- 473 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Kız Bul ki
Bak evladım,
Öyle bir ortamdasın ki, nefsini kendine yoldaş edeceksen bundan iyi bir ortam bulamazsın. Ama böyle davranırsan da mutlu olamaz, hem bu dünyanı, hem öte dünyanı mahvedersin. Öyleyse dinle beni.
Peygamberimiz bir kızla üç sebepten evlenilir demiş. Güzelliği için, variyeti için ve ahlakı için. Sen ahlaklı ve dindar olanı tercih et.
Kadında güzellik geçicidir. Güzelliği ruhta ara. Şekle kapılırsan seni makyajla bile aldatırlar, unutma.
Evlenirken büyüklerinin onayını al. Senin göremediklerini onlar görür, senin duyamadıklarını duyar, senini hissedemediklerini hissederler. Maymun iştahlı olma.
Namus ve özellikle de iffet yoksa yanaşma. İffet gitmeden namus gitmez, unutma. İffeti yoksa namusu olsa da önemi yoktur.
O, senin için gösteriş aracı değildir, senin onun içinsin, o da senin için. Sakın onu süsleyip püsleyip ortalıkta dolaşma, bir erkek karsını sergilemez, kem gözlerden saklar.
Her kadın güzel olmayı ister, senin eşin sana güzel olsun, sana süslensin. Sen tüm yakışıklılığını, güzelliklerini ona göster.
Kadına maddi değer olarak bakanlardan olma. O, yeni aldığın son model bir araba, ya da lüks bir daire değil. Eşinin değeri ancak senin içindir, başkalarını ilgilendirmez.
Annene babana saygılı olmasını iste. Bugün anneni babanı sevmeyen yarın seni de adam yerine koymaz.
Flört veya nişanlılık dönemini uzatma, bu dönemde söylenenlere değil yapılanlara bak.
Eşinin tahsilli olması senin için bir güzelliktir, tahsilli olanı tercih et, ama modernlik adına tüm değerlerini çiğneyenlerden uzak dur.
Bir kadının en kutsal görevi anne olmaktır. Anne olmayı hakir gören birine asla yaklaşma.
Kadın her zaman kocasının yanındadır ve gerektiğinde her türlü sıkıntıya onunla katlanır. Lüksüne, süsüne, rahatına düşkün kızlardan uzak dur. Bu özellikler bugün güzel olsa da yarın bir işe yaramaz.
Evlat sen sen ol, erkek olduğunu unutma…