İcra Hukuk'u hakkında
İCRA HUKUKU;
Sorunlar:
1)İcrada malların yarısına satılması.
2)İcrada satılanlardan harç ve vergi alınması.
3)Faizlerle borcun 2 ye katlanması.
4)Konkordato komserlerinin yüksek maaşları
5)Uzun süre ticaret yapan insanlar zora düşünce; çeklere hapis verilmesi.
Sonuçları:
-Toplumda bedbaht bir kitle oluşturmaktadır.
-Düşünün bir esnaf;
Borçları toplamı :800.000.-
Varlıkları toplamı:800.000.-
İlk icra yapan alacaklı diyelim 300.000.- TL lik icra yaptı. Faizler ve masraflarla borç 450.000 oluyor.
Mallar icrada 400.000.- TL ye bile satılmıyor sebebi ise düşük expertiz yapılması ve yarı fiyatına satılması.İlk alacaklı bile parasını alamıyor
Avukat alacaklıdan %10 borçludan %10
İmalatçı dahi bir üründen %20 kazamıyor bu dönemde
Toplam Durum:
Adamı diğer alacaklılar çeklerden dolayı hapse düşürüyor.
Diğer alacaklılarda 5 kuruş alamıyor.
DEVLET SATIŞTAN %18 KDV VE HARÇLARLA BERABER 100.000 TL CIVARINDA TAHSİLATYAPIYOR
AVUKAT 80.000 TL KOMISYON
Çözüm:
-Zor duruma düşenlere, alacaklılardan indirim talep edilip borçlu varlıklarını eşit şekilde dağıtan bir sistem kurulmalı.
-Vergi ve harçlar alınmamalı
-Alacaklının sattığı ürünü geri isteme hakkı olmalı (perakende satışlar için) İcra olmasa bile… Bu hakla kullanım hakkı düşülerek borcun kapatılma fırsatı verilmeli.
YORUMLAR
Sayın Uluğ Bey, sadece merak ettim, açıklarsanız memnun olurum: İcra Hukuku veya icra konusunda herhangi bir çalışmanız var mı, yoksa yaşadığınız bir mağduriyete binaen mi bu yazıyı yazdınız? Şayet, yaşadığınız veya şahit olduğunuz bir duruma binaen yazmışsanız, geçmiş olsun.İcra gerçekten de insanların karşılaşmasını arzu etmeyeceğimiz bir durum.İnsanların kendi başına geldiğinde ise korkunçluğu daha da artacaktır elbette.
Bununla birlikte, genel manada yazmış iseniz, malların yarı fiyatına satılmasından başlayarak yanlışlıkların düzeltilmesi gerektiğini düşünüyorum. Hacizli mallar yarı fiyatına satılmaz, açık artırmaya yarı fiyatından başlanır. Takdir edersiniz ki, ikisi çok farklı şeyler. Zarara uğranılabilir mi? Elbette... Yine de bu durum, borcunu ödemeyen borçlu nedeniyle daha fazla zarara uğrama ihtimali olan alacaklının alacağını hiç alamaması karşısında, fayda-zarar dengesi gözetildiğinde en makul çözüm... Diğer eleştirilerinize şimdilik girmiyorum bile...
Neticeten şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki, icra sistemimiz, alacaklıdan ziyade borçluyu koruyucu hükümler içermektedir.
Selam ile.
Uluğ Bey
Bir araba altı tüketici diyelim alınca KDV ödedi mi, ödedi.. Zora düştü 100.000TL lık arabası atomatıkman 82.000 oldumu değer kaybı ile baraber 65.000 TL exper fiyatı verildi kaça ihaleye çıkacak 32,500 TL ye anladınmı şimdi beyfendi.. O kadar çok örnek verebilirim ki... Adaletsizlık çok fazla.. Halbu ki iade etme hakkı olsa beraber satsalar olmaz mı?