- 657 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
DİNDE KADIN VE ERKEK
DİNDE KADIN VE ERKEK
Kadın ve erkek nefsin ürünüdür her iki varlıkta insandır. Bu iki cins Allah’a aynı mesafededir. Allah katında yoktur birbirlerine üstünlükleri. Çünkü eşit yaratılmışlardır. İslam inancına göre iki cins arasında eşitsizlik ancak Allah katında da Takva sahibi olmaları ile değerlendirilir. Ne kadın erkeğinin ona sınırsız hâkimiyeti nede erkek kadınının ona sınırsız hâkimiyeti için yaratılmıştır.
Kuran’ın bildirdiği insana Allah kendi ruhundan üfledi. Yaratılmışlar için de meleklerden dahi üstün tutulduğu erkek ve kadın ayrımı yapılmadığı bildirilmektedir. Bütün meleklerin insana cedde ermesi istendiğinde ateşten yaratıldığını ileri süren İblis secde etmemiş ve cennetten kovulmuştur.
NAHL SURESİ: 16/72
Allah size kendi cinsinizden eşler yarattı. Eşlerinizden size oğullar ve torunlar oluşturdu denilmektedir.
NİSA SURESİ:4/1
Ey insanlar! Sizi bir tek nefisten yaratan ondan eşini var eden, ikisinden de birçok erkekler ve kadınlar üreten Rabbinize karşı gelmekten sakının.
Yukarda ki bu surelerin ayetleri de açıkça insanın eşit ve birbirinden daha üstün vasıfla yaratılmadığı görülmektedir. Bir de kadının Âdem’in kaburga kemiğinden yaratıldığı söylenir. Kuran da böyle bir ayet yoktur. Bu Yahudilerin Kitabı Mukaddes denilen Tevrat’ın Tekvin 2/21-22 bölümünde anlatılandan günümüze kadar intikal etmiş husustur. Orada şöyle deniliyor. Rab: Allah Âdem’in üzerine derin uyku getirdi. O uyudu ve onun kaburga kemiklerinden birini aldı, yerini etle kapladı, Rab Allah Âdem den aldığı kaburga kemiğinden bir kadın yaptı ve onu Âdem’e getirdi.
İşte bu görüş hikâyeleşmiş günümüze kadar gelmiş ve insanlarımıza yanlış anlatılan fikir kafalarında yer etmiştir. Hal bu ki Kuran da böyle bir açıklama yoktur. Bu konuda bilgiçlik taslayanlar bazı ukala denilecek zevat uydurma ve saçma hadisler yaratarak Tevrat’ın bu izahını gerçek olduğu sapkınlığına düşmüşlerdir. Zira Allah sizi kendi nefislerinizden eşler yarattı demek istenilen erkek kadın çiftler halinde kendi nefislerinden yaratılmıştır. Âdem nasıl yaratıldı ise Havva da öyle yaratılmıştır.
Tabiatın kanunları ve bilimin bize öğrettiği evrende her varlık benzeri yani çift olarak vardır. Açık söylemek gerekirse Allah varlıkları yaratırken benzer ve zıtlar ile var etmiştir. Çünkü Allah öyle bir yaratıcı güçtür ki O,mutlak ve tek kudrettir. Her yaratılmış olan ona muhtaçtır. O, ise hiçbir şeye muhtaç değildir. O,sonsuz ve yücedir.
YASİN SURESİ:36/36
Yerin bitkilerinden, kendi nefislerinden ve daha bilemeyecekleri şeylerden bütün çiftleri yaratan Allah’ın şanı ne yücedir.
ZARİYET SURESİ: 51/49
Her şeyden çift yarattık ki düşünüp anlayabilesiniz.
İlk yaratılırken insan erkek ve kadın tek nefsin çift olarak aynı zamanda ve birlikte yaratılmıştır.
HUCURAT SURESİ: 49/13
Ey insanlar! Biz sizi bir erkek ile bir dişiden yarattık. Hiç şüphesiz Allah katında en değerliniz Takvaca en ileri olanınızdır.
AL-İ İMRA SURESİ: 3/76
Allah takva sahiplerini sever.
Bura da önemli ayrıcalık yaradılış özellikleri bakımından yani iki cinsin fiziksel ve anatomik farklılıkları bakımından birbirlerinin tamamlayıcılarıdır. Korunmak sakınmak her türlü günah işlemekten kaçınmak ve yaratana şükranlarını sunma da zafiyete düşmemek Takvanın ta kendisidir. Takva sahipliğin de erkek ve kadın cins, mevki, sınıf, zenginli ve fakirlik, ırk iklim bakımından bölgesel yaşam farklılıklarını yok sayıp takva sıfatlarına bağlanmak esastır.
İSRA SURESİ: 17/84
Herkes varlık yapısına uygun iş görür. Kimin doğru yolda olduğunu rabbiniz daha iyi bilir.
Erkekler adale kuvveti, fiziki gücü, mücadeleci ve cesur yaradılışı, ailenin geçimini ve zor işlerin yapılmasını, adalet ve hakkaniyetle aile düzeninin devamını sağlayandır. Her türlü tehlikeye karşı aileyi korur. Yaşadığı toplumu veya ülkeyi her türlü olumsuzluklara karşı korumada da herkes gibi gerekli işlevi üslenir.
Kadınlar ise şefkat, merhamet, duygu, sevgi ve muhabbet gibi konular da erkeklere nazaran daha hissidir. Korku ve ürkeklik diğer taraftan sıkıntılı haller de daha duyarlıdır. Fiziki yapı bakımından daha zayıfta olsa zekâ ve hissetme duyarlığı konularında erkeğinden daha güçlü yapıları olanlar da az değildir. Kadınlar bazı konularda erkelere nazaran daha tahammüllü ve olaylar karşısında daha sabırlıdır.
Durmuş Karabağlı