- 1407 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
** GÖRGÜSÜZ YABANCI..! **
Yaban ellerde....
Benim adım "Görgüsüz yabancı"
Kısacası.."Kanaka".....!
Benim kaşlarım kara,saçlarım kara,
Gözlerimse,ya kahverengidir,yada ela..
Onlara göre değil,riyasız, mahsun bakışlarım,
Hele,onlara hiç uymaz,benim kalp atışlarım.
Bakışlarında,onlar kini, nefreti...!
Bense..... sevgiyi,şevkati taşırım
Karşılığındaysa...
Her zaman,hor görülür,dışlanır,itilip kakılırım.
Çünkü ben,kara kaşlı kara gözlü......yabancıyım....!
Yaban ellerde benim adım,"B..tan yabancı"
Vatanımdaysa,bir başka adım var.. "Alamancı"..!
Görgüsüzlüktür,sonradan görmedir,kibarcası...
Ben hiçte gocunmam,söyleyenler belkide çok haklı..!
Bize...Yaban ellerde de...
Zaten gıptayla bakan hiç olmaz,
Her zaman,nefretle bakarlar yüzümüze,
O zehirli bakışlarla, kin kusarlar üstümüze...!
Vururlar bizi can evimizden,vururlar her seferinde.
Kapanmaz yaralar açılır,sevgi,şevkat dolu yüreğimizde..
Gün oldu.....
Çoluk çocuk demeden,
Yaktılar acımadan, onlarca insanımızı.
Söndürdüler,buram buram tüten nice ocağımızı.
Sıra sıra tabutlarda..uçak altlarında..
Vatanımıza gönderdik,onca canımızı.!
Oda yetmedi.....
Kiralık katillere ihale ettiler,
Kör kurşunlarla,
Vurdular teker teker..
Ekmeğinin başında nöbet tutan erleri.
Sel olup akıp gitti..
Al kanlara karışan,alın terleri..
Akıp gitti,birtek kurşunla,yılların emekleri...!
Yine de sabır dedik,
Sabır...
Sabır diye diye,koskoca bir ömrü yedik.
Tükettik...
Yavaş yavaş,usul usul,bitirdik kendimizi.
Yarını muamma..
Dibsiz kuyulara attık,yeşeren neslimizi.
Kim bilir,yaşanacak ne acılar var daha.
İşte böyle....
Böyle öder,Avrupa’lı, vefa borcunu insana.
14.05.2014 / Berlin
Mahmut Mücahit Özdemir
YORUMLAR
Her ülkede acıda vardır,acıtanda vardır.
Gördügüm şu ki, nerede olursak olalım, dik duruşumuzla sadece kendi hayatımızı yaşamak zorundayız..
Yaşamı sürdürmek hakikaten çok zor, ama inanıyorum ki siz ve ailenizde her fert bunu başardınız..
Vatan özlemleri duygusal yapıyor insanı,diyoruz vatanımda olsaydım keşke,ama nerede karnımız doyuyorsa orası Vatanımız oluyor..
Özlemler devam edecektir ama illA maddi ve manevi durumlar ön safhada..
Vatanımızda dahi öyle sıkıntılar var ki,inanın yaşayarak katlanmak zorunda mücadele ettik ve ediyoruz Mahmut bey..Allah en yakınımıza dahi muhtaç etmesin,Çalıştınız gurbette ,semeresini alıyorsanız yorulmaya deger kardeşim,sakın üzülmeyin gurbet diye,,her yerde toprak ayni...Dertleşmek babında okudugum mısralarınız bana da ögretmen oldu..
Mamafi orada biraz yaşadıklarım var,bu yüzden şimdiki Türkiyemde bazen oradaki huzuru arar duruma düşüveriyorum.
Yazınız için teşekkür ederim,bir daha düşündürdünüz....
Sevgiyler selamlarımla ....
Hayat bu.Acısıyla-tatlısıyla bizim.Ekmek davası bu.Cefasıda var-sefasıda.Sitem ve metanet dolu şiiri kaleme aldıran o naif yüreği kutlarım.Yüreğiniz dert görmesin dost.
Mahmut Mücahit Özdemir
Selam ve saygılarımla..
yüreğinize kaleminize sağlık degerli üstadım o güzel yüreğinizin sesi hiç susmasın tüm gerçekelri her nekadar bilinsede bizlere paylaştığınız için çok teşşekkür ederim kendi adıma ve ayrıca eşinize çok geçmiş olsun rabbimden tez zamanda sağlığına kavusmasını dilerim saygılar
Mahmut Mücahit Özdemir
Selam ve saygılarımla..
Değerli üstadım.değindiğiniz bu acı gerçekleri her ne kadar biliyor olsak ta yazınızı okurken yüreğim acıdı tekrar.Malesef Almanya da ki gurbetçilerimiz çok zor ve acı yıllar yaşadılar.Hala da Türk olan onlarca vatandaşımızı dışlayarak ellerinden gelen her türlü zorluğu yaşatıyorlar.Ora da yıllarca çalışıp emeğini orada bırakıp dönemeyen öyle çok insanımız var ki.Allah gurbette çalışan tüm insanlarımızın ve sizlerin yar ve yardımcısı olsun.Eşinize çok geçmiş olsun diyor Rabbim den acil şifalar diliyorum.İnşallah kısa bir süre sonra yeniden eski sağlığına kavuşur diliyorum.sağlıklı ve güzel günler dilerim Mücahit bey..
Selam ve saygılarımla...
Mahmut Mücahit Özdemir
Gülseren hanım bu duygu yüklü geniş kapsamlı değerli yorumunuz için çok teşekkürler ediyorum..Duyarlılığınıza,dost yüreğinize de şükranlarımı iletiyorum..
Selam ve saygılarımla..
Gurbetlik zor,Almanyada'ki gurbetçilerimizin durumu daha da zor.Öyle ki çalıştırıp posasını çıkarmadan bırakmıyorlar pek.Oraya giden çok vatandaşımız bir çok hastalıklara yakalandı.Bazıları öldürüldü.Türkleri sevmiyorlar evet Türk olduğunuzu söylediğiniz zaman anında yüzlerini buruşturuyorlar önce, sonra da sanki vebalıymışsınız gibi yanınızdan uzaklaşıyorlar anında..Zaten ülke olarak bizi seven pek yok, daha çok kuyumuzu kazmaya çalışıyorlar.
İşte ekmek parası için zamanında oraya giden insanlarımız kolay kolay temelli dönüş de yapamıyorlar çünkü dönse burada nasıl iş bulacak yani zor bir durum özetle.
Gerçekleri bir bir anlatmışsınız Mahmut üstadım.Allah tüm gurbetçilerimizin yardımcısı olsun.
Saygılarımla
Mahmut Mücahit Özdemir
Selam ve saygılarımla..
Gamzelimm
Bizler kusura neden bakalım üstadım estağfurullah olur mu hiç öyle şey sizlerin ve yakınlarınızın canları sağ olsun.Biz şiir ve yazılarını okumaktan keyif aldığımız yüreği güzel dostlarımın yazdıklarına her daim geliriz ve yorumlar yazarız.Siz lütfen üzmeyin canınızı.
Eşinize tekrar şifalar diliyorum üstadım
Saygılar ve selamlarımla her daim
Belki insanımız ekmek yedi ama çok şeyini kaybetti o diyarlarda
Gerçeklerin dile geldiği güzel bir şiir neşir karışımı anlatım.
Saygılar kardşim
Mahmut Mücahit Özdemir
Selam,sevgi ve saygılarımla...