Bir Yaprağın öyküsü
Cırcır böceklerinin sesleri kuş cıvıltılarına karışıyor .Herkes hayatından memnun . Ama bir yaprak varki , hastalanmış ve bütün gücü yittiği için sararmış . Diğer yaprakların arasından seçiliveriyor . Hayata küsmüş sanki . Esen rüzgarda hafif hafif sallanıyor ,koptu kopacak .
Uzun süredir onu kullanan ve onun sayesinde güçlenen ağaç , artık kendine bile bakamayacak durumda olan bu yaprağı istemiyor . Ağaç yaprakla olan bütün bağlarını koparmak üzeredir artık .Nihayet rüzgarın son darbesiyle salıveriyor kendini . Oraya buraya savrulmaya başlıyor . Diğer yapraklarun hepsi gülüyor . Birgün gelipte onlarda sarardıklarında kovulacaklarını düşünmek bile istemiyorlar .Kopan yaprak anlatmaya çalışıyor ama onlar durumlarından memnun , hiç dinlemiyorlar .
Zavallı yaprak nereye düşeceği meçhul , rüzgarın kesildiği yerde kalacak bi çare . Artık yaban ellerdedir . Çürümeye mahkumdur artık . Üzerine basıp geçecekler , her parçası bir yere gidecek ama hiçbiri yokolmayacak . Bir kısmını bi böcek yiyecek belki , Kuşların yemi olacak oda . Her parça eski beraberlikleri olan o yaprağı hatırlamayacak bile , ama nereye giderse gitsin doğanın bir parçası olduklarını unutmayacaklar .Canlı cansız varlıkları doğaya bağlayan güç o ki ne artırı ne eksiltir .
Tarihin derinliklerindeki Büyük patlamadan ( BİG- BANG ) bu güne kadar Doğanın Diyalektiği incelendiği zaman Evrensel Bağıntılılık ne güzelde ortaya çıkıyor .
Süpernova patlamasında kuark ve gluonların ; proton , nötron ve elektron gibi beraberliklerinin , şu anda damarlarımızda akan kanı yada beynimizdeki hücreleri oluşturması ne kadar ilginçse ; beyin hücrelerimizde gelişen elektiriksel , kimyasal süreçlerin oluşturduğu bilincimizle tüm bunları kavramamız ayrı bir ilginçlik tabiiki .
1994 KIRIKKALE
YORUMLAR
yorum yaptigim yaziya tekrar gelmek zorunda kaldim.
ben bir yorum yaptim.
ve inan cokta iyi anladim.
ve canlilar hakkinda senden daha fazla bilgiye sahip oldugum gercek
ama senin gibi canllilar hakkinda hala bir bilgiye sahip degilim. büyük ihtimal olamayacagimda.
bence yorumumutekrar oku ve ne demek istedigimi anlamaya calis.
kendi yazini mükemmel görebilirsin ama kurgusu hala bozuk.
bilim yazisi sunacaksan onun cümlelerine gecisleri iyi yaparsin.
bence hala olmamisti. yazarini tanidikan sonra neden olmadigi da acik
.........f.s.m
Sıradan bir otu oluşturan moleküllerle ,seni oluşturan moleküllerin arasında hiç bir farkı yok . Nereden geliyor senin asaletin ? Sosyal bir canlı olan insanın bu sosyal yapı içersinde üstlendiği rollerden ve toplumsal bağlarla oluşan statüden . Bu diyalektik geçişi herkesin anlamasını beklemiyorum .