- 5835 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Oto Lastiği alırken
Zaman zaman, bazı Oto Lastik bayilerinde, indirimli lastik satılır. Üstelik, orijinal ambalajında, hiç el değmemiş marka lastikler yarı fiyatının altında satılır.
Araç lastiklerinin, üretim tarihinden 5 yıl sonra kullanılmaması tavsiye edilmektedir. Nasıl her ürünün bir kullanma süresi varsa, lastiklerinde bir süresi vardır. Rafta bekleyen lastiğin raf ömrü ile kullanılan lastik arasında hiçbir fark yoktur.
Büyük marka olmuş firmalar, batı ülkelerinde satamadıkları, hatta imha etmesi gereken bu lastikleri, ülkemize satarak hem para kazanmakta, hem de imha işleminden ve masrafından kurtulmaktadır. Yani bir taşla iki kuş vurmaktadır
Kamyoncuların, kaplama yaptırmaları, aynı süresi dolmuş, 5 yıllık lastik gibi ucuz diye üzerine yapılan kaplama işlemdir. Hiçbir zaman sağlıklı kullanamadığı kendi araçların yanmasına ve kaza yapmasına, diğer araçlara patlama esnasında zarar verebilmektedir.
Trafik kazalarında, kaza nedeni lastik patlaması diye geçiştirilir. Kimse lastik ömrünün dolup dolmadığına bakmaz
Ömrü dolan lastikler, Elastikiyetini kaybedeceklerinden, kullanım süresini (son kullanma tarihini) dolduran lastiğin zemine tutunması azalacağı gibi, çatlama nedeniyle (özellikle sıcak mevsimlerde) kullanım sırasında patlama riski de taşımaktadır.
Peki, tüm bunlar doğruysa, Lastiklerinizin üretim tarihlerini nasıl anlarsınız? Lastik üretimi esnasında, lastik yanaklarında yaklaşık 5x20 mm ebadında dörtgen çerçeveli bir damga bulunur (4007).
Bu rakamdaki ilk iki sayı, lastiğin üretildiği haftayı, son iki rakam da yılı belirtir. Örnekteki damga (4007) lastiğin 2007 yılının 40’ıncı haftasında üretildiğini ifade eder.
Bir başka örnekte ise (2606) lastiğin 2006 yılının 26’ncı haftasında üretildiğini ifade eder.
Araç lastiklerini güvenliğiniz için kontrol ediniz. Örneğin bugünkü tarih itibariyle üretim tarihi (3202), (4303)… 2002 ve 2003 yılı yazılı lastiklerin son kullanma tarihleri dolmuş veya dolmak üzeredir.
Kullanım ömrünü doldurmuş lastikleri kullanmayınız.
TRAFİK KURALLARI İNSANLAR İÇİNDİR.
TRAFİK KURALLARINA UYARSANIZ YAŞARSINIZ
KAZASIZ GÜNLER DİLERİM
BİLGİ GÜÇTÜR. PAYLAŞILDIKÇA SİNERJİ (ortak fayda) YARATIR...
DEVAMINI AŞAGIDAKİ ADRESİ TIKLAYIP OKUYUN
www.edebiyatdefteri.com/index.asp?istek=tum_yazilar&k=detay&yazi_id=34947