- 721 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Altı parmaklı çocuk
Altı parmaklı çocuk(çocuklara)
Güzel bir havaydı. O gün beden eğitimi dersi vardı. Öğretmen, bugün bedene çıkalım dedi. Çocuklar hep birden sevinç çığlıkları attılar. Çünkü; her zaman çıkamıyorlardı. Sık, sık yağmur yağıyor, ya da rüzgar oluyordu.
Hep beraber bahçeye indiler. Önce öğretmen, boy sırası yaptı, sonra yürüttü iki sefer. Sonra da serbestsiniz dedi. Herkes kendine göre grup kurup oynamaya başladı. Her zaman olduğu gibi erkekler maç yapmaya başladı. Öğretmen aralarında dolaşıyor, hepsini çaktırmadan izliyordu. Onlarda onun kanatları altında mutlu bir şekilde oyun oynamaya devam ediyorlardı.
Birden Emircan koşarak öğretmene doğru geldi. Heyacanlı ve yüksek sesle
-Öğretmenim, öğretmenim!
- Ne oldu? Diye sordu öğretmen.
- Öğretmenim! Okan’la, Taha Can kavga ediyor. Gelin!
Öğretmen o yöne doğru hızla gitti. Diğer çocuklar da arkasından.
- Ne oldu? Diye sordu. Okan, çok sakin bir çocuktu. Kolay, kolay kavga etmezdi. Mutlaka ona Taha bir şey yapmıştı.
İki çocuk müthiş bir kavgaya tutuşmuşlardı. Öğretmenin geldiğini bile fark etmediler. Güç bela ayırdı öğretmen ve sordu;
- Ne oluyor evladım! Neyi paylaşamıyorsunuz?
- Öğretmenim! Bana vuruyor. Dedi Tahacan
- Niye?
- Ne bileyim? Ben oynuyordum arkadaşlarımla
- Sen söyle Okan. Dedi öğretmen
- Yalan söylüyor öğretmenim! Dedi Okan. Şu çocukla dalga geçiyor.
O kadar sinirliydi ki, arkadaşının adını unutmuştu. Öğretmen döndü, o yöne baktı.
- Serhat’la mı?
- Evet
- Niye?
- Onun altıparmağı varmış.
Öğretmen, tekrar baktı Serhat’a. Masum, masum bakıyordu.
- Gel bakıyım!
Serhat geldi, uzattı ellerini. Öğretmen çocuğun serçe parmağının yanındaki küçük parmağı fark etti.
- Çok ayıp! Dedi öğretmen, dağılın. Herkes gitti.
O zamana kadar neden fark etmediğine üzüldü. Sonra sınıfa çıkınca onlarla konuştu. Allah nasıl yarattıysa herkesi öyle kabul edin, sizde farklı olabilirdiniz, hem o bir sorun değil. Olsa ne çıkar. Hepiniz kardeşsiniz, arkadaşsınız. Sonra Taha’ya dönüp
- Özür dile her iki arkadaşından da dedi. Çaresiz Taha özür diledi ve olay tatlıya bağlandı.
30.5.2010 İST
Perihan Pehlivan