- 667 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Başlık : Şah-ı Maran Sarayında Türü masal Hikayesi çevresince dışlandığı için kayıplara karışan zlküfü arama masalı
Şah-ı Maran Sarayında
Önceki bölümden anımsanacaı üzere yitiğmizi ararken Kafdağında tartalların saldırısınuğramış kralları yujgurun kayalar zircesindeki sarayına götürülmüş idik. Oradan kurtulup inince bu kej yılanların saldırısına maruz kalmış soluğu yedi kat yerin dibinde Şah-ı Maranın makamınınyolunu tutmuş olduğumuz noktada kalmış idik
Bir dağ eteğinde bir ırmak kenarında kayalık bir yerdeymiş makamı.
Yol boyu koruma görevlilsi eses ler tarafından sorguya çekildiysek de bizi götüren muhafızların başı ne dediyor idiyse yollar açılıyardu.. gide gide bir akşam vaktı saraya varmış olduk. Dışarısı karanlık olduğu halde sarayın içi güneşlik gibi aydınlıktı.. Merakettik kolluk başına sorduk.
"Gizlidir!" dedi . Israrımız üzerine" Bir kısımyılanın gözü yoktur. Aydınlığı sağlayan taşları var. Bu aydınlık o taşlardandır!" dedi. parmağını dudağına götürüp sus işareti yaptı.
Şah kocamanbir kayanın oyuğunda kıvrılmış,Gövdesi körük gibi inip şişiyordu. Belliki uyuyormuş!
Eşi olduğu anlaşılan kibar narin görünümlü srımsı grımsipul pul parlak renkli hatunu yaklaşıp uyardı.
Biz koruyuculararasınd titreyerek bekletiliyoruz!bb
Şah uyanıpşöyle bir gerinipgerneti çatallı diliniyaylı gibi sağa sola sallayıp
kendi dilerince bir şeyler söylüyordu ama biz anlamadığımız için telaşlandık titriyoruz!
İşte tam sıkıştığımız bunaldığımız perimiz canımıza yetişti.
Bizim bakışlarımızdan endişemizi anlamış olan perimizin bize aktardığına göre: Şah suçumuzu soruyormuş muhafız başıdan.
Muhafız başı benim dediğimi yani LLokmanı hekimin bulduğu ölmezlik otunu yılanların çaldığı söyleniyormuş diye şaha izahattabulunmuş.
Şah yine dilini sağa sola sallayarak mırıltılı fışıltılı sesler çıkarıyonbize veperimize ters ters bakınıyor! Muhafız da bir şeyler mırıldanıyor! Perimiz de anlamadığıkız dilden konuştu bir şeyler anlattı, anlattı!
Perimiz konuşmalarını bize tercüme eoiyordu.
Şah perimize böyle diyormuşsun kanıtın var mı! Yoksa iftiradan hepinizi su yılanı yapıp ırmağa atacağını söylüyormuş
Perimiz de her yıl deri değiştirip ömürleriniyenilediklerine inanılıyor öyle değil mi" yanıtınıvermiş
Şah" İnsanları akıllı bilirdik! daha doğrusu tüm canlı yaratığın en akıllısı olduklarına inanırladmı! Meğer hiç de öyle değillermiş! Öyle olsalardı, bu uyduruk söze inanmazlardı!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.