- 12520 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
AKRABALIK DERECENİZ
Akrabayız da ne kadar akrabayız biliyor musunuz? O halde bu yazıyı mutlaka okumalısınız. Hem hukuki bir durum olduğunda bilginiz olur, hem de yedi göbek sülalenin akrabalık derecesini çıkarmış olursunuz.
Her doğum akrabalıkta bir dereceyi oluşturur. Size göre anneniz, babanız ile çocuklarınız birinci derece akrabadır. Bu durumda kardeşiniz ikinci derece akrabanız olur.
Aşağıda basit bir soy ağacı oluşturalım, A (Anne-baba)’dan B, C, D kardeşler doğmuştur.Bu duruma göre,
• B, C, D birbirlerine ikinci derece akrabadır.
• A ye göre ise; B, C, D birinci derece akrabadır.
Hani bazen derler ya; ben yedi göbek sülalemi tanırım. O halde buna göre bir hayat ağacı çıkarırsanız, akraba evliliklerini de bir derece önlemiş olursunuz.
B BAŞARAN-15.09.2008
AKRABALIK SORUSU: Babasının oğlu kardeşi değilse kimdir? (merak eden mesaj yazabilir)
YORUMLAR
''Babasının oğlu kardeşi değilse kimdir?'' Ya ablası veya abisi (kardeşten kasıt küçüklükse) ya da kendidir.
Ancak bu tür şeylete de pek kulak asmamak gerek. Hani bir internet fıkrası var ya:
Çocuk Allahım yarın babaannem ölsün demiş. Babası bunu duymuş. Babaanne yarın ölmüş. Ertesi gün çocuk, anneannem ölsün demiş. Baba yine duymuş ve anneanne ölmüş. Ertesi gün çocuk; babam ölsün demiş. Baba yine duymuş. Ertesi gün işteyken öleceğim diye bekliyor, ölmemiş. Akşam işten eve gelince bakmış eşi ağlıyor. Ne oldu hanım demiş.
Sorma demiş hanımı. Bizim kapıcı öldü.
Yani neymiş? Bu soy ağacı, soy kütüğü gibi şeylere pek iltifat etmemeliymiş.:))
Söz meclisten dışarı elbet.
Saygılarımla.