- 856 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hoca Efendi Gelmiş
Ha şindü haturma gelmüşkene esgiden galma bişeyide annadam. Efendıme diyem zeman siyeset devrü kine harput’ta herkes bi yol dutmuş gididi. Yane nassı diyem. Garaoğlan yanluları mı deyisin? Gıratlular mı? Gurtcular mı? Yoğsam mücahitciler mı deyisin? Bunnar yetmüşlü senelerın gurtlarıydı kine mılletü arhasına tahmış anasını ağladidiler. Milletın habarı yohmukine baba? Demiyesın sağun ha! Olmaz olur mu elbette vardu. Vardu emme gene de bile bile gidilerdı peşlerınden. Hemmide gendılerini parçalamaları yetmezmüş kimün gapı gonşu, eş dost ağbaplarınada sataşidiler. Neyüse ne baba? Yel kibin geldı geştı işte. İşte bu zır zırlı devürün birinde bizüm Erbağan hoca garar vermiş bi cumayı sarahatunda gılacağmış. Annaaa aha da başumuza iş alduğ oğlan. Bunu işiden müridlerı durur mu heç? Neyise efendüme deyem: O gün çabuğ geldü çattı. Sarahatun meydanunda yer yoğ hınca hınç dolmuş kine baba iğne atsan yere değmi. Benlen çamaşırcı Sultan’un oğlu Metin bereber olmuşuğ hangi ahıla hızmet etmüşsek, kim kimü gandırmışsa artığın Yusuf emmgilin evinin çatı içüne sağlanmuşuğ. Belkimdene böyük bir iğtimal Metin benı gandırmıştı diyem. Çünküm rağmetlı babası Ali emmi Ecevit’ü çoğ sevidi. Nerde adını duysa, lafı geşse kimse onun yanunda "Garaoğlana" laf edemidi. Bide üstüne üstlüğ böyüğ oğlu gırbısta eskerkene ecevit gırbısı aldu ya gelde garaoğlan ecevit’ci olma allasen. Aylece büzde ecevitcüydük emme onun ecevit sevdasu bi başğaydı babam. İşde ona içün deyim Metin beni gandurmuştur ha anlimisiz. Nee? bağırmim babam neye bağıramkine bişe annadmaya çalişim bırağmisiz ki. Nere galduh unutturduz şindi. Haturladım biz çatuda yere yüzü goyun yan yana yatmuş meydandaki bu hengemeyi gizli gizli seyredik. Tabikine kimsede bizim farhumuzda deel. Araba dersen gıyamet kimin. İnsan deyisen aynen ele. Uzağdan tee çınarlu parhın oradan yol boyuna gavecı memed’ın gavesının ögünden cimşit hamamına gadar sağlu sollu şağşakçular el çırpa çırpa, tomofiller gornalarını çala çala tin tin geldıler. Bizüm çağma devrümcülerde ağuzlarını bi garış aşmış dili dışaruda seyredi gendınden geşmişcesıne. Sonnada meydanun ortasında böyüg gara bi tomofil istop ettı. Galabalığdan bidenesi şoforu beklemeden fırladı. Arabayın arha gapısına el atup gapıyı aştu. Müridlerine oturarağ el sallayan beyaz elbüseli gafasında tığdan işlenmüş yarım beyaz küllağınan erbağan zor zehmet tomofilden yendı. Mağşer yerınde millet el eteg öpme yarışına başladular. Tam o sirada yengesı Sevgi abla Metin’i çağurdu. Biz çatının yan açığündan onnarın damının duldasına geldüğümüzde elımızdeki çağıl daşlarını galabaluğa firlattuğ yane onnarı daş yaşmuruna duttuğ. Daşları attuğ emme nereye getteğine kime denk geldiğine gorhudan bahamaduğ bilem. Atmamuzla barabar daşlar daha yere değmeden gaşdığ Sevgi ablalara bizi çağırmış diye. Bende şindiki ahlımnan bilimkine eyyi bişe deeldi. Çocuğluğ geldıde geştı deyecem lakin hafızalarda galmış işte.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.