- 1673 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
TÜRKİYE TÜRKLERİNDİR
Selamınaleküm
tüm Türk yurtlarındaki ve tüm dünyadaki Türk kardeşlerimi saygı sevgi selam ve muhabbetle kucaklarım.
Türkiye;tüm dünyada yaşayan Türkler ve tüm Türk yurtları için ne kadar kıymetli ne kadar önemli ne kadar değerli ise izler içinde tüm dünyadaki ve Tüm Türk yurtlarındaki Türk kardeşlerimiz de bizler için önemlidir.
Tüm dünyadaki ve tüm Türk yurtlarındaki Türk gençlerimize sesleniyorum;Türkiye veya Türk yurtlarında yaşayın hayatlarınızı ailelerinizi bu yurtlarda kurun şekillendirin kendi yurtlarınızda kendi milletinize Türk milletine hizmet edin.
Türk dünyasına sahip çıkın.
Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi Türkçülüktür.
Osmanlının dağılma dönemi zamanında Osmanlı devletini dağılmaktan kurtarma fikirleri
ortaya atılmıştır.
Osmanlıcılık
İslamcılık(ümmetçilik)(pan islamizm)
Türkçülük
Batıcılık
Federalizm(ademimerkeziyetçilik) adı altında fikirler uygulanmak istenmiştir.
Osmanlıcılık 2. Mahmut ben müslümanımı cami de ,hıristiyanımı kilise de ,yahudimi
havra da fark eder başka ayrım yapmam diyerek;
Din dil ırk farkı gözetmeksizin her kesi Osmanlı vatandaşı kabul etme anlayışıdır.
Osmanlı--Rus savaşı sırasında Ermenilerin ayaklanması Rusların yanında yer almasıyla uygulanamayacağı anlaşılmış Balkan savaşları sırasında Arnavutluğun elden çıkmasıyla önemini yitirerek 1. dünya savaşı sonunda tamamen ortadan kalkmıştır.
Osmanlıcılık fikri kabul görmeyince başka seçenek olarak bu seferde sadece müslümanları
bir arada tutma fikri ümmetçilik (panislamizm) islamcılık 2.Abdülhamit tarafından dış politika olarak uygulamaya konmuş,Afrika da müslümanlığı yayma çabası, şeyhleri ve tarikat liderlerini ödüllendirmiş,seyitlere ve şeriflere itina göstermiştir.
Fakat dinin devlet yönetimine karıştığı 1774 küçük kaynarca antlaşması ile Kırım,1912 Uşi antlaşması ile Trablusgarbın halifaye bağlı kalması,% 75 müslüman Arnavutluğun balkan savaşları sırasında Osmanlıdan ayrılmasıyla yara almış 1.Dünya savaşı sırasında Arapların İngilizlerle iş birliği yapması ile önemini yitirmiştir.
3 mart 1924 de halifeliğin kaldırılması ile tamamen ortadan kalkmıştır.
Batıcılık lale devrinden beri uygulanan fikir akımıdır.Batıya özentiden öteye gidememiş,
Ya batılılaşırız, ya mahvoluruz anlayışı ile hareket etmişlerdir.
Türkçülük(Pan Türkizm)
19. yüz yılın ikinci yarısından sonra Rusya da yaşayan Türk ve Müslümanlar tarafından Panslavizm politikasına karşı oluşturulmuştur.
Türkçülük akımı ile Osmanlı devleti içinde yaşayan Türklerin bir millet bilinci etrafında toplanması oluşturulmak ve Osmanlı devletinin kurucusunun Türk olduğu bilinci anlatılmak istenmiştir.Çünkü artık Osmanlı topraklarında Türklerden başka kimsenin kalmamasıdır.
Ömer Seyfettin Yarın ki Turan Devleti yazısında;
"Kafkasya dan sonra büyük bir Türk devleti başlar.Buhara,Semerkant,Taşkent,Kaşgar,Yarkent,
Hotan,Aksu,Turfan,hasılı ta Karakurum a kadar bu geniş yerler hep Türk milleti ile doludur.Hepsi müslüman olduğu kadar lisanları da Türkçe dir.Buralara Türkistan denir."
Ömer Seyfettin şöyle devam eder.
"Lisanı ve dini bir olan yetmiş milyonluk bir millet zekaca,şanca,şerefçe kendinden aşşağı olan Rus ve Çin gibi iki medeniyetsiz devletin esiri kala bilir mi?"
Ruslar Türkistan bölgesinde ayaklanmaları bastırdıktan sora Türkleri asimile politikası uygulayarak boyları milletmiş gibi göstererek birbirine düşürmüştür.
Şu yaşadığımız zaman da bile esir olarak yaşayan hatta işkence yapılmakta zulm edilmektedir bunun kanıtı Doğu Türkistan Türkleridir.
Türkleri biri birine düşürme politikası bugünde yapılmaktadır.Nasıl mı?
Bir zamanlar Rusların yaptığı gibi;Sen Azeri sin,sen Kazak sın,sen Kırgız sın, sen Özbek sin
dedikleri gibi bu günde;
Sen Yörük sün sen Manav sın sen macır sın sen göçmen sin sen boşnak sın sen Türkmen sin sen laz sın sen kürt sün diyerek millet gibi gösterme çabaları var.
Ardından da biz müslümanız din kardeşiyiz, kız alıp verdik akraba olduk ,bir olalım biri birimize güvenelim söylemleri.
Peki nasıl kardeş olucaz bir insan babasını atasını kabul etmezse nasıl kardeş olur benim atam babam başka diyorsa;
Akraba olmuşuk kız alıp vermişik biz şimdi yozlaştık mı? yozlaştırıldıkmı ?
bir olalım biri birimize güvenelim tamam olalım
biz kimseye sen Türk değilsin,
sen O sun sen Bu sun sen Şu sun demedik.
Ben Türk değilim diyen kendi sonunu seçmiştir.
birlik olalım biri birimize güvenelim deniyor nasıl olacak?
Türk olduğu olduğu halde kabul etmeyen, Türk olmaktan utanan,korkan ben Türküm diyemeyenlere mi ? güvenelim;
yoksa; ben lazım diyen Rum’a,Ermeni ye,Gürcüye mi? güvenelim,
yada ; ben Kürt’üm diyen P.K.K ya,araba,yezidi’ye ,süryaniye mi güvenelim.
Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi Türkçülüktür.Türkiye Türklerindir.
Türkiye Cumhuriyetine başka bir felsefeye gerekmez,felsefemizi iyileştirmek ve geliştirmek
gerekebilir.
Şunu tüm dünya bilmelidir.Türk Türkçülük sadece Türkiye ile sınırlı değildir.
---------------sevgilerimle...
----refik pelvan...
YORUMLAR
Hürriyet gazetesinin logosunda Mustafa kemalin portresi vardır ve hemen altında da bu yazının başlığı yazılıdır.Hürriyetin kuruluş yılı 1948
Yetmiş bir yıl dır bu sloganla yayınlanıyor.!!! Ama ben bu ülkeye bir faydası olduğunu görmedim!!!
Türkiye Türklerindir!
Düşünüyorum da kendine Türküm diyen bir insan!
Kendi vatanında bu vatanın kendisine ait olduğunu ve yine kendi vatandaşlarına söylemek Gereğini neden hisseder kendinde.
Bu söylemi zikreden o kişi milli mi oluyor veya milliyetçi mi oluyor vatan sever mi oluyor?
Bence bu tür söylemler toplumu ayrıştırır birleştirmez!
Kardeşlik olğusunu baltalar!
Globalleşen dünyada sınırların kalktığı kimliklerin ikinci plana düştüğü şu zamanda bu sözün faydalı ve gerekli olacağına inanmıyorum.
refik pelvan
Türkiye Türklerindir.
Bir hatırlatmadır.siz yazının tamamını okumamış yada dikkat etmemişsiniz sanırım.
Bir evde kiracı olan biri bu ev benim diye bilir mi?
bir misafiriniz evin bir odasında sizinle yaşasa ve bir başka giriş açsa siz ses çıkarmasanız daha sonra burası benim dese siz de kiracı olsanız ne yaparsınız.
Siz dünya bütünleşe bilir mi? inanıyor musunuz? bence hristiyanlaştırılıyor.
tekrar teşekkür ederim. sağlık sevgi solmayan çiçeğiniz olsun.
saygı sevgi ve selamlar.sağlıkta kalın.