- 489 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TOPRAĞI BOL OLSUN
TOPRAĞI BOL OLSUN
En çok dikkatimi çeken gerçekten bozulduğum hatta içimden kızdığım bir mesele ise ölen birinin arkasından güya iyi dilekte bulunuyormuş gibi Toprağı Bol Olsun saçma dilektir. Bir kere ölen kişinin mezarın da toprağının çokluğu ne işe yarayacak. O tarafta ekip biçecek çiftçilik mi yapacak? Ziraat işlerimi yürütecek? Yoksa kerpiç kesim ev falan mı yapacak? Yahut da ilerde yer kalmaz diye arazi arsa mı edinecek?
Eğer ölen kişi bana göre hangi inançtan olursa olsun aklı evvel dinci yobaz kesimi yarımcılık yapıyorlar. Ölen Müslüman ise Allah rahmet eylesin denmeliymiş. Gayri Müslim ise Toprağı bol olsun denilebilirmiş. Çünkü bu gayri Müslim için taziye yerine geçmezmiş. Bire yoz ölen bir insan kim olursa olsun onun arkasından iyi dilek ve affı mağfiret dilenir. Ailesine ve yakınlarına başsağlığı ve sabır temennisin de bulunulur.
Asla ölen kişi hangi nasıl bir inanç sahibi olursa olsun iyi dileklerde bulunmak esastır. Ayrım yapmak gerçek Müslüman’a insana yakışmaz. Bir de ölenin arkasından asla toprağı bol olsun demeyelim. O kadar güzel denilecek dilekler varken. Allah günahlarını bağışlasın. Allah mekânının cennet kılsın. Allah ailesine ve yakınlarına sabırlar versin. Allah arkasından yapılan duaları kabul buyursun. Allah sevgili kulları mertebesinde kabul etsin. Allah cehennem azabı göstermesin.
Daha birçok ölünün arkasından taziye dilekleri yapılabilir. Siz siz olun o ilkellikten gelen saçma sapan toprağı bol olsun sözünü ölenin arkasından söylemeyin. Birde ölenin inancını yargılamayın.
Bilmem yanılıyor muyum?
Durmuş Karabağlı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.