SONBAHARA SÜRME ÇEKTİM ADINI
Suskun zamanların ortasında bir çığlık gibi yükseldi yokluğun, kimsesizlerin dudaklarındaki ıslıktın sen zamansızca çalınan ve ben düşlerimin en güzel yerinde şiire hediye ettim hayalini, olmadı düşündüğüm gibi kalktım yerimden adını aldım dilimden ve sonbahara sürme çektim adını. Rabbimin huzurunda ne derece dilendiğini bilseydin, kutsal topraklara varma hayaliyle birlikte senin varlığının nasip olmasını istediğim anlarda görebilseydin bendeki seni gözlerindeki yaşı kurutacak bir aşk bulurdun ruhunun en ücra köşesinde. Şimdi her nerdeysen susma, rüzgara adımı fısılda ki sesinin enerjisi hayatıma can olsun. Allah bize yeter sevdiğim, üzülme ayrı kaldığımız zamanların boşa geçmişliğine, bize verilen anların kıymetini bilmek lazım hani bundan sonra. Güzel düşün, güzel düşünen güzellik bulur. Dilimde bir zehir olmasın Rabbinin sana verdiği harfler, kelimeleri simyalamak senin elinde canparçam, unutma ki dişini kıran bir kavme dua eden bir Peygamber’in ümmetisin sen. Bizim kalbimizde kire yer yok. O nedenle bir tanem hayır dualarını yolla bana, yolla ki sana dair beklenen vuslat zamanında ben senin ömründen ömür almaktansa ömrüne ömür katayım. Ey nasibim, her nerdeysen duy sesimi, karşıma çıktığın zamandan sonra kalan ömrüne talibim sevdiğim.
Boş anların en hükümsüz vakitlerinde aşka buladım ben sensizliği bile. Sırrım sensen ben sensizliği bile kendi ruhuma sır eylemişken, sonbaharlar seni en zirvede yaşadığım mevsimdir. Şiirlerin ardı sıra yazıldığında sen kalbinin en derin yerinde hissedeceksin beni. Hisset, en yoğun şekliyle sar sarmala ruhumun enerjisini ruhuna… Sevgileri hiçe harcamanın zamanı değil bu zamanlar, “Gel ruhum” sana en güzel çağrıdır bu ahir zamanda. Gelmelerin ömürlük olsun, gitmeler nasip olmasın sana ve gel gidelim aşkıma adını verdiğim insan, en kutsal toprakları görmeye gitmek sevdası bu dünyada en güzel hayaldir senin varlığın adına. Gel hayalleri gerçek edelim.
İhtiyaç sahibi insanların kapılarının zillerine basıp kaçalım ve karşıdan izleyelim insanların mutluluk anlarını, anneler ağlamasın evlatlarını yitirdikleri için, gözlerden yaş süzülmesin canım. Hatta ne yapalım biliyor musun, yetim ve öksüzlerin gözyaşlarını silelim, şehit çocuklarının yarım kalmışlıklarını gideremeyiz ama en azından bir parmak ucu ile gözlerindeki yaşı silmek bile o kadar güzel bir düşünce ki, sen olduktan sonra bu düşüncenin daha kıymettar olacağına inanıyorum. O nedenle şeytanın vesvesesine yenilmiyor, sabrıma sabır sürüyorum. Sabrıma sabır sürmenin en kıymetli servetisin sen. Ahretliğim demeyi bile o kadar diliyorum ki, ah “Hanım’ım” diye insanlara seni zikretmek ne güzel bir ruh güzelliği veriyor bilemezsin. Sen benim en güzel dinlencemsin nasibim. Ruhumun dinlendiğini seni düşündüğümde hissediyorum.
Şimdi sen ne ümitsiz anlar yaşıyorsun kim bilir ama ümitvar olmak lazım ruhum, her zaman ümitvar olmalısın. Kavuşmaların umudunu silseydik kendi düşüncelerimizle o zaman hiçbir aşk asla bu zamana dek efsaneleşip gelemezdi. Sen eğer Aslı ile Kerem’i biliyorsan bu Aslı’nın umutları her daim yeşertmesinin sebebindendir. Aşkın hakkını aşka vermek lazım. Ki bir sözün bir harfinden bile sorumlu olduğumuz bu âlemde, kul hakkı dışından her şeyin temizlendiğini göreceksin. Ne diyor ey aşkım, ne ile gelirsen gel ama kul hakkıyla gelme. Aşkın hakkını aşka verelim, gel kul hakkına girmeden biz bize yeterek yaşayalım.
Sen keşfet aşkın en güzel halini, Hz. Hatice annemizin saygısının en güzel zamanını ve Efendimin aşk ile sohbetlerini bana anlat, yeni keşiflerini benimle de paylaş ki, en büyük öğretim sen ol. Hz. Ayşe annemizin çocuksu tavrını al ve şenlen ki, en güzel halinle evimizin neşesi sen ol. Çünkü sen ömrümün bana verdiği bir lütfüsun. Biliyor musun en güzel zamanlar bizi bekliyor, sana dualar ediyorum nasibim her kimsen ve her nerdeysen, sanma ki edilen duaların yolları varmaz sana. Rabbin en ince ayrıntısıyla bu kainatı yarattığı haliyle senin ruhuna sözlerimin ve dualarımın ulaşmayacağını düşünmüyorum bile. Çünkü her daim bilirim ki onun var oluşuyla istediği yerde biz ancak onun nurunu taşıyabiliriz.
Ey aşk, sensizliğin karanlık gecelerce bir bakış anısın sen gözlerime resmettiğim ve sonbaharın hüznünü silip adını sürdüm gözlerine sonbaharın. Dilime dua olsun şükür niyetine varlığın. Duymadığını düşünmüyorum, o nedenle tüm seslenişlerin hepsi sana. Bu şehri aslında içinde sen olduğun için en kötü halini bile seviyorum. Duydun mu? Seni seviyorum.
BAKİ EVKARALI
/yazarbakican
İyilik Hareketi Resmi Sayfası
/bakican
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.