- 914 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
On Kasım
Ey uyuyan ya da uyuduğunu sandığım dev erkencisin bu sabah. Davetlileri karşılamaya yetecek mi heyecanın nefesin? Siyah frank smokin de yakışmış hani. Yaklaşan sevgi seline kuş cıvıltılı seslere alışıksındır. Bu ne endişe gam keder? Yoksa kasımpatıları beğenmedin mi? Her zamankinden daha keskin mavi gözlerin. Hırçın tıpkı Karadeniz gibi. Bilmiyorum kaç kasım geçtiğini. Unutmuşum sensiz geçen y(k)aralı yılları sanki hiç geçmemişçesine. Geçmedi de zaten mümkün değil sensizlik. Hani her sabah ziyarete geliyorum ya seni, akıllara zarar. Varsın senden olsun zararsa eğer. Eğer bıraktığın aydınlıkla usumda görmek düşünmek hakikaten zararsa, milyonlara ulaşmış her Türk gencinden biriyim. "Ne mutlu türküm diyene." Ne mutlu Atatürk’ü seviyorum diyene. Bakma bazı fikirlerin zehirlendiğine. Zehirli çicek yaban otlar her bahçede yetişir. Vaktiyle yapmıştın hasat temizliğini. Uzun zaman geçti üzerinden. Aşı yapılma zamanının delilidir kem sözlerin düşüncelerin. Dün yine Kocatepe’de, Conk bayırında ayakizlerin rüzgarda kokun vardı. Huzursuz bedenin ağırlığına incindi toprak. Yattığın yerde sağa sola dönüyormuşsun. Ya çatık kaşlarına ne demeli? Şark’ın rüzgârı yetişip ruhunu dindirmiş. İyi de etmiş. Toprak kutsal toprak sırlı vefalıdır. Toprağın neleri saklayacağını, koruyacağını, öldürüp, doğuracağını en iyi sen bilirsin. Yukarıdan bakıp hederlenme, hiddetlenip celallenme kurban olduğum. Ecdadımızı tanırsın. Birlikte ölmediniz mi? Bak gençlik ayakta emanetini şehadetle sahipleniyor. Tek derdimiz az şaşkınlığımız. Onu da senden gelen asaletli suskunluğa, adaletli kararlılığa say. Şimdi aşağıdakileri rahat bırakıp yukarıdakilere yeniden ölüm emrini versen "vatan, bayrak, millet" uğruna hücum desen geride helal süt emmiş aklı selim bir tek kişi kalırsa namerdim. Evelallah sen nasıl bize canını, kanını, malını feda ettiysen damarlarımızdaki kanla bıraktığın ilkelerle, dürüstlükle sahip çıkıyoruz endişelenme. Hep Samsun semalarına takılıyor nemli gözlerim. Kızılırmak, Yeşilırmak, Fırat, Asi rahat uyur senin gözetiminde. Çanakkale Gelibolu, Anafartalar, Mudanya meydanlarında sesin çınlarken, çelik bakışların Mehmetçiğe süngü olmuş. Sen ki yedi düvele nam salmış diz çöktürmüşsün. İzinden gelen genç nesil bir kaç yobaza boyun eğecek mi sanıyorsun? Yüreklerinde nifak tohumları yetiştirenler emin olsun ki bu toprakları kanlarıyla sulayanların üzerilerindeki ay yıldız daima dalgalanacaktır. Ant olsun ki bıraktığın yerden devamla Türkiye Cumhuriyeti en son ferdinin nefesiyle ilelebet yaşayacaktır. Kutlu olsun doğumun göz yağmurlarına boyun eğen kasımpatılarıyla daima gazi Mustafa Kemal Atatürk...
YORUMLAR
10 Kasım Atatürk'ü sonsuz bir kes daha öğrendiğimiz tarihtir. Gönlümüzde hüznün zirveye çıkarıldığı tarihtir. Saygıyı minneti iliklerimize kadar yaşamamız gereken tarihtir.
Atamızı saygı rahmet ve minnetle anıyoruz. Ruhu şad mekanı cennet olsun Atamızın.
Saygılarımla...