- 1092 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
YAŞASIN TEKNOLOJİ
Geçen hafta sonu kızım ve damadım bana yemeğe gelmişlerdi.Damadına yemek yapmaktan hoşlanan her kayın valide gibi onun sevdiği yemekleri yaptım.Sağolsun yeme konusunda beni hiç üzmez.Hayranlıkla seyreder müthiş bir zevkle yer ve çok mutlu eden bir finalle harikalar yarattığımı teşekkürleriyle anlatırken çay faslına geçmem gerektiğini hissettirir.Kendi oğlum olsa bu kadar sevebilirdim ancak.Hep dualarımda.
Kızım ingilizce öğretmeni,damat bilgisayar öğretmeni.Emekli hemşire olan 84 yaşındaki annem ve ben 4 kişilik bir aileyiz.3 köpeğimiz 2 kedimizi de sayarsak nüfus artıyor tabiki.
Çayları getirdiğimde annem haber izliyordu.Herkes çayını alıp bir köşeye çekildi.Aradan bir süre geçtiğinde farkettim ki hepimiz tamamen kopuk bir şekilde elimizdeki telefonlara
bakıyor,yazıyorduk.Annem whatsApp dan Almanyadaki kardeşimle konuşuyordu.Ben messengerde arkadaşlarımla yazışıyordum.Damat benim laptopa format atıyor kızım da yöneticisi olduğu hayvan severler derneğiyle ilgili birileriyle yazışıp hasta hayvan tedavisi süt anne kedi bulma,çöpe atılmış köpek yavruları kurtarma operasyonlarını yönetiyordu.
Bu kadar hayatımızın içine işleyen ,büyük küçük hepimizi başına bağlayan bu internet acaba bu kadar gerekli miydi?Teknoloji çok çok ilerlerse Dünya daha iyi mi olacak?Savaşlar bitip gıdalar mı çoğalacak?Yüzlerce soru sorabilirim kendime ama hepsine de tek cevabım var.Keşke olmasaydı TEKNOLOJİ.
Dünyada haberimizin olduğu tek yer köyümüz şehrimiz olsaydı.Afrikanın nerde olduğunu bilmeseydim.Yıldızları tanısaydım ışık yerine.Başıma bomba değil dolu yağardı en fazla.
Dünyanın acelesi mi var değişmek için koşturuyor.Gelişmiş tıp gelişmiş silahların yaralarını saracaksa olmasın teknoloji.
Ben bu konuda gericiyim.Öğretmenim,doktorum.mühendisim doğa olsun.Adaleti doğa sağlasın razıyım.Dünya ayağıma geldi de başım göğe mi erdi.Aborjinler gibi yaşamayı isterdim.Doğa bana saygılı ben doğaya saygılı yaşar giderdik.
29 Nisan 2019
Şulan KAYA
YORUMLAR
Doğada,ağaç bir evde yaşamak da benim hayalim,,doğa Doğa'l kalsın,,ağacı sevelim bilhassa,,
Geçen ay sokak da bir uyuz olmuş köpek eniği buldum,,bir aydır tedavi ettiryorum,,şimdi durumu iyileşti,,hayvanları sevmeyen insanları sevemiyorum
Duyarlı yüreğinize ve hayvan sevginize hayran kaldım,,
selamlar,sevgiler,saygılar sunuyorum değerli dost
Yazının başlığından dolayı sayfaya geçtim ve içimden "al sana bir teknoloji hayranı daha!" fakat içeriği okurken nefes aldım., aynen ben de bir doğa ve hayvan sever olarak bu yazınızdan ve duyarlılığınızdan dolayı teşekkür ederim.
teknoloji egemen bir dünyada artık nefes alamaz olduk! özlem ve insani öz değerler kavramı yok oldu. insanlar arası ilişkiler olduğu gibi insanların diğer canlılarla ilişkisi neredeyse canavarımsı bir hal aldı. ne kadar çok teknoloji bir o kadar da yalnızlık hayatımıza hükmetmeye başlamıştır.
Kapitalizm, teknoloji sayesinde ekmeğimizi, suyumuzu hata huyumuzu değiştirmiştir. Ve kirli elleri uzadıkça uzamıştır;
YAŞASIN DOĞA ve doğa, insanlar olmadan yaşayabilirler fakat insanlar doğasız asla yaşayamazlar...
teşekkürler güzel yürek
BEYAZ CADI
istenirse başarılabilir aborjinler gibi yaşamak..
lakin her çağın kendi zorbaları yok muydu efendim..
aborjinler bi adada tecrit içinde kendi içlerinde yaşamışlar lakin bizim yaşadığımız kıtalarda bir gece ansızın 100 atlı eşkiyanın huzurumuzu bozmayacağından o tarihlerde de emin değildik..
saygılar..