- 2202 Okunma
- 23 Yorum
- 13 Beğeni
Hani hep derler ya
Hani zaman zaman duyarız, okuruz,
Siz duymadıysanız ben duydum ve okudum,
Sonradan şair olunmaz, şair doğulur.
Ben değil:
Bu sözü bazı büyük ustalar söylüyor, yazıyor,
Eee bu sözden sonra, ne olacak ?
Ben ne yapayım, benim ne suçum ne günahım var ?
Rahmetli Anam beni insan olarak dünya’ya getirmişse:
Allah’ıma şükrediyorum insan olarak yarattığı için.
Ömrümün sonuna kadar da,
Kirlenen insanlık içinde, insan kalmak için savaş vereceğim.
Gün yüzü görmemiş duygular,
Şiir olup güneşle buluşurlar.
Şehir çöplüğünde yazdı, bu iki satırı
Kul düşünce
Bir daha ki yazım,
Futbolda var, edebiyat sitelerinde seçki,
Beni en çok da ilğilendiren seçkinin dağıttığı adaletler olacak
YORUMLAR
Selamlar usta kalem. Önce kendini bilmeli insan ve insan olmanın derinliğini kavramalı gerçekten. Yoksa ne ehemniyeti var suretlerin. Hem düşündürücü, hem de ironi ile bazı gerçekleri insanların yüzüne yüzüne vuran, ustaca bir eserdi. Beğeniyle okudum. Tebrik eder, saygılar sunarım.
Selamlar usta kalem. Önce kendini bilmeli insan ve insan olmanın derinliğini kavramalı gerçekten. Yoksa ne ehemniyeti var suretlerin. Hem düşündürücü, hem de ironi ile bazı gerçekleri insanların yüzüne yüzüne vuran, ustaca bir eserdi. Beğeniyle okudum. Tebrik eder, saygılar sunarım.
Şair olduğumuzu şair doğduktan sonra öğreniyorsak, şair doğduğumuzu şair olduktan sonra öğreniyorsak eğer, bunu bilmenin bize ne faydası var gönül sesi susmadıktan sonra?
Kim karar veriyor kimin şair doğduğuna?
İlhamından ve ilminden öğrendiğim çok şey olan , özenle takip ettiğim öğretmenim, biz kulca düşünüyorsak, gerisini boşverelim yüreğine kalemine sağlık..
kul düşünce
birer aciz kul isek eğer
adalettli olmalıyız, haksızlık yanımızdan geçmemeli
onlar şair doğsun ben insan doğduğum için
Allaha şükrediyorum ve mutluyum
müthiş tespitleriniz için tşkkr ederim
Allah’ıma şükrediyorum insan olarak yarattığı için.
Ömrümün sonuna kadar da,
Kirlenen insanlık içinde, insan kalmak için savaş vereceğim.
yeniden merhaba, merhaba.
çok dolu yüreğim ve kalemim aslında bir o kadar küskünüm de.
ben bir iki kez denedim. neyi mi? kötü olmayı.
beceremedim lakin zira iyi bir benlik ve sevecen bir yürek her şeyden kolay.
ara verdim ama yazmaya değil sadece uzaktan seyrediyorum olup bitenleri ve gördüğüm o ki; hiç bir şey değişmemiş demek ki ben de değişmek adına asla çaba vermemeliyim.
iyiyim böyle hem kendimi buluyorum günbegün.
biraz tatil herkesin hakkı değil mi yine de bu, yazmama engel değil üstüne üstük katkı sağlıyor.
gözlem yapmak hele ki kalem bunu buyuruyorsa...
bir ömür kendime küskündüm şimdi kendim dışında herkese neredeyse lakiin sevgim baki.
bu gün yine dışarıdaydım ve kendimce tur attım yakınlarda.
herkes aynı ve ben sadece gülümseyerek cevap veriyorum dünyaya.
bir anne yine bebeğini doolaştırmaya çıkmış.
gülümsemek ona kadını mutlu kıldı hatta bebek bile nasiplendi iyimserliğimden.
durakta araba bekliyordum ve yanıma gelen bir çocuk evine gitmek için yeterli parası olmadığını söyledi.
çok içtendi ve masum.
evine gittiğini tahmin ediyorum en azından umut ediyorum sonra kızdım kendime çocuğun karnının aç olup olmadığını sormadığım için hatta keşke beraber bir şeyler yeseydik diye bol bol sitem kendime.
konudan uzaklaştım sanırım varsın uzaklaşayım ne de olsa tebdili mekanda huzur vardır.
YAZMAK: AŞK.
bunu bilir bunu söylerim yazmaya başladığım ilk gün itibariyle.
sevmeyi seviyorum.
nefret etmeyi bile beceremedim ben ve sadece kendime zulmettim bir ömür bu yüzden bana yapılan zulüm ne ki?
hayat, dostum.
ve insanların gerçek yüzü sanırım kalp gözümle iyi anlaşıyorum ve Tanrıyla da.
sevdiğim insanlar var ve haberleri bile yokken.
Seçki'ye gelince...
var bir bildikleri deyip kendime yükleniyorum daha da daha da.
400 ya da 500 şiiri bulmuştur hani son şiirim güne geldikten sonra paylaştığım ve çok inandığım bir hocama kaç kez rica ettim:
''gelin ve acımasızca şiirlerimi eleştirin'' diye ve sayfama bile gelmedi.
sağlık olsun ne de olsa ben yok sayılmaya alışkınım.
boş durduğumu da sanmasın kimse ben yaşadığım sürece yazacağım Allah ın izniyle.
hayallerim de ben var olduğum kadar kalemimin gölgesinde büyümekle iştigal.
dost denen kelime ve gerçek dost ne demek...çok iyi biliyorum artık dostumun düşmanımın kim olduğunu.
sevilmek...dert değil sonuçta içimde nefret duygusu barınmıyor bilakis acıyorum ben gerçek yüzünü bildiğim kim ise ve öncesinde hep kendime acırdım.
insanlar uzak kaldıkça ben Rabbime koşuyorum ve tüm sevgimi saklı tutup inancımla hemhal oluyorum.
yazdıklarım ve görüşüne baş vurduğum insanlar...
bu da bende kalsın çünkü aşkıma aşkla karşılık vermediler ve ben tüm saflığımla kendimi yerin dibine batırdım.
güne gelmek ya da gelmemek: dert değil çünkü güne gelip yan delip yatmadım hiç bir zaman ve benim tüm derdim kendimle ve ben sadece kendimi aşmalıyım.
yine de motivasyon denen öğe herkes için geçerli.
sevdiğim insanlar var benim yine beni yalnız bırakmayan ve gerçek dostlarım var bir de...uzağımda sessiz kalanlar ya da...
bu da bende kalsın.
asla oldum, diyemem çünkü bilgi de edebiyat da sınırsız.
yazmak bir aşk ve ben gerçekten aşığım.
eğer ki benim yazdıklarım doğrultusunda karşı tarafın ön yargısı varsa ben ne yapsam da bir şey değişmeyecek ki yapıyorum da ve yazıp paylaşmadığım sayısız yazım var.
aşkımın karşılığı ve de hayallerimin...değişen bir şey yok çünkü ben neyle iştigal-sem son zerreme kadar kendimi sınayıp tüm gücümle yapıyorum yapmam gerekenleri ve yapacağım da ölene değin.
herkes her şeyimi çalabilir ama hayallerimi asla gerçi çok inandığım bir dostum ben fark etmeden hayallerimi çaldı ama...çok acıyorum ben hele ki basitçe bir insan bir diğerinin hayalini, sevgisini ve mutluluğunu kıskanıyorsa...sanırım anahtar kelime.
kıskanan insan mutsuz ve huzursuz olmaya mahkum bir zavallıdan başka bir şey değil ve kendi nefretinde boğulmaya mahkum yine.
sevgimle boğduğum ve boğulduğum insanlara gelsin bu yorumum.
teşekkür ederim kadim dostum hatta tek dostum.
hayat ne tuhaf değil mi?
sevmek ve inanmak...işin özü bu hele ki içinde ihtiras ve iki yüzlülük varsa sevgi filan da işe yaramıyor...asla demeyeceğim keşke herkes gerçek anlamda sevmeyi becerse ve laf sokmadan doğruca önüne baksa.
kul düşünce
kul düşünce
ama haksızlıklar diz boyunu geçti
Şair olacak insan belli olur duygusallığıyla. Şair doğulmaz.
Şiire erken de başlasak, şiirleri, usta şairlerin yazdıklarını okumadan şiir yazmak bana mümkün değil gibi görünüyor. Onları okuyunca ben de yazarım duygusuna kapılıyorsunuz.
seçkiye gelince- site kendince bir yol seçilecek şiir veya kimse belirlemiş sanki. Bazılarının şiiri ayda güne düşerken bazıları sıra bana da gelir mi diye bekliyor.
Artık bence önemi yok. Okuyanlar sağolsun, yeter.
Anlamlı bir yazıydı,
tebrikler..
kul düşünce
ben kimsenin avukatı değilim
haksızlık yüzünden
lakin nice usta kalemler siteye girmiyor
son 2 dakikada eklenen şiire ugur böceği bile verdi seçki
sesten ışıktan jetten daha hızlılarmış ki
şiiri 45, 50 saniyede okuyup ugur böceği konduruvermişler
glenay
Gerçi bilmediğim çok şey var..
Benim şiirlerime gelince ,
güne gelmesini eskisi kadar önemsemiyorum ama
haksızlığa da gelemiyorum yapım gereği..
kul düşünce
toplam paylaşımınız
M.Ö. 273 Yılına gitmiş
kul düşünce
şahsen günde falan gözüm yok hocam
binbir emekle şiir yazan ustalar var
sizde bunların içindesiniz
adaletli davranmıyor seçki
son 30 veya 10 dakkada eklenen şiirlerin güne düştüğünü
ugur böceği aldığını gördüm
bu konuları bir daha ki yazımda paylaşacağım
AYDINK
asla yazdıklarım çok beğenilsin diye bir beklenti içinde değilim
duygu ve düşüncelerimi yazıp paylaşmak dışında bir telaşım yok
değerlendirmeler ne yazık ki yüzeysel ve rastgele
seçkiye çıkan kimi şiirlerde imladan başlayarak kurguya kadar dünya noksanlık gördüğüm oldu.
bir de şunu hiç kabullenemedim.
şiirin hasını yazan üstad diyebileceğim kişiler çok sıradan şiirlere abartılı beğeni yorumları yapıyorlar.
amaç rayting yakalamak ise buna ihtiyaçları olmadığını düşünüyorum
kul düşünce
yazık ediyorlar emekle yazılan şiirlere
bu olaylardan yönetimin haberinin olmadığını düşünüyorum
ben şahsen hiç bir şirii eleştirecek yeteneği kendimde görmüyorum
hece veya serbest olsun şiirn özüne duygusuna bakarım
öyle uzun yorumda yazamam,
ki öyle yorumlar var şiirin önüne geçiyor bu da yanlış şahsi düşünceme göre
Bir şiiri, yapıtı anlamlı kılan nedir ki? OKURLARIN KENDİNE AİT NE BULABİLDİĞİ DEĞİL Mİ ? Varsın seçkinin terazisi de arada şaşsın. Burada çalıntı bir şiir 24 saatten fazla ana sayfada asılı kaldı.Bütün tepkilere karşın. Hiç kimse aldırış etmedi.En çok o yaktı benim canımı.:((
kul düşünce
kendini bilmez bikaç usta dan duydum
site başı boş kaldı gibi geliyor bana
çalıntı şiirler küfürler alabildiğince
kul düşünce
kendini bilmez bikaç usta dan duydum
Önce insan olmalı
Ki şiir duygu kemalı
Ölmeden çok okumalı
Ve cesaretiyle yazmalı.. saygı ile...
kul düşünce
günaydın hocam
kendini bilmez bikaç usta dan duydum
kul düşünce
günaydın hocam
kendini bilmez bikaç usta dan duydum
Şair doğulmaz öyle bir şey yok. Doğarsın, okursun, şiir hoşuna gider sonra okursun, okursun bir de yazayım dersin yazarsın güzel eserler çıkar ortaya...
kul düşünce
günaydın hocam
kendini bilmez bikaç usta dan duydum