(3) Çilingir Sofrası Hikayeleri
Adana.10.07.2008
(3)Çilingir Sofrası Hikayeleri
_Abi..dedi Metin.Biliyorum,bıktın benim şu yurt dışı hikayelerimden,ama senden başka kime anlatabilirim ki.Bir sen beni anlıyorsun,dinliyorsun.Sen iyi bir dostsun be abi….
_Sende öyle Metinciğim,sende öyle…Aslında bıkmadım,sıkılmadım tersine hoşuma gidiyor anlatıkların
_Ciddi misin?
_Evet.Ciddiyim.Anlatıkların beni çok etkiliyor aslında, üzüyor…
_Niye ki..bir yanlışımı mı gördün.? Eğer öyle ise,lütfen söyle bir daha ağzımı açmam.
_Hayır,hayır sen değilsin beni üzen.
Beni üzen,anlatıklarınla memleketteki durumu karşılaştırıp,durumun vahametini görünce
Anlıyorum ki, bizim yaşantımız hayat değilmiş be Metin.
Beni üzen bu da değil aslında…Çocuklarımıza nasıl bir yarın bıraktığımızı,bu kötü mirası
Düşünerek kahroluyorum….Neyse sen devam et,dinliyorum.
_Abi,ikinci senem bitti.Bana burs veren kuruluş yan çizmez mi,üçüncü yılda bursu kestiler.
Bende çalışmaya başladım,hem çalışıp hem de kursa gidiyordum.
Ne iş bulsam çalışıyordum.Gizli gizli,kaçak olarak.Aradan epey bir zaman geçtikten sonra
Türkiye den gitme,müsevi asıllı bir konfeksiyoncunun yanında iş buldum.
Aramız iyi idi.Genelikle işyerini bana bırakır,bir süre gelmezdi.
Bir gün,geldiğinde kahkahalarla gülmeye başladı…
_Hayırdır patron…Neler oluyor ..?diye sorduğumda..
_Hiç sorma Metin dedi.Bu gün öyle acayip bir şey oldu ki …tam bizim memleket işi…
Biliyorsun ben adliyede yeminli Türkçe tercümanlık da yapıyorum.
Bu gün bir mahkeme de görevliydim.Sanık bir Türk.12 Eylül darbesinde ,buraya iltica etmiş.
_Eee..dedim.Çok merek ettim.Neler oldu.?
_Şimdi hikaye kısaca şöyle…Adam buraya gelmiş,sağda solda çalışmaya başlamış.Bir gün
Bir cafe-bar gibi bir yere gitmiş.Ordaki garsonlar bayan…Bir garson kız masasına gelip,
güler yüzle …
Hoş geldiniz.Ne içersiniz..diye sormuş.
Adam kızın ona gösterdiği güler yüzlülüğü..yakınlığı…şahsına özel sanıp ,sahiplenmiş.
Arkadaşlarına o kız yengeniz olur,kimse yan gözle bakmasın,külahları değişiriz….diye
Atıp duruyormuş…..Tabi kızın hiçbir şeyden haberi yok….Derken bir hafta sonra
Yine o cafe-bara gitmiş.Beklerken bakmış kız başka bir masa da,bir müşteriyle
Gülerek konuşuyormuş.
Bizimkisi buna çok bozulmuş,masadan bıçağı alıp,hem kızı…hem konuştuğu adamı
Yaralamış.
_Allah…Allah.
Evet ya ..Allah..Allah…Neyse,mahkemede,hakim bana soruyor…
_Sor bakalım…sanığa diyor.Bunu niye yapmış.
Ben,dönüp,adama….
_Bunu niye yaptın..diye soruyor hakim ..diyorum
…………………….
_Hadi bil bakalım…Sence ne cevap verdi adam..
_Bilmiyorum…
O benim namusumdu…..
…………
Şimdi hakime söylemem lazım bunu ama nasıl söyleyeceğimi,nasıl ifade edeceğimi bir türlü bulamıyorum.İçimde bir gülme krizi geçiyor ama mahkemedeyiz…Öte yanda adama yan yan bakıp içimden…
_Yahu..serseri adam,bir garson kız veya başka biri sana hizmet için güler yüz gösterip,bir iki kelime söylediyse,nasıl hemen sahiplenip,bu benim namusumdur dersin….
Diye haykırasım geliyor…
………………………………
İşte böyle Metinciğim…On yıldır bu işi yapıyorum,ilk kez böyle karmaşık bir durumla başbaşa kaldım.
_Peki….hakim ne ceza verdi?
_Yaralıların durumu bekleniyor.Tutuklandı adam.Eğer ölüm olmasa birkaç yıl ceza ile kurtulur..
…………………
Sen ne dersin bu namus işine abiciğim.
*****************
kutbo
YORUMLAR
:) Ya gülsem mi ağlasam mı bu duruma karar veremedim...
Sonunda da güldüm ağlanacak halimize :)
Bir bakıma adam da haklı, hakkını yemeyelim şimdi, adam bizim memlekette güler yüz mü görmüş :) Görünce de böyle ters tepiyor tabi...
Diğer yandan da, o benim namusum olayı ne yazık ki ülkemizin çok kötü bir gerçeği... Özellikle çoğu erkeğin dilinde dolaşıyor akşama kadar,
Örnek: Benim namusum, benim kız, benim manita... falan filan işte...
Hep bir sahiplenme söz konusu. Oturup bunun ne kadar saçma bir hareket olduğunu anlatırdım ama yorumu uzatmak istemiyorum:)
Hayatın koca bir gerçeğiydi anlattığınız ama güzel anlatımınızla harika bir yazı olarak çıktı karşımıza... Seviyorum ben bu çilingir sofrası yazılarını...
Kaleminize sağlık...
Bak yine geldim sayfana :)))
Bir kere şu '' suçlu '' sanık 12 Eylül ilticacılarının kimlik yapısana pek uymuyor gibi yani olsa olsa bence bir şeyleri kendisine bahene eden bir tip çünkü sergilemiş olduğu davranış bunun bir göstergesi gibi :)) Bir diğer konu '' o benim namusumdu '' demesinin altında yatan gerçekler ... İşte bu konu çok derin bir konu , nedir namus , başkasının namusu ne diye başka birine ait oluyor ve bununlada yetinmeyip bir de karşı tarafın namusuna saldırıyor bu benim namusum diye :))) Gülüyorum çünkü gerçekten de traji komik bir durum , eğer bir namus varsa ortada sahibine ait olması gerekir , başkasının namusundan sanane be adam diyesi geliyor insanın .. Bir de şu sahiplenme içgüdüsü mü desem yoksa geri kalmış toplumun geri kalmış insanı mı desem bilmiyorum ama bildiğim bir şey var o da adamın gereğinden fazla bir şeylere maydanoz olma durumu :))) Yani kısaca diyorumki herkes kendi vücudu üzerinde hak sahibidir başka birilerinin vücudu üzerinde değil !
Sevgilerimle kutbo ........
Guldane Dal tarafından 7/15/2008 5:16:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sen ne dersin bu namus işine abiciğim.
Şimdi gel de bu cümleye cevap verme kutbo ama cevap versem diyeceklerki '' şimdi namusla ilgili işlenen suçların bunla ne alakası var '' , en iyisimi ben fazla derinlere girmeden sadece '' olmaz tabii ki böyle bir şey '' diyeyim hakim gibi ve adamı '' suçlu '' bulayım .. Ama sayfana her an gelip düşüncelerimi ifade edebilirim açık açık, bu birazda gelişen ortama bağlı :)))
Sevgilerimle kutbo, yine çok güzeldi, seviyorum senin çilingir sofrasındaki ciddi sohbetleri :)))