktır. Bazı olaylar karşısında sevinir, bazı olaylar karşısında üzülür bazen de içinde bir acıma duygusu belirir. Merhamet insanın sahip olduğu en güzel duygulardan bir tanesi ve olaylar karşısında acıma duygusu hissederek vicdanını harekete geçirmesidir.
Günlük hayatımızda güç durumda olan insanlarla karşılaşırız. Bu olaylar karşısında zor durumda olan canlılara karşı içimizde yardım etme isteği belirir. Bu sayede toplumda iyi niyet ortamı gelişir, yardımlaşma alışkanlığı oluşmaya başlar. Toplumun bireyleri arasında gelişen bu iyi niyet duyguları toplumun daha sağlıklı olmasını sağlar.
Merhamet, canlıların canlı kalmak, yaşam hakkı tanımak için duyduğu bir sorumluluktur. Ben yaşıyorum, yaşayabiliyorum; diğer insanlar, canlılar da yaşasın duygusudur. Öte yandan merhamet insanın sessiz yanıdır. Vermeye dayalı bir insanlık halidir. Merhameti kıymetli yapan bir eylem içeriyor ve harekete geçiyor olmasıdır. Yoksa merhametin içi boş bir duygudan ibaret kalır.
Çağımız merhametsiz ve insafsız bir çağ olsa da, iyimser düşünecek olursak doğan her canlı iyilikle doğar. Lakin çıkarlarını düşünen insanların çoğaldığı, merhametin azaldığı yerlerde hile, ahlaksızlık, ormanların yanması bu kadar artarken ve insanlar iki yüzlü olurken: Paranın saltanatı merhamet duygusunu susturmak için her türlü hilekarlığa baş vuruyor olması düşündürücü. Adaletin ve vicdanın olmadığı bir yerde merhametten bahsetmemiz de mümkün değildir.
Merhamet:
Dağda, kırda, bayırda, taşlarının arasında yeşeren çimenleri: Bahçedeki gülü, gülün dalındaki bülbülü, yuvasız serçeyi, güvercini, sokaktaki kediyi, köpeği küçümsememektir.
Bir ülkenin milli serveti olan ormanları; ormanın içinde yaşayan tavşanı, sincabı, geyik- ceylanı, börtü böceği yakıp-yıkıp talan etmemektir.
Kötülüğün ne olduğunu bilmeyen parkta oynayan çocuğu, hayatın bütün yükünü taşıdığı halde dışarıdan bakınca güçsüz gözüken kadını incitmemektir.
Kırgına moral, düşküne umut, yaşlıya umut, yoksula varlık, yarası olanın yarasına merhem sürebilmektir.
Kadir kıymet bilmektir. Hak edene hak ettiği değeri , o yaşarken son dirhemine kadar verebilmek ve içinde yeşerdiği her bedeni görkemli bir çınar ağacına dönüştüren sevgi tohumudur.
Merhamet; bir canlıya acımaktan ziyade, acıtmamaktır..!
Nuray Çakmak/24/10/2019
YORUMLAR
Uzun zamandır bu bölümü pek takip etmez oldum. Merhamet başlığı dikkatimi çekince geldim
Okudum ve iyi ki okumuşum. Oldukça etkili bir anlatımı olan yazınız için teşekkür ederim.
Bu zamanlarda o kadar çok ihtiyacımız varki merhamete
Her birimizin bu konuda belkide bir yönüyle eksiğimiz var.
Merhamet genetiktir denilse de sonradan da edinilebilir ve geliştirilebilir bir duygudur.
Her insanda mutlaka merhamet duygusu vardır az yada çok.
Empati yapmak okullarda ders olarak okutulmalı diye düşünenlerdenim. Zira insanın şefkat kanadı bu şekilde büyür.
Merhamet sadece acımak değildir. Acıma duygusunun gerektirdiği şeyi yapmaktır da.
Velhasıl merhametsiz insan herkese canlı cansız herkese zarar verebilir.
Son bir şey ilave etmeden geçemeyeceğim.
Kendi ailesine merhamet edip başkalarına zulmeden kişilere merhâmetlidir diyebilir miyiz.
Zaman gelir kendi çıkarları için ailesine de zarar verir.
Yüreğinize sağlık...
Sevgilerimle.
Nuray Çakmak
Teşekkür ederim çok güzel yorumdu, sevgilerimle.
Nuray Çakmak
Teşekkür ederim selam ve saygılarımla.
Hocam İyi akşamlar!
Ben merhameti kısa bir cümleyle yorumlasam, ne derim diye düşündüm.
İnsan olmak demek geçti içimden.
İnsan merhametlidir her zaman.
Hele o insan bir de kamil insansa, o zaman yazdığınızdan daha çoğu vardır.
Kısaca, siz kamil insanı anlatmışsınız. Güzel olmuş.
Selam ve saygılarımla.
Nuray Çakmak
İnsan olan insan acıtmaz.
Selam ve saygılarımla.
Merhamet...
Hakkıyla savunma merhameti ve merhamet göstermek lakin...
MERHAMETLİLERİN EN MERHAMETLİSİ SADECE ALLAH.
Bu başlığı gördüm ve aldım kitabını sevgili yazarın.
Tek iddia ettiğim şu ki:
Hayat asla adil değil ve olmayacak bu anlamda ne yapsak ne etsek de kimseyi mutlu edemiyoruz.
Bu bağlamda huzura dönük yüzüm ile saf tuttuğum safiyet dolu benliğim ve sevgiden de taviz vermediğim.
Yargılanmak illa ki ve kinaye yüklenmişken insan oğlu.
Ama taraf değiştirmeyeceğim ben ve tüm gücümle iyi tarafta olmaya zaten ant içtim.
Sevgimle canım arkadaşım.
Nuray Çakmak
Merhamet güzel bir duygu. İnsanın insanı ve her canlıyı görebilmesini sağlayan paylaşımcı bir duygu. Bir de merhamet sömürüsü yapanlar var. Hatta bu işi profesyonelleştiren uzmanlar. İnsanı insan olmaktan uzaklaştıranlar.
Merhameti ile insan olan iki insan kazandırabilirken ne yazık ki insan olmayanlar yüzlerce insan kaybettiriyorlar.
Sevgilerimle
Nuray Çakmak
Teşekkür ederim sevgilerimle.
Nuray Çakmak
Sevgilerimle, teşekkür ederim.
Merhamet; bir canlıya acımaktan ziyade, acıtmamaktır..!
Var ol Nuray.
İnsanın canı daha ne kadar yanabilir ki?
Cehennemde yandıklarında bunu cevabını zaten bulmuş olacaklar.
Sevgimle arkadaşım.
Nuray Çakmak
Çok teşekkür ederim sevgilerimle arkadaşım.