- 479 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
DEĞERLER BOŞLUĞU
DEĞERLER BOŞLUĞU
Hayatta en önemli unsur doğru seçim doğru karar verip tabi ki doğru kararlar almaya çalışmaktır. Onur ve haysiyet sahibi olmanın birinci şartı doğru seçimdir. Ailede, meslek seçimimizde ve yaşamımızda, eğitim alanında siyasi ortamda ve bu alanda, iş hayatımızda insan olarak maalesef genelde değerler boşluğu yaşıyoruz.
Toplumun bireyleri olarak güven duygularımızı yitirdik. Sevmek ve sevgiyi gönüllerimizden nerdeyse silip attık. Hakkaniyeti paylaşımı yardımlaşmayı yok ettik. Empati yapmayı kalp kırmaya karşımızdakileri gücendirme aracı olarak kullanır olduk. İşte bu insancıl ve etik değerlerden uzaklaşmalar yerini başka olumsuzluklara bırakır oldu.
Terk edilen veya yok olmaya yüz tutan değerlerin yerine bencillik, güvensizlik, kaydı ve tasa, öfke ve kırıcılık, karşımızdakileri hor görme, sevgisizlik ve hoş görüsüzlük doldurmaya başladı.
Bu ülkenin bilime, akla, fiziğe, kimyaya, matematiğe, sanata, felsefeye, ihtiyacı var. Etik olan kökenimizden var olup gelen kültürel örf gelenek ve ananelerimizin muhafazası var. İşte bu değerlerin yerini doldurmak için de ihtiyacımız olan aydın bilgili kültürlü vatan sevgisi ile hizmet edecek yetiştirilmiş gençlere ihtiyacımız var.
Ailede okulda ve hayatta bunlar yok edilip bulunulan zamandan ileriye değil de geriye hevesle geçmişe özlemle cehalete koşulursa değerler boşluğunu kendi ellerimizle ülkede yaratmış oluruz.
Durmuş Karabağlı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.