- 1947 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
Doğu Türkistan katliamları
Çin’in,Doğu Türkistan’daki yaşayan halka uyguladığı süregelen zülüm ve işkenceler,oradaki yaşayan halkın Türk ve müslüman olmaları tek sebep olarak belirtiliyor.
Çünkü Kominist Çin yönetimi bölge üzerindeki hakimiyet ve ekonomik üstünlüğü elde tutabilme yolundaki en büyük engelin halkın Türk ve müslüman kimliği olmasını görmektedir.
işte bu kimliği yıllardır hazmedememişlerdir.Uygur Türkleri kendi yaşamlarını kimseye rahatsızlık vermeden sürdürmeye çalışmışlardır.
Velakin Çin yönetimi devamlı Uygur Türk halkına devamlı pikolojik,ekonomik ve manevi alanda işkencelere mazur bırakmışlardır.
Sindirme ve baskı hareketleri eğitim alanındada kendini göstermiştir.Çin okullarında yüksek çağa uygun araç ve gereç bulunurken Uygur Türk okullarında bir sıra bile bulunmadığı belirtiliyor.Buna rağmen Uygur Türk halkı kendi manevi ve kültür değerlerinden vaz geçmemişlerdir.
.
Çİn diktatör mao’nun döneminde 1966-1976 yılları arasında uygulattığı Kültür Devrimi esnasında yaşadı. Camiler yıkıldı, toplu ibadet yasaklandı, Kuran kursları kapatıldı ve bölgeye yerleştirilen Çinliler Müslümanları taciz etmek için her yolu denediler. Okullarda dinsizlik propagandası yapıldı.
Ayrıca bÜtün iletişim araçları ile halkı dinden soğutma çabaları harcandı.
Okullarında din dersi Ataizim olarak okutuluyor.Çin üniversitelerinde Müslümanlara tanınan hak çok az denecek kadar %20si ine Çin üniversitelerinde okuma hakkı veriliyor.
İşte hep bunlar Müslümanların eğitim seviyelerini düşürme amaçlıdır. otuz yılda alfabe dört defa değiştirilmiştir.Amaç Türkkiye ile ilişkiyi kestirmek ve Türk mÜslüman halkını onlara unutturmaktır.
Çin alfabesine dokunmazken, Uygur alfabesini İslam harflerinden Kirilce’ye çevirmiştir. Bir müddet bu alfabe kullanıldıktan sonra Latin harflerine geçilmiş, ancak bu defa da Türkiye ile kültür köprüleri kurulmasın diye tekrar İslam harflerine dönülmüştür. Alfabe ile bu kadar sık oynamanın nesiller arası anlaşmayı ne kadar zor bir hale getireceği ise açık ve net her hali ile anlaşılıyor.
Çin Halk Cumhuriyeti Anayasası’nın 36. maddesindeki ’Her Çin vatandaşı dinî inanç ve hürriyete sahiptir." yasası var ama gel gelelim Türk uygurlara gelince bu yasa uygulanmıyor.Hacca giden devlet memurları kurşuna dizliyor.
Aileler çocuklarına dini eğitim vermeleri yasklanıyor. ikaz ediliyor devamı gelirse tutuklanarak ödürülüyorlar
.
Doğu Türkistan yetkililerine göre 1952’de ki bu zamana kadar öldürülen ve idam edilenlerin çoğu din adamlarından oluşan sayısı 120 bine ulaşmış.
Kominist Çin yönetimi tarafından Uygur Türkleirn şehirlerinde , ilçelerinde ve tüm yerleşim alanlarındaki 1949 ile 1979 yılları arasında 29 bin caminin yok edildiği söyleniyor.
Kuarandaki önemli ayetlerinde kısıtlandığı bazende yasaklandığı söyleniyor.
Urumçi’de 370 bin Kur’ân-ı Kerim yakılmıştır. 1997 yılından bu yana sadece Hoten bölgesinde 1200 cami kapatılarak insanların ibadet etme özgürlüklerini ellerinden almışlardır.
özellikle öğrenim çağındaki küçük çocukların dinni bilgilerini öğrenmeleri yasaklanmıştır. Ve aynı zamanda dini bilgileri öğrenen küçük yaştaki masum çocuklara terörist muamelesi yapılmış ve dini bilgilerini öğrenmeleri ellerinden alınmıştır.
Yargısız infaz edilmişlerdir.
Sadece çocuklar alimler değil kadınlarda kötü muamelelere mazur kaldılar.
Baş örtüsü takan bayanlar evlerinde diri diri yakıldılar...İnsanları dininden soğutmak için Devlet dairelerinde ve kamu kuruluşlarında çalıştırdıkları Uygur tÜrklerine kendi halkına verdiklerinin 20 de biri maaş veriyorlar....
İnsanları çok sıkıntıya sokuyorlar.En çok ppetrol ve yeraltı değerli madenleri Doğu Türkistan’ın petrol rezervleri İran ve Irak’ın rezervlerinin 10 katıdır. 910 bin km²’lik alanda petrol tespit edilmiştir. Her yıl 10 milyon ton petrol Çin’e taşınmaktadır. Buna rağmen Petrol Çin’den daha pahalıdır. Tarım Havzası (petrol rezervi 74 milyar varil), Karamay Bölgesi (yılda 1.286.000 ton petrol çıkarılmakta), Kumul-Turfan Bölgesi (petrol rezervi 75 milyon ton) Taklamakan Çölü (petrol rezervi 50 milyar ton) önemli petrol sahalarıdır.gel gelelim Uygur TÜRK halkı bu kadar madenleri ve petrolleri Çin Devletinden yüksek fiyata alıyorlar.kendi mallarını kendilerine yüksek fiyata satıp halkı perişan ediyorlar.
Bu zamana kadar Doğu Türkistan’da Çin işgalinden bu yana 60 milyon (?...) Müslüman Türk hayatını kaybetmiştir ki, bu sayı Bosna, Irak, Afganistan, Çeçenistan, Filistin’de ölenlerin on katıdır.
Bu Kadar zülümü yapan Çin devletini dünya ülkeleri her zaman görmezlikten gelmişlerdir.
Tarih sayfalarına baktığımızda her asırda en az bir kaç müslüman ülkesi işgal edilir ve soykırımla işgali sonuçlandırıldığını hepimizce bilinmektedir.Bu kadar soykırımı yapanlar hiçte cezalandırılmazlar,sadece üzüldüklerüni belirtirler ve unutulur gider.Sonuç olarak ,
Türk’ün Türk’ten başka dostu yok.
Onun için bu Kadar Müslümanlara zülümlerin yapılması sadece onların Müslüman olmalrıdır.
Özetle denilebilir’ki "TEK SUÇUMUZ MÜSLÜMAN OLMAK"
Hazırlayan:Mehmet Ali Ünsal
09*07*2015
YORUMLAR
Allah tüm masumları milletmizi soydaşlarımız din kardeşlerimizi oldukları yerleride korusun içler acısı.Bir hayvana verilen değer verilmiyor insanlara dedikçe öyle deme diyorlar .Değer verilseydi tüm canlara ne insanlar ne diğer varlıklar şu resimde ki gibi olmazdı sonuç.Allah yardım eylesin insanlık nereye gidiyor emanet herşey kısa ömrü zindan ediyorlar hemcinslerine.Hayırlı Ramazanlar güzel derlenmiş bir yazıydı kardeşim selam ve dua ile.
Kaleminize, klavyenize sağlık.
En çok ağırıma giden yanı neresi biliyor musunuz?
PKK ile karşılaştırılmaları.
Şöyle ki: Ata Yurdu'ndan, kendi tarihinden, bölgenin tarihinden habersiz zevatların, "Onlar da Çin'i bölüp devlet olmaya çalışıyorlar. O zaman PKK'yı da hoş göreceksiniz. Şincan'a Doğu Türkistan diyorsanız, Türkiye'nin doğusuna da Kürdistan demeye ağzınızı alıştıracaksınız" demeleri.
Sanki o bölge 1000 yılı aşkın süredir bir dünya Türk devletine ev sahipliği yapmamış da, azınlık hareketiymiş, bölücü faaliyetmiş gibi göstermeleri.
Ha bir de bu aralar, "orada hiç bir sorun yok ki"ciler türedi. Allah ıslah etsin diyorum sadece onlara.
Tekrar elinize sağlık.
güzel bir araştırma yazısı.
İslam alemi kendi kendi ile savaşırken Çin istediğini yapmakta.
aslına bakılırsa dünya egemen güçlerin istediğini yapma özgürlüğüne sahip.
Birleşmiş milletlerde veto yetkisi Müslümanlara verilmemişti.
Tüm suç müslüman devletlerindir.
Özellikle Türklere karşı mesafeli duran İslam alemi kendi içlerinde kan ve göz yaşına boğulmaktadır.
İşin Mimarı Batıdır Lakin anlayacak toplum nerede?
kaleminize sağlık