EĞİTİM YAKIN ÇEVREDEN BAŞLAR
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
EĞİTİM YAKIN ÇEVREDEN BAŞLAR
YAHYA AKSOY
"...Okul,genç kafalara,insanlığı saymayı,ulus ve ülkeyi sevmeyi,bağımsız yaşamayı öğretir;bağımsızlık tehlikeye düştüğü zaman onu kurtarmak için tutulması gereken en doğru yolu öğreten okuldur.ülkemiz içinde uygar düşüncelerin, çağdaş ileriliklerin vakit yitirilmeksizin yayılması ve gelişmesi gereklidir. En önemli ve verimli ödevlerimiz öğretim ve eğitim işleridir.Bu işlerde başarıya ulaşmamız gerekir. Bir ulusun gerçek kurtuluşu ancak bu yoldadır. Bu zaferin sağlanması için hepimizin tek can, tek düşünce olarak belirli bir program üzerinde çalışmamız gerekir.İleri ve uygar bir ulus olarak yaşayacağız…” ATATÜRK
Eğitim yakın çevreden başlar ve bir göle atılan taş sonunda oluşan dalgalar gibi giderek dalga dalga genişler.Aile,okul,öğretmen,veli ve tüm yakın çevre önemlidir.
Boğazlıyan Oğulcuk Köyünde ilkokulu kuran ve yöneten, köy enstitüsü mezunu baş öğretmenimiz Hamdi Ünal, 20 dönüm arazi üzerinde kurduğu okul bahçesinde her türlü tarım ürününden örnek alanlar üzerinde uygulamalar yaparak çocukları eğitirdi. Yıllar sonra hasta yatağında yaptığı listede, yetiştirdiği çocuklardan iki bakanlar kurulu çıkabileceğini heyecanla ve büyük bir gururla bizlere göstermişti.Kendisini rahmet ve şükranla anıyorum.
Prof.Dr. Bozkurt Güvenç ,eğitim ve kültür ilişkisini şöyle anlatmakta: "Eğitim yol ise; kültür, yolcunun hayat boyunca yaşayarak öğrendiklerinin tümüdür."
Bütün dünya öğretmen yetiştirmede yeni anlayışları ve yeni teknolojileri yakından takip etmekte iken, bu alanda bizim izlemekte olduğumuz yol ve yöntemler enine boyuna tartışılmalıdır.
İhmaller, yanlışlıklar, akıl ve bilim dışı uygulamalar, bizi çıkmaz sokaklara götürür. Zaman ve enerji kaybına neden olur. Zamanı, insanı, eğitimi,enerjiyi ve teknolojiyi yerinde zamanında ülkemiz ve insanımız yararına kullanmasını bilmeliyiz.
Bilgiyle ve bilinçle teknolojiyi almak ve yaygın bir şekilde toplum hayatı için kullanmak durumundayız. Geleceğin aydınlık olmasını sağlayacak. Öğrenciler,gençler, öğretmenler, veliler hep birlikte ses vermelidir. Neler olup bittiğini sorgulamalıdırlar. Geleceğimizi gençler şekillendirecekler. Bilim ve teknoloji projeleri üretme yarışmasına girmeliler.Nobel ödülü alan Aziz Sancar yolunu izlemeliler.
Dünya eğitim teknolojiler ve projeleri kongreleri düzenlenmekte. Bu alanda yetkili ve sorumlu olanlara büyük ve önemli görevler düşmektedir.
Sabancı Vakfı ve Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı "YARINI İNŞA ET" projesi başlatmıştır. Proje kapsamında 4 farklı şehirde(Adana,Trabzon, Konya, Mardin) 750 genç ,AKILLI ŞEHİRLER, ÇEVRE VE ENERJİ alanında sorunlara teknolojik çözümler üretecek. 150 öğretmene elektronik eğitimleri verileceği açıklanmıştır.
Bu projenin tüm ülke genelinde uygulanması için çalışmalar yapılmalıdır. TUBİTAK bu alanda çalışmalarını yaygınlaştırmalıdır. MEB ve üniversiteler işbirliği yurt genelinde yerine getirilmelidir. Bütün illerde bulunan üniversiteler çevrelerindeki ilk ve orta öğretime projeler ve uygulamalar konusunda ışık tutmalıdır.
"Medeniyet doğru giden yol ise/Hürriyette berrak duran göl ise/ Sulanan ziraat nerde bol ise/ Bereket oraya verilir oğul..." diyor Âşık İbrahim Güleç( Beyani)...
Düşünmekten , tartışmaktan çözümler üretmekten ,başarının ve bereketin nereye verileceğini anlayarak her alanda projeler üretilmeli ve eğitim uygulamaları yapılmalıdır. Çağı yakalamak ve geçmek, bilim ve teknoloji yarışında kazananındır.
Papağan der ki:
“Doğayı sen bozdun, onu sömürdün,/ Bununla da övündün,/Bununla da öğündün ey insan!
Dünya elden gidiyor gidiyor, farkında mısın?/Yoksa sen derin uykularda mızın?
Doğada renk kaldmafı, göller çöl oldu,/Başını kaldır da bak,bize neler neler oldu!
Çevreciler ağaç diker,önlem olur taşkına,/Bir ağaç da sen dik torunların aşkına,
Varsa eğer hâlâ bir kurtuluş yolu ,/Durma koş,ara bul,uygula onu,
Felaketler kapımıza dayandı,inan,
Belki kurtuluruz,yeter ki sen uyan ve aklını kullan.” Prof.Dr. Y.Akyüz
Aydınlanmış ve gelişmiş bir toplumda yanlışlıklar barınamaz. Bunun temel unsuru eğitimdir. Eğitim, her zaman öncelikli, önemli, hayati ve günceldir.
2019-2020 eğitim ve öğretim yılında tüm öğrencilerimize ve öğretmenlerimize başarılar diliyorum.
YORUMLAR
Belki kurtuluruz,yeter ki sen uyan ve aklını kullan.” Prof.Dr. Y.Akyüz
Aydınlanmış ve gelişmiş bir toplumda yanlışlıklar barınamaz. Bunun temel unsuru eğitimdir. Eğitim, her zaman öncelikli, önemli, hayati ve günceldir.
O ' papağan' aslında kendini deli gibi yerden yere vuran, ülkesi için, dünya için ne yapılabilir diyen bizleriz aslında :((
2019- 2020 Eğitim yılı hayırlı olsun..
Anlamlı yazınızı kutlarım, saygılarımla..