“Aklımı alma benden”
Bir başka insanla aynı anda aynı şeyi hissedersiniz bazen..
Aynı anda aynı sözü söyler, aynı anda aynı şeyleri düşünürsünüz.Çok bilindik bir şekilde; ‘benden çok yaşayacaksın’deriz de; biz artık aynı bakıyoruz hayata demeyiz.
Şu Neşet Ertaş nasıl bir ozandır ki her dediği söz içimiz dağlamaktadır.Gönül Dağı türküsü hayatım boyunca evimde, işyerimde, gece yatarken mutlaka dinlediğim, o günün teknolojisi ne ise saklayıp muhafaza ettiğim bir eserdir. Her bir dörtlüğünde kendimden geçerim.
Hele bir yeri vardır ki;
Dost elinden gel olmazsa varılmaz
Rızasız bahçenin gülü verilmez
Kalpten kalbe bir yol vardır görülmez
Gönülden gönüle giden yar oy ….
Burada izah edilen ne çok değer var aslında. Örneğin dost elinden gel olmazsa varılmaz derken davetsiz hiçbir kapıya varılamayacağını; rızasız bahçenin gülü derilmez derken arzusu dışında hiçbir insana bir şey yaptırılmaması gerektiğini anlatılır.
Ve… der ki ozan; bir gönülden diğer gönüle giden iki kalbi birleştiren bir yol vardır ki işte onun adı aşktır…
Aşk karşındakinin ne hissettiğini hissedebilmek, onunla ağlayıp, onunla gülebilmek; o neşeliyse dünyanızın cennete dönüşüvermesi, her gülüşünde güneşin doğması; her üzüntüsünde yazınızın kışa çevrilmesidir.
Tüm bunları yaşıyorsanız, yaşayabiliyorsanız artık onunla kalpten kalbe bir yol kurmuşsunuz demektir.
Ne hissettiğini ne düşündüğünü ne yaşadığını biliyorsunuz demektir. Bu ne muhteşem bir yoldur ki; o yolda yalnızca masumiyet, anlayış ve aşk vardır…
Gülüşü güneşten daha çok aydınlattığı ve yaktığı için sizi bir başka yana dönemezsiniz artık. Alır sizi esiri eder.Ne kadar dirensenizde nafiledir zira aşkın direnci yalnızca sevdiğinizin bir selamına yenilecek kadar güçsüzdür.Güçsüzlüğü aşkın kudretine karşı olan tutkunun, gücünden dolayıdır.
Üstad Neşet Ertaş der ki; ‘GÖNLÜNÜN EŞİNİ BULAN GARİP DEĞİLDİR’.
Nasıl garip olur ki? Aynı duyguları yaşayan ve yaşatan bir dünya kurulduysa ve tüm yollar aşığa çıkıyorsa garip olunabilir mi?
Elleri size dünyanın en büyük serveti gibi geliyorsa, sesini duyduğunuzda aklınız başınızdan gidiyorsa,gözerine bakarken içiniz titriyorsa bir türküyü ya da ezgiyi aynı duygularla dinliyor ve yüreğiniz yerinden çıkacak gibi oluyorsa,ona yalvarıyorsanız ‘aklımı alma benden’ diye işte siz artık garip değilsinizdir.
O; yaşadığınız kadar beklenen ve diyemedikleriniz kadar kalbinizdedir çünkü…
Aşk ile eyvallah…
Derya Deniz DİNÇ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.