- 527 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Dünya üzerinde kadının yeri
Kadınlar. Dünya üzerindeki insan neslinin devamı için mutlak olması gereken varlık. İnsanoğlunun atası Âdem ile Havva.
Bismillahirrahmanirrahim, rahman ve rahim olan Allah’ın adıyla başlar her hayırlı iş ve onun adıyla devam eder.
Hz. Ali şöyle buyurdu:
“Bil ki tüm semavi kitapların (Zebur, Tevrat ve İncil) esrarı Kur’an’da toplanmıştır, Kur’an’ın tüm esrarı Fatiha’dadır, Fatiha’nın tüm esrarı Besmelededir, Besmelenin tüm esrarı ‘B’ harfindedir. ” Daha sonra şöyle buyurdu:
” ‘B’ harfinin altındaki nokta benim. “
En doğrusunu Allah bilir.
Kim bilir Rahim sözcüğünde de ne sırlar gizlidir.
Sadece kadına ait bir özellik bir sır bir hediye. Kadın bu kadar kutsalken biz erkekler neden kadınları hor görüp aşağılayıp sanki birer ucubeymiş gibi görüp örseliyoruz? Âdem Havva için kim bilir ne fedakârlıklar yaptı. Ve ondan sonra gelen nesiller. Peki, ne oldu da biz erkekler kadınlara kötü davranır olduk? İslam’da kadının yeri neresidir? Peygamber efendimiz döneminde kız çocuklarını diri diri toprağa gömerlerken iki cihanın efendisi Allah’ın Resulü kızını omuzlarına alıp sokak sokak gururla taşımıştır. Peki ya şimdi? Kendilerini İslam dinine mensup sayan ümmeti Muhammed diyen Müslümanlar kadınlara bu işkenceleri neden yapıyor? Ya da kadınlara yapılan bu zulümleri görenler neden duyarsız kalıyor?
Havva anamız Âdem babamızın kaburga kemiğinden yaratılmış olarak duyuyor, okuyoruz. Ne göğsünün altında ne de üzerinde tam kalbinin üzerindeki kaburga kemiğinden yaratıldı ki Erkek onu sevsin koruyup kollasın diye. Peki, bizler ne yapıyoruz? Bunu hiç kendimize soruyor muyuz acaba? Kadınlara yapılan bunca zulüm, şiddetten hala mı ders almadık hala mı utanmadık? Hiç mi eğitilmedik?
Kadını bir köle gibi gören zihniyet ve kendilerine Müslüman diyen insan kılığındaki mahlûkatlar. Hani siz Müslümansınız ya Kur’an da nere yazıyor acaba kadını köle olarak alabilirsin diye? Nerede yazıyor kadına şiddet uygulayabilirsin diye?
Yıl 2015 medeniyetler çağını aşalı asırlar oluyor ama hala toplum olarak medenileşmemişiz anlaşılan. Gördüğüm manzara karşısında anlıyorum ki biz hala adam olamamışız. Metrobüs duraklarında yaklaşan metrobüse binmek için bekleyen kadın metrobüsün yaklaşmasıyla kapının tam önünde beklemesine rağmen koşarak kadının önüne atlayıp kadından önce binen erkekleri gördükçe ben utanıyorum. Hani kavga olduğunda göğsü kabaran erkekler var ya atıp tutan erkekler size diyorum. Kadına saygı olunca neden hayvanlar gibi oluyorsunuz? Hayvanlar doğası gereği sadece aç kaldıkların avlanırlar ve kendilerini korumak için saldırırlar. Ama yeri geldiğinde o hayvan bile hamile hayvanı avlamaz.
Ne zaman ki kadına saygı gösterip baş tacı ederiz işte o zaman adam olmuş oluruz. Son olarak Pir-i Türkistan Ahmet Yesevi’nin sözleriyle yazıma son veriyorum. İnanıyorum bir gün kadına saygıyı göstereceğiz.
“Kadın cihanın başıdır, cennet dergâhının aşıdır. Hatun ki, safi edep olmak için vardır ve edep en ziyade ona yakışır.
Halkın temeli aile, ailenin temeli hatundur. Hatundur ki, İslam nuruyla nurlanmış olsun, o vakit her yeni doğan balanın gözünde İslam nuru parlar. Kadın iffetliyse âlem iffetlidir.
O vakit, maksadını yalnızca erlere değil, hatunlara da yayasın. Bil ki er kişi mum ise, hatun ateşidir; er kişi ay ise hatun güneşidir; er mekânı aydınlatsa, hatun cihanı aydınlatır.”
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.