- 613 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
NİLÜFER ÇİÇEĞİ GİBİ OLMAK VAR
Nilüfer Çiçeği Gibi Olmak var: Her Gün Yeniden Doğmak Zorlukları Yenmek
Nilüfer çiçeği, kökleri göl ve göletlerin çamuruna ve tortusuna bağlanmış olan bir çeşit su çiçeğidir. Nilüfer tohumu, şaşırtıcı derecede uzun bir ömre ve dirence sahiptir: açtıktan sonra çoğalma yetisini kaybetmeden 300 yıla kadar yaşayabilir.
Nilüfer çiçeği, bataklık gibi bir sefillikten bile çıkabilecek saflığın ve güzelliğin sembolüdür.
Bu güzel çiçek, bataklıklarda veya çamurlu, sulak arazilerde ortaya çıkar ve çiçek açtığı zaman çamurdan dışarı doğru yükselir. Gece olduğunda, çiçeğin yaprakları kapanarak, suyun altına geri çekilir. Suya dalmak için kapandıktan sonra, günün ağarması ile beraber, hiç bir bozulma, kirlenme emaresi olmadan kirli su tabanının üstüne çıkar.
Nilüfer çiçeği, aynı zamanda bir meyve olma özelliği de taşıyan tek çiçektir: nilüfer meyvesi, ters bir koni şeklindedir ve bu koninin içinde bulunur. Çiçek yaprakları kapandığı zaman, bir koku vermez ama açıldığında aroması sümbülü anımsatır. Birçok insan nilüferin kokusunun hipnoz etkisine sahip olduğunu ve ruhsal durumuzu değiştirebileceğini düşünür.
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.