- 1113 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
DOĞRU ANALİZ
Ülkenin bir bireyi olarak önüme sunulan hayatın acılarını geniş bakış açılarıyla değerlendirme ihtiyacı hâsıl oluverince yaptığım tespitlerin doğru analizini kamuoyuyla paylaşma fırsatını yakalamam şanslı oluşumun bir kanıtıdır.
Yaşadığım ömür safhalarında oynanan oyunların izleyicisi olarak ders çıkarıp sitemim kanun ve nizamın askıya alınıp düzenin kuklaları bir senaryo içerisinde görevlendirilirken;birce çarpan yürekler incinmiş,toplumda huzur ve sükuneti bozmaya mahal vermiştir.Su almakta olan bir geminin geçici kalfa ve tayfalarla yol almasının yerine;kalıcı bir çözüm üretip gemiyi yaradan,pastan,rutubetten koruyup sağlam tayfa ve rotayla yol alınması uygun olur .Ebedi bir birlikteliğin yolu adaletten geçer.Adaletin olmadığı toplumda başkaldırı olunca onu hukuk kuralları çerçevesinde değerlendirmek gerekirken;anti gayri ciddi meşru olmayan yollarla önü kesilmek istenmiştir.Örneğin;Doğu ve Güneydoğu’da belirli kişilere imtiyaz sağlanıp (Şeyh,ağa,molla ,aşiret reisleri,cemaatler,düzensiz-bilinçsiz kulluk kuvvetleri)düzen kuklaları olarak kullanılırken;toplumsal yara giderken kangren olmuşken kan ve gözyaşı akıtmaya yol açmıştır.
Bunun önüne geçmek için gerçek reçetenin eşitlik ilkesine bağlı adaletin sağlanması,geri kalkınmışlığın önlenmesi,beşeri sermaye,ileri teknoloji verimli üretim ve adil bölüşümde güçlü bir ekonomiyle milli bir duruş sergilemeliyiz.
Saygımla.
M.Sıddık SOLMAZ