- 1493 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
YAPTIĞINI BEĞENDİN Mİ
Askerlik görevimin bitişi sonbahar mevsiminin başlangıcına rast gelmişti. Kurak geçen yazın sonunda yağmur yağınca, çatlayan topraklar bayram ediyordu.
Şimşeklerin çakışı, yağmurun şırıl şırıl bulutlardan süzülüşü köylü için bayramlık sevinci olmuştu. Muhteşem bir seyrediş vardı. camlardan gelin kızlar, gençler, çocuklar, ihtiyarlar neşeyle yağmurun yağışını seyredeken ben ise hasret çektiğim köyümün manzarasını seyreder gibi davranırken çaktırmadan kaçamaklı bakışlarla köyümüzden başka bir köye yeni gelin giden kınalı parmaklı, gül yanaklı, al dudaklıya bakınca birde ne göreyim; gözlerinden yaşlar aktığını fark ettim. İlk önce gözyaşı mı yoksa yağan yağmur damlaları mı diye kendi kendime tespitlerde bulunurken, bir de ne işitttim dudaklarından bir bilseniz!..
Yaptığını beğendin mi vatan borcunu öderken benim sevgi borcumu ödemedin. Bir başkasıyla paylaştığım yatağın yastığını seni düşüne düşüne gözyaşlarımla ıslatırken, gelişini duyunca çakan şimşekler gibi koşup seni görmeye gelirken sen ise sırtını çevirip, yamaçlarda akan yağmur seline bakıyorsun. Benim gözümdeki yaşların farkı coşan derelerden geri mi kalıyor. Bu intizarlı sitemli sohbete dayanamadım. Karşılık verirken daha samimi ve içten gelen duygularla cevap verirken bulutlardaki şimşek çakışları kesilmiş konuşmama fırsat veriyordu!..
Dedim; ey canımın cananı, gönlümün fermanı, allı-ballı gülüm, sensiz yaşam ölüm, savrulaydı külüm esen yel ile sana ulaşaydı düğün gününde. Sözleştik giderken askere, isteyecektim alınca tezkere, beklemeden gittin sağıra- köre, şimdi sitem ediyorsun gariban rençbere, yaptığnı yapmışsın, aşkını satmışsın, tombullğundan belli anneliğe adaymışssın. Ağlamak artık nafile, Yaşamak haram oldu benim gibi sefile, sırrımız düşmeden dile, göçerim uzak şehire, farketmez İstanbul Edirne, sevdamı dökerim şiire!..
Haydi var mutlu ol
Hayalinle gönlüme dol
Doğacak çocuğuna adımı koy
Onunla sevgimi bul
Sana mutluluklar dilerim
Sensiz köyü niderim
Saçından iki tel koparıp
Hasretini gideririm...
Kalbim seninle beraber, dudaklarımla eyvallah...
................................. M. Sıddık SOLMAZ..................
YORUMLAR
Bir Anadolu Türk gencinin ağzından dökülen saf,temiz,içten ve sevecen satırlardı.İşte biz bir zamanlar Dünyanın gıpta ile baktığı ve birlik beraberlik içinde bir bütün olarak yaşayan bir Millettik.
Ama şimdi? Ayrımlar,düşmanlıklar ve ihanetler...
Ama ,buna rağmen yine genlerimzde vardır saf temiz ve içten Duygular ..
Tebrikler Dostum Bunu tüm Dost ,yakın,onu özleyenler duyar.....
Saygılarımla ...
HakanKurtaran tarafından 10/13/2008 4:30:01 PM zamanında düzenlenmiştir.