Yerli Para Hakimiyeti
İç piyasada Yerli Para hakimiyeti olmaması, mazotla çalışan arabaya benzin koymaya benzer.
Yabancı yatırımlar, ithal ürünler ülkeye girişlerinde döviz gereksinimini doğurur. Ancak, bu ürünlerin iç pazar satışı doğal olarak yerli parayla yapılır.
Buna karşın devlet, petrol başta olmakla birlikte ithal ürünlerden Yüksek Oranda Vergi almak zorunda kalmaktadır. Bunun birinci nedeni, yerli parayı korumak amaçlıdır. Vergi geliri sağlanması, sonraki nedendir.
Bunun yanısıra, iç piyasada vatandaşın cebinde günlük ihtiyaçlarını karşılamak amaçlı döviz bulundurmasının hiç bir geçerli nedeni bulunmamaktadır.
Vatandaşın cebindeki her bir miktar döviz, o ülkenin tüketicisi olması anlamını taşımaktadır.
Ülke içindeki tüm ihtiyaçlarımı yerli para ile karşılayabilirken, neden döviz bulundurma ihtiyacı hissetmeliyim?
PARA = BAYRAK = EGEMENLİK
Bayrağımın hakimiyeti için seve seve ölüyorum. Gel gör ki, yabancı ülke bayraklarını (para) kendi (para) bayrağıma tercih ediyorum?!.
Bu Milli Şuur Farkındalığı olmayan uluslar ve ülkeleri, doğal olarak farkında olmasalar da Sömürge, Koloni olarak yaşamayı kabul etmektedirler.
YERLİ PARA HAKİMİYETİ MİLLİ EGEMENLİKTİR.!.
Bu hakimiyeti sağlama görevi elbetteki, öncelikli olarak ülke yöneticilerinin birincil zorunluluğudur.