ÖLÜM BİZİ UNUTMAZ
ÖLÜM BİZİ UNUTMAZ
Her canlı ölümü tadacaktır, sonra bize döndürüleceksiniz. ( Ankebut 57 ) diye bildiriyor Rabbimiz.
Allah Rasulü (sav ); Ağzınızın tadını kaçıran ölümü çokça hatırlayın diye buyuruyor. Hafıza-i beşer nisyan ile malüldür, yani insanın unutkan bir varlık olduğunu anlatan güzel bir atasözüdür.
Ölüm hayatın bir gerçeği, çevremizde ve ailemizde ölümlere şahit olmaktayız, bu şahitliğe rağmen insan, ölümü kendine yakıştırmaz uzak görür. Ölümün karşısında kendisinin ne kadar çaresiz olduğunu bilen insan, bunu unutmak için kendini bir şekilde avutacak şeylere yönelir. Aşırı tüketmek, işkolik bir yaşam tarzı neyse zevk alanları onlara kaptırır kendini. Bu düşünce ve yaşam tarzı insanı dünyaya bağlayıp, kazandıklarını kalıcı görmesine sebep olur. Artık dünyada bir misafir gibi değil, ev sahibi gibi davranmaya başlar.
Ölümü ve ahireti unutan insanın, hayata bakışı ve değer yargıları da bozuk oluyor, hayatı ben merkezli yaşayıp çok kazanma hırsına kapılıyor. Daha çok para, mal, mülk olsun istiyor. Etrafındaki ihtiyaç sahiplerine yardım etmesi gerektiği söylendiği zaman “ Ben kazandım, çaba, emek bana ait neden yardım edeyim “ demeye başlıyor. Tarihte ve çevremizde bu tip insanların varlığını görüyoruz. Daha çok kazanma çabası içinde bir bakıyor ki ömür geçmiş. Yaşadığımız bir hayat var, yaşamak için elbet gayret ve çabalarımız olacak ama araçları amaç olarak görürsek dünyaya bağlılığımız artar ve insani değerlerden uzaklaşabiliriz.
Para, mal, mülk, mevki, makam, evlat bunlar bize Rabbimizin bu dünyada bizlere bahşettiği nimetler ve her şeyden sorguya çekileceğiz. Ölüm karşısında herkes eşit biz ölümü unutmaya çalışsak ta ölüm bizi unutmaz. Ölüm makası bir gün hayat ipimizi kesecek. Bunun bilincinde olup, Allah’ın rızasını kazanan kullarından olmamız dileğiyle son sözleri Üstat N. Fazıl Kısakürek söylesin.
Metin Öktem
Ölüm Güzel Şey
Ölüm güzel şey, budur perde ardından haber...
Hiç güzel olmasaydı ölürmüydü peygamber?...
Öleceğiz müjdeler olsun, müjdeler olsun !
Ölümüde öldüren Rabbe secdeler olsun!
Kapı kapı, yolun son kapısı ölümse;
Her kapıda ağlayıp o kapıda gülümse!
O demdeki, perdeler kalkar, perdeler iner,
Azraile hoşgeldin, diyebilmekte hüner...
O dem çocuklar gibi sevinçten zıplar mısın?
Toprağın altındaki saklambaçta var mısın?
Ölüm ölene bayram ,bayrama sevinmek var;
Oh ne güzel, bayramda tahta ata binmek var.!...
Ufka bakarlar; ölüm uzakta mı uzakta...
Ve tabut bekler, suya inmek için kızakta.....
Sultan olmak dilersen, tacı, sorgucu, unut !
Zafer araban senin, gıcırtılı bir tabut!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.