- 931 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HOŞGELDİN YENİYIL
Kısa bir zaman kalmasına rağmen,koca bir yılı daha devşirdik..Tabiat her ölümü yaşarken bir bakıyoruz vakti geldiğinde yeniden doğuyor hemde bir eskisine inat güzelliklerle..Yeter ki insan oğlunun vahşetini yaşamasın baharında.Soğuk ve çetin geçen kış aylarında enerjilerini tohumlarında ve köklerinde saklamış olan bitkiler, sanki büyük bir coşku, heves ve kararlılıkla, yeniden tomurcuk vermeye, tohumları ise filizlenmeye ve kök salmaya başlıyorlar.. Bütün kışı saklanarak veya uyuyarak geçiren
hayvanlar uyanarak ve doğaya çıkıyorlar.; baharı coşku ve heyecanla karşılıyor.Bu arada Vivaldi’nin "Dört Mevsim"inden" bahar bölümü" nü seranatlarıyla gül’e nazire yapan o minicik yüreklerde ,yüreğimizi ve ruhumuzu kış mevsiminin yoksulluğundan arındırıp, en derin heyecanlarla ısıtıyor .Tüm canlılarda olduğu gibi, insan hayatındaki en önemli mücadele de işte yeni yıla girerken kalan ömürde en iyi şekilde hayatı devam ettirebilmektir esas olan.Tabiat dediğim gibi, her yeni doğuşta kendini yenilerken,insan neslide her yaş almada, fiziksel kayıplara uğramaktadır.Ama, insanda yaşlanmayan bir duygu vardır. Gönül hiç yaşlanmaz. Bu nedenle hayata gönül penceresinden bakabilen insanlar her zaman mutlu olurlar. "Her yaşın kendine göre bir güzelliği var", denmesinin de gönül penceresinden bakıldığında mümkün olduğunu görürüz. Gönül yaşama arzusunu barındırır. Eğer yaşama saçım dökülmüş, beyazlamış, cildim kırışmış, belim eğilmiş gibi bakarsak mutlu olmamız çok zor. Ama beyazlamış saçların tecrübeyi, kırışmış cildin yaşamla mücadelenin resmini, eğilmiş belin insanlığa saygı selamı olduğunu düşünürsek her zaman mutlu oluruz. Buna da hayata gönül penceresinden bakmak mükemmeliyetiyle yakalayabilmektir bence.Yaşam bahar-kış arası bir döngüdür hayatta .Gerisi teferruattan ibarettir.
Mükemmeliyete ulaşmak için nasıl binlerce engel aşılmaktaysa, baharla kucaklaşabilmek için de bir o kadar sıkıntı çekilmesi doğaldır.. Ama sıkıntıların ardından güneş gibi doğan bahar, insanların yüzünde bir kez daha tebessüme yol açar ve kışın yoksulluğu ortadan kaldırır.Herkes kendi hayatını yaşar.Bir İskoç atasözü der ki;"İnsan yaşadıkça yaşlanmaz, yaşamadıkça yaşlanır! "Seviyorsak bugün söyleyelim sevdamızı sevgiliye,yapılacak bir işimiz varsa ertelemeyelim belki yarın geç olacaktır yaşanmışlıklarda....Geriye dönüp baktığımızda "keşke"ler çoklukla yer almasın düşüncelerimizde.VE..her şeyden önce Umutsuz yaşayamaz insan. En güzel mevsim olan baharı yaşarken kışı beklerken ,tüm samimiyetimizle karşılamalıyız baharları.
Gene, yeni bir yıla girerken tüm samimiyetimle eskittiğimiz yılın bu son günlerinde,yaşamı ertelemeden sevginin-dostluğun ve saygının paylaşımlarıyla hayata güvenle dayanarak yeni baharlar diliyorum gelecek yeni yılda. Ünlü yazar A.Saint Exupery’nin dediği gibi: “Beni kahreden ne bu soluk yüzler, ne bu çökük avurtlar. Onların arkasında kaybolan Mozart’lar.”EDA(aşiyan052) —
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.