İNSANA DAİR HALLER
Yeteneği, bilgi ve beceri ile kişilik ve karakteri yüksek olan insandan korkma.
Onlar;
-Bilginin, paylaştıkça çoğaldığı bilinci ile bildiklerini öğretmekten kaçınmazlar.
-Aranılan lider özellikleri ile her hal ve şartta toplumun refah ve huzurunun garantisidirler.
-Toplumun daima aydınlık istikametinde ileri gitmesinde ona ivme kazandıran rehberdirler.
-Toplumun yüz akıdır onlar. Memleketin medarı iftiharı olmak onlara mahsus bir haldir.
Yeteneği, bilgi, becerisi yüksek ve fakat kişilik ve karakteri zayıf olanlara mesafeli dur.
Onlar;
-Statü kazanabilmek ya da mevcut statülerini koruyabilmek için çevresindeki herkesi ve hatta her şeyi basamak olarak kullanmakta ve hatta varlığından yarar sağladıklarını dahi haraç mezat satmakta mahirdirler.
-Kimin ne kaybettiği ile ilgilenmeksizin sadece kendi çıkarlarının peşindedirler.
-Böylelerini iyiye ve doğruya yönlendirmek mümkün olamadığında, sürüden uzakta tutmak elzemdir. Çünkü içinde bulundukları yapıyı hesapsızca bozarlar.
Yeteneği, bilgi ve becerisinin yanı sıra kişilik ve karakteri de zayıf olanlardan behemehal uzak durmak şarttır.
Onlar;
-İyiye, doğruya ve güzele dair hiçbir şey bilmediği halde her şeyi bilenlerdir!!!
-Kendilerine yapılacak yatırımın hiçbir geri dönüşü olamayacağı gibi bu anlamda uğraşmak, hayattan ve zamandan boşuna harcanan sermayeden başka bir şey değildir.
-Onlarda cehaletin ve ahlaksızlığın beslediği cesaret sınırsızdır.
-Bu sebeplerle, bünyeden kesilip atılması gereken habis urlardır.
Yeteneği, bilgi, becerisi zayıf, fakat kişilik ve karakteri yüksek olanlar ilgi ve yardıma ihtiyacı olanlardır.
Onlar,
-Kendine olan öz güvenleri sebebiyle her fiil ve eylemlerini sahiplenirler sonuna kadar.
-Kötü yaptıkları hiçbir şeye başkalarını ortak etmek için çabalamazlar.
-Noksanlıkları tamamlandığında toplumun temel taşları olmaya namzettirler.
YORUMLAR
"Yeteneği, bilgi ve becerisinin yanı sıra kişilik ve karakteri de zayıf olanlardan behemehal uzak durmak şarttır.
Onlar;
-İyiye, doğruya ve güzele dair hiçbir şey bilmediği halde her şeyi bilenlerdir!!!
Bu sebeplerle, bünyeden kesilip atılması gereken habis urlardır."
Ne kadar doğru ve yerinde bir tespit.
Kolay değil insan olma erdemini yaşamak ve yaşatabilmek.
Kaleminize sağlık.Mükemmel di yazınız arkadaşım.
Sevgilerimle.