- 2009 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ASOSYALİM, KENDİ SEÇİMİM...
(Bu yazımı daha önce Onpunto’da yazmıştım,hiç değiştirmeden aktarıyorum.)
08.06.2008 10:14:43
ASOSYALİM...KENDİ SEÇİMİM...
ben senim
Asosyallik kelimesini fazla incelemedim,toplumdaki anlamı ile kendime yakıştırdım.Daha kabacası ""pısırık" kelimesini öğretmenimden ilk duyduğum yıldan beri.Öğretmenimi çok severim(Rahmetli oldu) ve saygı duyarım. O sözcük benden hiç ayrılmadı.Birlikte yaşıyoruz ,çünkü çok doğru bir tesbitti.Başka kimse de yüzüme söylemezdi zaten.
Asosyallik benim kendi seçimimdi."Pısırık" kelimesi ise biraz hayattan korkan, kimseye yaklaşamayan ,çekingen,utangaç kelimelerini de barındırıyor.Hepsinden azar azar vardı bende gerçi.Ama tamamen böyle değil,kabul etmiyorum
Belki altı yaşlarından sonra diyebilirim annem kızınca ona tepki olsun diye ağlamamam,diğer çocuklar ağlayınca onları küçümsemem.Piyes veya rontlara katılamamam.dans edememem,oynayamamam,sosyal toplantılarda kendimi geride tutmam hepsi kendi seçimlerimdi.ama insanlara bunu kabullendiremedim.
Hayatımı zorlaştıran bir çok olumsuzluklar yaşasam da böyle mutluyum.Hani derler ya "Bir daha bu dünyaya gelsem aynısını yaşardım"Evet ben de farklı olmak istemezdim.
Düğünlere,çay partilerine,balolara gidemezdim ki biri kolumdan oyun için davet edecek diye.Davet etmek ne demek kolundan tutup çekiştirecek,ortaya atacak diye.Yapıyorlardı da,işkence gibi.İnsan kendini ne kadar uzak tutsa da bir anda herkesin gözünün o arbedede sana dönmesi ne demek?Kızardıkça kızarmak sanırım bazılarının hoşlarına giderdi.
Çok işim olmasına rağmen çarşıda birden fazla dolaşmam gereken yoldan ikinci kez geçemezdim,başka yoldan giderek çözerdim işimi.Bu yaşımda dahi yapıyorum zaman zaman.
Asosyal kelimesi belki benim yaşadığımdan daha ağır yaşanıyor,hastalık haline geliyordur bilemiyorum.Olumsuz etkileri çok.İş görüşmelerinde cesaretsizlik,çevreden yeterince görgü,bilgi alamama,mesleğinde insan ilişkilerinde zorlanmalar,kalabalık fobisi,daha özel arkadaşlık yaşayamama gibi.Psikolojik sorunların olduğunu düşünenler olduğu da oluyor.
Mesela beş altı kişiyi aşan toplantılarda zorlanıyorum.Çeşitli bahanelerle oradan ayrılmak zorunda kalıyorum.İnsanlardan kötü etkiyi veya düşünceyi aldığım her ortamı hemen terkediyorum.Ama mutlu olduğum daha kalabalık ortamlar da olmuştur.
Asosyal olduğumu sezdiğim ilk zamanlar lisede okuyordum.Enstitüyü bitirip mesleğe atılacağım ilk 15 günlük meslek uygulama günlerimde çok zorlanmış,ağlamıştım.Zamanla savaşmaya karar verdim.Mesleğimi yaparken kendimi zorunlu olarak geliştirdim ve işime hiç zarar vermedim.Evliliğimde çok zorlandım.Birlikte gittiğim toplantılarda uyumsuzluğum sorun .yaratıyordu.Benim saygılı olduğum yerlerde ben de kendime saygı bekliyordum.Ne yazık ki yanlış davranışlarla karşılaşıyordum.Suskunluğum tuhaf karşılanıyordu ve bunun kendi sorunları olduğunu düşünmüşümdür hep.
Olumlu tarafları ise: öyle görünmese de kendime hep güvenirim.Keşkelerim yoktur,geriye dönüp bakmam.Kararsızlık ,rahatsızlık yaşadığım bazı konularda ise mutlaka üç beş yıl sonra da olsa haklı çıkmışımdır,ya da nedenini bulmuşumdur,öyle olması gerektiğini anlamışımdır.Hep gönlüm rahat olmalı yaptığım işlerde.Yalnızlık zor gelmez.Ölüm,ayrılık,hastalık gibi zor zamanlarda da daha güçlüyüm.Güç işleri çözmekte zorlanmam.İçsel zenginliğimi kimse anlayamaz.
İçinde yaşadığım zor anlarda herkes dışardan acıyarak,üzülerek baksa da ben o zorluğu kendim aşmaya çalışıyorumdur.Gururlanmayı da içsel yaşarım.Mütevazi görünsem de kendimi beğeniyorumdur.
Başkalarının düşüncesine göre hayattan birçok fırsatı kaçırmışımdır belki ama enazından isteyerek ya da istemeden ,kimseye kötülük etmem.Gerçekte hayat savaştır ve içinde bulunduğum hayat savaşında kendi çıkarlarımı gözetmek için kendimi korur ve savaşmaktan da çekinmem.
Arkadaşlarım az da olsa gerçek dostturlar.Çünkü benim de gerçek dost olduğumu bilirler.İnsanları sevdiğimi,onları olduğu gibi kabul ettiğimi ben biliyorum en azından.
TR 07 K 1959
ben senim tarafından yazıldı.
yolayrimi 3.10.2008
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.