HAYATA DAİR BİR YORUM.
HAYATA DAİR BİR YORUM.
Biz gördüklerimize "gerçek" diyoruz. Kulaktan kulağa fısıldanmış aslı astarı olmayan söylemlere, yazılara itibar etmiyoruz..
Bu gördüklerimize şiir veya yazıyla yorumluyor bir meal de bulunuyoruz.. Kalemimiz dik durduğu sürece..
Hiç kimseye hıncımız, kinimiz yok. Dinimize, milliyetimize zarar verilmesi halinde ayranımız kabarır, bentler yıkarız.
Söylemlerimiz ahlâkımızın, aklımızın ve dini ölçülerimizin kıstasından geçirir, öyle söyleriz.
Doğruluğuna inandığımız, doğrularımızdır. Bu doğruların; hırsızların, hainlerin, lüpçülerin dışında, milletimizin menfaatine olduğuna da inanırız… uyanlara da saygı gösteririz Riyasızız, özümüzde de, sözümüzde de mertlik vardır. Mertliğimiz ırkımızdandır. Irkımızı övmekte onurumuzdandır
Milletimizin büyük çoğunluğunun da bu huy ve karakterde olduğuna yürekten inanırız. Ancak bu büyük çoğunluk maalesef okuma özürlüdür, yeterince okumaz ve bilgilenmez. Böylece kendisine yakınlık gösterene, ondan görünene çabuk inanır ve çabuk aldatılır.
Biz şu anda görünen bu köyde bu durumu yaşıyoruz. Ancak biliyoruz ki; Milletimiz eninde sonunda gerçeği, yalanları müşahade edecek ve doğruyu mutlaka bulacaktır. . Biraz etraflı düşünen, aklını şahsi menfaatinin dışında da çalıştırmasını bilenler mutlaka biz gibi düşünenlere hak vereceklerdir.
Diğerleri için; açıkça söylemeliyim ki, Allah Cehennemi de yaratmıştır. Rabbim hepimize kendi ahlakı ve aklı selimle düşünme selameti versin.
Osman Onuktav
Saygılarımla
YORUMLAR
Osman abim çok nitelikli bir yazı okudum kaleminizden kutlarım.
Keşke her insan aynı değerler ve prensipler üzerinden empati ile bakabilse hayata
Kemal hocama demişsiniz ya, ‘’tutun beni diye bence hiç tutmayalım siz hep yazın..:)
Kaleminize emeğinize sağlık
Saygı ve sevgilerimle.
KAFKASİ
İnsanlar artık bireysel düşünüyor her şeyi , bireysel hareket edenlerin topluma faydası olmaz.
En basit örnek şu defterde ortak noktası bir olan kişiler bile anlasamiyor bir araya gelemiyor.
Yazılan şiirlere okumadan yorum yazan kişiler gelişim sağlayamaz.
Şair şiir yazmış iyi güzel se kalıp da bozukluk varsa o şiire "yüreğine sağlık Harikasın " demek mi lazım. Lazım çünkü övgü yazacak ki o da onun sayfasına gelsin aferin çeksin. Bu na ne derler iadeyi ziyaret. . Serhat kardeşim konu sapdı .
Kısaca kişiler dik duruşunu her yerde gösterse onu eğen olmaz. Ama malesef bizde çok eğri insan var bu toplum da.
Saygılar
Değerli hocam, gerçek, gördüklerimizden ibaret olsaydı, ne din olurdu, ne felsefe, ne de sanat… İtibar edilmemesi gereken tek şey yalandır, ondan gayrisi gerçek… Bizler millet olarak algılayabildiğimiz doğruların peşini bırakmayız kolay kolay.. Dediğiniz gibi, okuma, düşünme özürlü bir bölümümüz ise etkilenerek belirleriz tavrımızı; bu ülke bunlardan çekmekte ne çekiyorsa… Saygıyla
KAFKASİ
Kemnur hocam bu anlamlı yorum için teşekkür ederim. her şey doğru olsaydı bu dünyada hakim savcı, polis asker vs olmazdı.. ben yazımda Vatan millet konusunda ve kişiler arası ilikilerde, fikirler arası tartışmalara bir nebze olsun yorum yapayım dedim....
Bu site de dahil yazılan yazıları şiirleri okumadan . klasik sözlerle '' yüreğine sağlık'' vs vs yorum yazan kişileri gördükçe de tiskiniyorum. insanalr eleştiriye açık değil. okumaya alışık değil, yazma desen zaten yok. Sağ olsun telefon şirketleri GSM 1500 MESAJ beleş veriyor konuşmayın mesaj yazın , yazında onu da bozuk yazın.. Hocam konu nereye geldi aldım başımı gidiyorum tutun beni:)
Saygılar