Bu dünya hepimizindir
İnsanlık;fert, aile, kabile, ilçeler, iller, bölgeler, ülkeler, devletler, kıtalar ve büyük insanlık ailesinden oluşur.
Hepimiz birbirimizden sorumluyuz, burası benim şurası benim demek insanlıktan nasibini almamış, dünya görmemişlere yakışır. ABD başkanı(ları) gibi.
Bugün yeryüzünde aç ve açıkta insan varsa ve birilerinin imkanı olduğu halde onlara ulaşmıyorsa mesuldür, günahkardır.
Dünyanın sözüm ona gelişmiş ülkesi olarak bilinen ABD kendi vatandaşı olmayanlar için “canı cehenneme” dercesine muamele ediyor. Unutulmamalıdır ki, ABD’nin vatandaşı olmayanlar da insandır. Hepimiz birbirimizden sorumluyuz.
Farkında olmadan insanlığın gözünde kaybedip küçülen bu ülke ne yapacağını şaşırmış vaziyette kuduruyor, tıpkı Traump’ın yaptığı gibi, neymiş efendin şu şu İslam ülkelerinden kimse ABD’ye giriş yapmamalıdır, yapamaz, ABD’nin küçülme hızına ivme kazandırıyor.
ABD’nin kontrol israfına dur! de bu dünya hepimizin, benim bildiğim kadarıyla AB ve ABD’de kontrolsüz bir israf hali var.
Bir örneklemeye göre eğer dünya AB şartlarında yaşarsa bu dünyanın nimetleri yetmiyor bir dünya daha lazım, ABD gibi yaşarsa iki dünya daha lazım. Peki bu sınırı aşma hali insana yakışır mı? Takdir sizin.
ABD’nin yedi kıta emperyalizmine yeter demek lazım, insanlık ABD vatandaşlarına karşı potansiyel bir kin besliyor haberi olsun,
Mesela ülkemizin dört ordusu var bir vesileyle ülkemizin güvenliği sağlaması adına sınırlarımızı koruyor, peki ABD niye yedi kıtaya fırkateynler gönderiyor sormamak elde değildir.
Dünya eski dünya değil artık düvel-i muazzamanın sanal korkusu işe yaramıyor haberiniz olsun. Şunu bunu korkutmanın zamanı geldi de geçiyor.
Peki ne yapılmalı?
*BM kendini feshedecek,
*Dünya İstişare Kurulu(DÜİK) kurulacak,
*Her ülke nüfusu oranında bu kurula üye verecek,
*Hak ve özgürlükleri sınırlayıcı ve Kur’anın özüne aykırı olmamak şartıyla verilen kararlara devletler uyuyacak,
*Temel gıda maddesi açısından aç ve açıkta kalma durumunda olan insanlar hangi devlette olursa olsun onlara yardım edilecek,
*Silahlanmaya, savunmaya bütçeden pay ayırmaya son verilecek, aya da minimize edilecek,
*“önce insan” kampanyaları başlatılarak insanın değeri üzerinde durulacak,
Selam ve sevgilerimle devamını sizden bekliyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.