- 1578 Okunma
- 5 Yorum
- 5 Beğeni
AĞLAMAK KADERİMMİŞ..7..
Cevdet bütün aramalarına rağmen kızını sattığı o adamı bulamadı söz vermişti onunla imam nikahıyla evlenecekti ama Adam yoktu kaçmıştı.
Laleye aşık olan Ali adında bir genç vardı. Laleyi görmek için her gün lokantaya geliyordu.
Ali yine o gün gelmişti,Cevdet Aliyi görünce aklına hemen bir fikir gelir.
Cevdet Alinin yanına yaklaşarak sohbet etmeye hal hatır sormaya başladı lafın arasında Laleden bahsetti Ali kıpkırmızı olmuştu. Cevdetin kızacağını zannediyordu lakin çok mütevazi bir şekilde oğlum sen kızımı seviyormusun diye sordu?
-Ali kızararak evet ben ciddi düşünüyorum dedi.
-Cevdet tamam oğlum bunda utanılacak bir şey yok dedi yalnız benim kızımın başına bir felaket geldi ..Cevdet kızının başına gelenleri anlatır,tabi kendisinin haberi yokmuş ta adamı bulursa ,öldürecekmiş-de bir sürü yalan dolanla Aliyi kandırır.
Ali bu duruma çok üzülmüştü nasıl olur?
-Cevdet bak oğlum ben senden bir şey istemiyorum sadece kızı al mutlu et çünkü yaralı o ve çok üzgün ben biliyorum oda sana kayıtsız değildi ben farkındaydım .
-Ali tamam der yalnız Annem bu durumu bilmesin.
-Cevdet tamam oğlum aramızda kalacak.
.
-Cevdet o akşam eve erken gelir.
-Cevdet Lale sana güzel bir haberim var.
Lale babasına hala küskündü onunla konuşmuyor doğru dürüst bir şeyler yemiyor Cevdete baba demiyordu.
Cevdet Lalenin yatağının kenarına oturup Lalenin elini şefkatli bir baba rolüyle tutmaya çalışırken Lale elini hızla çekerek elimi tutma uzak dur benden senin gibi bir baba olmaz olsun.
-Cevdet tamam,tamam tutmayacağım.Lale yüzünü başka yöne çevirerek ne diyeceksen de ama umurumda değil ben burada fazla kalmayacağım.
-Cevdet bak kızım bir genç var bizim hemşerimiz olur sen görmüştün onu seni sorup duruyor ,seni benden istedi gel bu kısmeti geri çevirme,namusun kurtulur ,
-Lale o an bütün gücüyle bağırdı ne namusu ,sende ar namus ne arar adamı neyle kandırdın ,yoksa ona-damı beni satacaksın?
-Cevdet yarın ali annesiyle seni istemeye gelecekler sende kabul edeceksin başka çaren yok.
-.Lale hayır ben kimseyi istemiyorum hepinizden nefret ediyorum diye bağırır.
.Ertesi gün ana oğul gelirler isteme gerçekleşir.
Lale ne yapacağını bilemez mecburen kabul eder.
Ali ,aslında çok tembeldir ,babasından annesine kalan emekli maaşıyla annesiyle beraber geçinmektedir.Arada bir iş bulsa çalışır ilk maaşını alınca işten ya çıkar yada kovulurdu.
Ali ve annesi iki gün sonra laleyi alıp ,Nevşehire gelirler .lale annesine haber vermemelerini ister.bu durumlara düşmesinin sebebi olarak anne ve babasını görüyordu.
Küçük bir düğün yapılır evlenirler .Gün geçtikçe Sevim hanımın maaşı üçüne yetmiyor Sevim Aliyle her gün bir işe girmesi için tartışıyordu.
.Ali gün geçtikçe hırçınlaşıyor Laleyi dövüyordu çoğu zaman arkadaşlarını eve getirip ,onlarla içki içiyordu ,
-Ali Lale yarından tezi yok sende çalışacaksın der.
Lale çaresiz tamam çalışırım der.
Lale tarla işlerinde,çalışmaya başlar.ama her günkü hakkını ali alıyordu, ali bazen eve gelmiyor ,geldiğinde eve bayan getirip,laleyi evinde aldatıyordu.Lale çok perişandı mutsuzdu,ev işlerini yalnız kendi yapıyor ,tarla işinde çok yoruluyordu bir gün evde ,çamaşır yıkarken kendinden geçer.
HÜLYA ÇELİK