- 581 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bin Geceden Üstün Bir Gece
Bin Geceden Üstün Bir Gece
Kadir Gecesi bugün.Bin aydan hayırlı bir gece.Bu gece gelen kutunuzun kandil mesajlarıyla dolduğu,aynı mesajı sevdiklerinize ilettiğiniz, Allah’ın insanlara yüce kitabı Kur-an’ı indirildiği,yaratılanın yaratana en yakın olduğu, bütün günahların affedildiği,bütün duaların kabul edildiği,Sakal-ı Şerif-in öpüldüğü,tövbelerin kabul edildiği Leyle-i Kadir Gecesi bu gece.
Yaratanın yarattığına ne büyük lütufları var.Bir yıl boyunca işlenen günahlar ellerin havaya kaldırılıp ’Allah’ım affedicisin affı seversin bizleri affet’ demesiyle dağlar büyüklüğünde ki günahların tuz gibi eridiği kutsal bir gecedeyiz kıymetini bilenlere.Akşam camide bende saf durdum af dilenmeye gelenlerin arasına af dilenmeye,omuzlar ne kadar dikse,başlar o kadar eğikti,kıyama durulup ellerin göbekte birleştiğinde.Yaratılan yaratanına secde ediyor,dün ettiği küfrün affına sığınıyordu yüzsüzce.Tertemiz bir yüz secdeye kapanıyordu,hemen yanındaki kirli bir yüzle,önümdeki çocuk günlük hayatta babasından ne gördüyse yaptığı gibi, yine babasının yaptığını yapıyor, yanlış yaptığında babasının kulağına fısıldıyordu ’yanlış yaptım sayılmadı demi baba’ diyordu.Yiyip içmekten ve rahatlıktan şişirdiği göbeğini eliyle kucaklayan adam secdeye oturup kalkarken,yanındaki çalışmaktan, yorgunluktan, erimiş adamın omzuna yaslanıyordu.Yanımdaki adam çocuklarının sıhhati için dua ederken,aynı saatte çocuğu,kahvehanenin en kuytu köşesinde kağıt oynuyordu.Saflar çok düzgün olsa da, saftakiler,kalp gözleri kör olduğu için bir o kadar yamuktu.İleri safta ki sporcu genç sahada en kıvrak hareketleri yaparken,dizlerini kırıp oturduğunda kıvranıyordu.İmam ’ın yaptığı hazır duaya ’Amin’ diyen cemaat,namazdan sonra ’tesbih namazı kılacağız’diyen imam’ı sorguluyordu.Camiye en son gelen adam herkesten önce çıkmak için ayakkabıları elinde kalabılığı itiyordu.Bin geceden hayırlı bir gecede dahi gösterilen sabırsızlık,sabrın duvarını yıkarken,az önce af dilenen yaratık, affedildiğinden şüphe duyarak yarın ki işleyeceği günahın planını yapıyordu.
Allah bu gecede yarattığına gösterdiği lütfu, yaratılanı ona yine nankörlükle ödüyordu.Oysa ki Allah ayetinde açıkca demiyormu ’and olsun biz,insanı en güzel surette yarattık’… Bu akşam geçin aynanın karşısına gördüğünüz surete dikkatlice bakın nasıl bir mühendislik harikası olduğunu görün.Yada Mevlana’nın dediği gibi ’iki parmağını gözüne koy ne görüyorsun.sen görmüyorsun diye bu alem yok değildir’ Yıldızlara bakın onlar sadece gecenize süs olsun diye yaratıldı.Dünyaya bakın harikalar diyarı,suyu için tadın en safı,sinek dediğiniz hayvanın yaptığı ve şifa diye yediğiniz balı düşünün,dilinizi değdiremediğiniz acı biberin neden acı olduğunu sorun,karınca’nın Hz.Süleyman’dan isteyeceği hakkı hesap edin, ağılda kuzu doğsa ırmakta otunun bittiğini öğrenin ve unutmayın herkesin hesabını hilesiz tutan bir kalem var.İnsanların mezarından bir ot gibi bitip hesaba çekileceği bir gün var.Ayetinde dediği gibi yaratan ’and olsun ölseniz de,öldürülseniz de Allah’ın huzurunda divan duracaksınız’ .hepimiz bir gün ölüm acısını tadacağız bu kaçınılmaz ve ertelenmez bir gerçek. Gelin birlikte bir dua edelim.
Yarabbi Yarabbi
En büyük şerefim sana olan muhtaçlığımdır beni bu şereften mahrum eyleme.
Yarabbi Yarabbi
En büyük hazinem bana verdiğin sağlığımdır beni bu hazineden mahrum etme
Yarabbi Yarabbi
Salih ömür,Salih amel,Salih eş,Salih evlat nasip eyle.
Yarabbi Yarabbi
Kimi yüzlerin karalanıp kimi yüzlerin ak eyleneceği o günde yüzümüz kara eyleme,amel deftereni sağ tarafaından alanlardan eyle…Kulun ve Habib’in Hz. Muhammet Mustafa (a.s)şefatine bizleri mahsar eyle,affedeicisin affı seversin bizleri affet…AMİN Hicr (tan,şafak) vaktine kadar yapılan dualar Allah tarafından en yakın duadır.En çabuk kabul edilen 3 dua vardır.*Annenin evladına duası,namazdan sonra yapılan dua,herkes uykuda iken yapılan dua…Bu geceyi dua ile secde ile geçirelim bir sonra ki geceye kimsenin garantisi yok diyor ve bir sonra ki bayram yazımda buluşmayı umut ederken o yüce insan Mevlana’nın güzel bir sözüyle iyi kandiller dilerim.. BEN O’YUM
’ Kabuğu kırılan sedef üzüntü vermesin sana, içinde inci tanesi vardır’
Yazan:Fatih © AYDOĞAN
Bin Geceden Üstün Bir Gece Yazısına Yorum Yap
"Bin Geceden Üstün Bir Gece " başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.