- 1355 Okunma
- 4 Yorum
- 6 Beğeni
gece uyutmayan şeyler
Vardır mutlaka herkesin bazen geceleri uyutmayan şeyleri. Kimisi tatlıdır kimisi acımı acı. Bazen yeni doğmuş bir bebeğin ağlaması, bazense yıllardır sesini duymadığın birinin aklının birden esip kulağına çaldığı tınısı. Bazısının çok borcu vardır işi gücü kötü gider ondan uyuyamaz, bazısı da o kadar rahattır ki dertsizlikten avarelikten, gözlerini telefonundan bilgisayarından ayıramaz. Aşıktır ama karşılığı yoktur döner durur yatakta kimisi, kimiyse çok içmiştir unutmak için kustuğundan yatamaz. Kimi zaman gecenin hafif soğukluğu anımsatır birine sarılıp uyuduğun zamanları için üşür uyuyamazsın, bazen de yastığın kokusu alır götürür seni zamanda bir yolculuğa, tavanda geçmişin filmini izlersin. Birisi düşer yalnız gönlüne o saat, ve sen o birisiyle sabah güneş doğana dek başbaşa kalırsın Belki tuvalete kalkar tekrar uyuyamazsın, belki de sigaraya kalkar yıldızları seyre dalarsın. Yıldızlara baktığında onların hep aynı yerde olduğunu anlarsın ama hayatın da elindeki sigara gibi yanıp gittiğine yanarsın. Bir rüya görür uyanırsın, gördüklerinden sonra durur öyle yatağın içinde kalakalırsın. Şanslıysan sıcak bir tenin ateşi seni uyutmaz veya sen uyanırsın, yanındakinin nefes alırkenki masumluğunu izlemekten kendini alıkoyamazsın. Kimisinin sınavı vardır yarın sabahlara kadar ders çalışır, kimisininse en büyük sınavı sabahlara kadar çalışmaktır. Bazıları sabaha kadar namaz kılar bazıları da sabaha kadar fındık kırar. Bazısı kendiyle hesaplaşır her gece, bazısıysa başkalarının hesabını keser gece gece. Kimi atar sokağa kendini gece saat 3 te, kimiyse atıverir bedenini yüksekçe bir yerden ölüm sessizliğine. Biri cevabını bildiği sorulara başka cevaplar arar, öteki kafasındaki sorulara soru katar. Bir yağmur sesine uyanırken mutlu olur kimisi, kimininse kurşun gibi böğrüne saplanır her yağmur tanesi. Televizyonu açıp film izlerken uyuyakalır birisi, aynı filmi izleyip ağlayan da olur filmin son sahnesi. Kimi oturur sevdiğiyle güneşin doğuşunu izlemek için sabaha kadar, kimiyse kaybettiklerinin anılarıyla fırtına yaşar güneş doğana kadar. Ve her gecenin sonunda yeni bir gün doğar ama ne yaparsan yap, ne pişman olursan ol hayat kaldığı yerden devam eder.
YORUMLAR
HEPSİ İNSANA ZARAR, DÜŞÜNÜP ADIM ATMAK KARAR. ÇOĞU HEPİMİZİN GEÇMİŞTE, AŞKTA VE SEVGİDE KALAN,,,, VE İNSANIN AKLI VARSA ŞU ARALAR İNADINA UYUMALI. KAHROLASI KABUSLARI KESİP ATMALI. GELMEYEN AŞK UZUN ZAMANLAR SONRA GELİP, BİR AN HAKSIZ YERE KAÇIP GİDİYORSA, ALLAH BELASINI VERSİN. HARAM OLSUN SEVDAMIZ, UYUYAMADIĞIMIZ GECELER, KARŞIMIZDAKİNE. HARAM OLSUN DÜŞLERİMİZ, KARŞIMIZDAKİNE. BİZLERE ACILARI VE TERKLERİ YAŞATANLAR, KENDİLERİ YAŞASIN.
Gece duyguların,düşlerin hayallerin,beklentilerin, aşkların ,sevdaların, şehvetlerin, yalnızlıkların,inançların çıkarların,ayrılıkların,hüzünlerin,kimi zaman kucaklaştığı,kimi zaman sırt sırta dönüldüğü,kimi zaman seviştiği,kimi zaman coştuğu,kimi zaman küstüğü, kimi zaman isyan ettiği,kimi zaman
korkuların,endişelerin tavan yaptığı,rüyaların beyinlerde yarıştığı alışkanlıkların ayak sürdüğü,
inadın hakim kılındığı ,yasakların delindiği,özgürlüklerin seviştiği,sınır tanımamazlık ta karar kılındığı insan yaşamının vicdanen,izanen,fikren,bedenen ruhen ,gözlemlerinin yapıldığı muhasebesinin tutulduğu zaman geceler
Uykular firarda,gönüller hovarda,aşklar yürekte insanı gece uyutmayan şeyler
Örn bendeniz şimdi yalnızlığımla sevişiyorum kah kahvemi içiyorum kah dolaptan bir şeyler atıştırıyorum kak yatağımla yastığımla yorganımla debeleşiyorum avunmaya çalışıyorum uykumla kucaklaşmayı bekliyorum kim bilir ne zaman işte öyle bir şey
Yazınız manidardı, bir nebzede olsa yalnızlığıma ara verip konunuza takıldım
Eyvah yalnızlığımla yine başa baş kaldım
Saygı ile
geceden sabaha yol alırken dansöz dünya
ayrılığın isli kokusu sinen yürekleri uyku tutmaz
NAZLIM CAN
kul düşünce
insan vicdanıyla hesaplaşıyor