- 875 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
HUZURA ERİŞMEK
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
İnsanız şaşarız bazen mutlu olmayı arar ama en güzel anları bile mutsuzluk diye algılarız. Peki ya neden düşünmeden o günü yargılarız? Şimdi kim, ne kadar kendini haksız olmanin yerine koyuyor? Hep bencillik hep ben diyoruz. Kaç kez sen haklısın dediğimizde gerçekten kalben bunu söyleyebiliyoruz? Kendi hatalarımızı başkalarına güldürmekten neden vaz geçmiyoruz? Halbuki belki huzur gerçekleri kendimize itiraf etmekten geçiyor? Tek yolu neden karşıya yüklemekte buluyoruz ki? Ah bu sorular ansızın yine dilime dolanıyorlar. Kime sorarım bilmem ama soruyorum işte. Belki bulunur belirsiz olan tüm cevaplar.
Kime göre yaşamamızı sürdürüyoruz bilmiyoruz işte sadece yaşamak istiyoruz ama neden değer katmıyoruz kendimize,aldığımız nefese , soluduğumuz havaya hatta baktığımızı sandığımız herşeye ? Çevremizdeki insanlara verdiğiniz değer, değer katıyormu bize?Halbuki değer vermemiz gereken tek şey Manevi huzuru bize bağışlayan, bizi dünyanın en nadide varlığı olarak yaratan Rabbimiz değil midir ? Çokmu uzakta arıyoruz bize iyi gelecek reçeteyi? Halbuki şah damarımız kadar yanımızda değil midir? Nefesimiz yettiğince ettiğimiz cümlelerde değil midir? En son ne zaman kendimiz için değilde sadece Rabbimizin rızasını almak için secdeye kapandık? Yada ne zaman bir hayr yaparken sadece bir masumu sevinirdik? Her güne bir masum yerleştirmek gerek. Her dakikayı Rabbimize geçirmek gerekki o istediğimiz Huzura erelim. Huzur ne bi sevgilinin dudağında çıkan dünyevi iltifatlarda,nede evimizi cebimizi ne bileyim işte çantamızı doldurduğunuz dünyevi eşyalarda var.
Bırakalım bir müddet evimizdeki televizyonu elimizdeki telefonu mesela kaç saat bir köşeye atıp uzak kalabiliriz? Huzur huzur vede huzur derken bizi kendimize bile bırakmayan dünyevi şeylerden kaç dakika uzaklaşabiliyoruz? Bu soruyu soralım önce kendimize. Rabbimize ne kadar yakın olursak o kadar Huzurun dokusunu varlığını hissederiz bence...
~İP€K KĄ£KĄN~
YORUMLAR
Afet-i gamdan aceb dünyada kim azâdedir
Herkesin bir derdi var mâdem ki âdemzâdedir
Bir hûma-yı zevki bin sayyâd-ı gam takib eder
Böyle bir mevhuma bilmem neden halk üftâdedir.
Huzura ermek için gönül dilini anlamaktan geçiyor anlaşılan. Gönlünüze sağlık..
İPEK_KALKAN
Ben demekten kurtulduğunda insanlar benlikten arınır öze inerler ben dediği anları da gizli şirkten sayıp tövbe ederler..Ben merkezinden kurtulmadıkça nefsiyle imtihanları çetin olur.Nefis kibir gurur taşkınlık hallerini çokca yaptırır insanlara.. Kurtulanlar da tek yaratana teslim olur tevhid inancını yaşarlar tek servetleri emanet bedende emanet dünya da sadece imanları amelleri olur..Allah hak yoldan ayırmasın.Allah razı olsun kardeşim Selam ve dua ile.
Güzel bir paylaşım olmuş tebrik ederim kardeşim, huzur ancak İslamı yaşamakla mümkündür, diğerleri fanidir, geçicidir