- 733 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
TERCİH ÖNEMLİDİR
Eski dönemlerde rivayet odur ki, Kargalar 300 yıl yaşar gibi bir inanış hakim. Hikaye bunun üzerine. Tabi, kim takip edecek kargayı ki, biri laf etmiştir, bunlar 300 yıl yaşıyor diye, diğeri ne bilsin, ismi, namı yok ki, he doğru veya atma recep bizde din gardaşık diye karşı çıksın.
Oysa bu gün kargalarla ilgili belgeseller var ve o yıllarca alık bildiğimiz karganın, yaşayan en akıllı hayvanlardan biri olduğu ve ancak 30-40 yıl yaşadıkları bilgisini kolaylıkla edinebiliriz.
Belki de, İnsanoğlu’nun yıllarca alık bildiği karga, hayvanlar aleminde, akıl küpü olduğu, bir çok kuşun, bir çok şeyi kargadan öğrendiği de bilinebilir.
Her neyse biz hikaye’ye geçelim. O eski dönemlerde kartal ve karga gökyüzünde karşılaşmışlar. Kartal şöyle bir bakmış kargaya, birazda uzun yaşadığına haset,
- Sen demiş, ne yapıyor, ne yiyorsun da 300 yıl yaşıyorsun.?
Karga, bakmış, gök yüzünün kralına,
- Yok öyle özel bir şey efendim, ben leş bile yerim. Ayırt etmem.
Peki demiş Kartal, biraz da aç. Başlamışlar uçmaya. Yukarıdan
İyi gören Kartal, bak şurada bir at leşi var. Hadi yiyelim. İnmişler
Leşin başına, karga,
- Buyur demiş.
Kartal iştahsız bir şekilde bir iki gaga atmış, hiç hoşuna gitmemiş ve bırakmış yemeyi.
- Bak karga, bunu yiyip 300 yıl yaşayacağıma, ben canlı avımı yiyip,30 yıl yaşamaya razıyım. Hadi sana kolay gelsin deyip, havalanıp uçmuş.
Kartal ya da Karga olmak bir tercih meselesi değil mi.?
YORUMLAR
Kartallar yüksek uçar,
"Kargalar sürüyle, kartallar yalnız uçar"
Ah o hırsız kargalar, mevsim kıştı balkona çıkılmıyordu, bir sabah balkona çıktığımda şok olmuştum.Balkonumdan bir tepsi dolusu cevizlerimi kaçırmıştı, ceviz kırmalarına hayranım...
Yazı bölümünüzü ilk kez okudum, şiirleriniz gibi güzel...
Selam ve Saygımla...
Oya gedik tarafından 5/19/2016 11:33:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
karabencan25
İsmet Kemal Bülbül
facebook adresim.
karabencan25
Kartal bir güç ve mücadele sembolü ya karga.?
Teşekkür ederim ilgine. Sağol Varol..
Sevgili Dostum.
O La Fon Ten yok mu o. İşte bize karganın aptal, tilkinin akıllı olduğu fikrini hep o empoze etti. Neyse ki öğrendik artık. Karga senin de belirttiğin gibi çok akıllı bir hayvan. Ancak çok akıllı olmak yetmiyor.
İnsanlara baktığımızda çok akıllı olan pek çok insan var. Mühim olan bu aklın nerede ve nasıl kullanılacağıdır.
Akıl gibi bir nimeti kullanarak dünyanın en meşhur dolandırıcı olmak mümkündür. Yine aklı kullanarak bir anda milyonlarca insanı öldürebilecek bir silah üretmek de mümkündür.
Mesela şeytan da çok akıllıdır.
Önemli olan aklı faydalı alanlarda kullanmak.
Çok yaşamak? Adem Peygamberin 900 sene yaşadığı söylenir. Şimdi nerede peki?
O bakımdan da onun dönemi ile ilgili bir hikaye vardır.
Adem Peygamber bir adamın ( Ki ilk insan olduğuna göre oğullarından bir olsa gerek ) Bir çardak yaptığını görür ve sorar: '' Bunu niçin yapıyorsun? Oğlu cevap verir '' Güneşten korunmak, yağmurda ıslanmamak için. Adem peygamber cevap verir ''900 senelik bir ömür için değer mi?''
Ortalama 60 - 70 senelik bir ömür için yaptıklarımıza bakınca????
Selam ve sevgilerimle.
Anlayana saz...
Taa çocukluktan öğretmediler mi bize;
Garga garga gak dedi..
.............................
.............................
Bu garga ne BUDALA.
Ama şimdiler de öğreniyoruz ki,
karga budala değil bazı insanlardan daha da akıllıymış,
Akıllı olmasına akıllıymış da, fakat çok yaşamak içinde her şey de yenilir mi be kardeşim?
Gelelim Kartala ;
Kartal da o hasletler olmasaydı,
Beşiktaş,Emniyet ,Hava Kuvvetleri simge olarak Kartalı seçer miydi?
Hani bir söz vardır;
"Karıncadan ibret al yazdan kışa hazırlan " diye.
Biz de bu yazıdan ibret alalım.
Gururumuzla, onurumuzla, asaletimizle az ama öz yaşayalım.
Adamsak tabii...
Öperim gözlerinden kardeşim.