- 438 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ALLAH'A EŞ KOŞMAK
ALLAHA EŞ KOŞMAK
Bu yazımız da Allah’a eş koymak olan şirkten bahsedeceğiz. Şirk genelde dini literatür de geçen kullanılan sözü edilen bir kelimedir. Ortak koşmak birisinin yerine başka birisini koymak. Eş koşmak manalarına gelen bir kelimedir. Dini yönden ise Allah’a eş koşmak. Allah yerine başkalarını Rab gibi görmek ve kabul etmek şirktir.
İslam dininde Allah’tan başka kutsal varlık yoktur. Hiçbir canlı insanlarda dâhil Allah’ın vasıflarından hiçbirisine sahip değildir. Allah’ın vasıflarını taşıyamaz sahiplenemez. Evrende var olan her şey Allah’ın ayetleridir. Allah’a ait kutsal ve mukaddes değerleri başkasına yüklemek sahiplenmek şirktir. Şirk dini değerleri inanç ve iman ile amel ettiklerini inkârdır.
Allah varken başka varlıkları tarikat cemaat efendilerini aracı yapmak şefaatçi kılmak şıhlar, şeyhler, din tacirleri, din efendileri, tasavvuf önderleri, çeşitli mezhep mensupları kendilerini din bilgini sayanlar din ulaması ve mollaları mele denilen soytarılar asla Allah’ın temsilcisi veya şefaatçileri olamazlar. Bunları bu şekilde düşünenlerde şirke batmış olurlar.
Yine tekke türbe dergâh kutsal yer ve mekânları da kendilerine rab yapanlar aracı kılanlar onların yüzü suyu hürmetine denilerek Allah’tan talepte bulunanlarda maalesef şirke bulaşmış olurlar. Şunu çok iyi bilmek lazım ki Allah’tan başka Rab yoktur. Allah’tan başka şefaat edecekte yoktur. Peygamberler dahi şefaatçi değillerdir. İnsanlar haşr olup mahşerde toplanıldığında sadece peygamberlerin şahitliğine başvurulacaktır. Onlarda gördükleri yaşadıkları zamana ait bilgilerin şahitliğini yapacaklardır. Öncesi ve sonrası hakkında asla bir ifadede bulunmayacaklar ve ümmetleri için şefaatte bulunmayacaklardır. Peygamberlerin dahi böyle yetkileri yokken bunların dışındakileri nasıl şefaatçi diye Allah ile aramıza koyarız. Akıl var mantık var beşerden şefaatçi olur mu diye kendimizi yargılamalıyız.
Dinde şefaatçi demek torpilci demektir. Hiçbir dinde böyle bir şey yoktur. Allah’tan başka şefaatçi olamayacağını da bilmemiz lazım. Ahrette insanlara yalnız Allah şefaat edecektir. Günümüzde insanlar Hz. Muhammet’i şefaatçi yaptılar. Dünyada iken kendimize şerikler ve şefaatçiler edinmek şirkin alasıdır. Hıristiyanların İsa’yı da tanrının oğlu yerine koymaları da tamamen şirktir.
Allah ile aramıza bir şeylerin sokulması konulması tamamen yersiz bir çabadır. Zira Allah Ayetinde bize şah damarımızdan daha yakın olduğunu söylüyor. O zaman ne gerek var torpile aracıya olumlu olumsuz her hareketimiz davranışımız ve yaşamımız bizleri yaratan var eden Allah tarafından bilinip görüldüğü halde.
KAF SURESİ: 50/16
And olsun, İnsanı biz yarattık ve nefsinin kendisine fısıldadıklarını biliriz. Ve biz ona şah damarından daha yakınız.
Allah ayetinde bize yakınlığını belirtirken neden şefaatçi ararlar. Aracı olarak tanıdıkları bildikleri hiçbir özelliği olmayan hatta dini istismar eden zibidi takımını akıllarından çıkarıp atsınlar. Düşüncelerinden soyutlayıp uzaklaştırsınlar. Gerçeğe dönüp şirk tuzağından kurtulsunlar.
Durmuş Karabağlı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.