- 1266 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SİYAH GİYEN KADINLAR
Uçağın penceresinden; Hava limanındaki ışıklı yazıya takılıp kalmıştı gözlerim. (sultanete of oman air port)
Ne çabuk geçmişti üç yıl.
Her altı ayda bir Türkiye ye gitmiştim ama bu sefer biletim sadece gidişti, dönüş yoktu!
Büyük bir olasılıkla bu ülkeyi bu son görüşüm olacaktı.
Benim için güzel bir sığınak olmuştu bu ülke...
Üç yıl kafamı dinlemiş, o bitmek bilmeyen sorunlardan uzaklaşmış kendimle başbaşa kalmıştım.
Kalbimde götürdüğüm o ince sızıyla yüzleşmiş, onu hatirlatan o şehrin sokaklarından anılarından uzaklaşmıştım.
En güzel yanlarından biride, yarım yamalak onlarca şiiri toparlamış ve bir o kadarda yenisini yazmıştım.
Umman (OMAN) Yüz ölçüm olarak Türkiye nin yarısı sayılırdı... Üç milyonlık nüfusu ile sakin huzurlu trafik ışıklarının bile yok denecek kadar az olduğu bir ülkeydi.
Daha önce gittiğim arap ülkelerinde olduğu gibi yine bütün kadınlar siyah giyiniyordu...
Suudi Arabistan da olduğu gibi katı kurallar yoktu; Örneğin kadınlar peçesiz gezebiliyor ve araç kullanabiliyordu. (hatta iyi şöförlerdi)
En popüler dizi ise ilk gittiğimde "Aşkı Memnu" daha sonra ise "Muhteşem Yüzyıldı" Bir keresinde bankada konuştuğum bayan gözlerin tıpkı Muhannet dedi! Şaşırmıştım Muhannet ne dedim!
Meğer; Kıvanç tatlı tuğ’un yani Aşkı Memnu’daki Behlül ün Ummandaki dizide ki adı Muhannetmiş yani anlıyacağınız bizim çapkın Behlül orda muhannetmiş. Tabi bu arada gözlerimin Kıvanç a benzemesi de beni gülümsetmişti.
Neyse bu göz muhabbeti bitsin, biz siyah giyen kadınlara gelelim. Birleşik Arap Emirlikleri, Ummanla sınırdı. Hafta sonu yollar dubai plakalı araçlarla dolu oluyor Ummana kafa dinlemeye geliyorlardı...
Ummanlılar Dubainin tersine gökdelenler inşaa etmiyor, aksine hemen hemen herkes müstakil villa tipi evlerde ikamet ediyordu. Dubaiden gelen kadınlar çok çok havalı çok karizma olmalarına rağmen onlarda siyah giyiniyordu. Erkekler beyaz- kadınlar siyah...
Hemde sıcağın 50-55 derece olduğu bir ülkede neden siyah?
Birgün dayanamadım bizim getir götür işleri yapan Muhammed’e nedenini sormaya karar verdim. Muhammed’le aramız iyiydi... Eşinin hamile olduğunu; Kızları olacağını ve kızının isminin (Şeyha) olacağını Şeyha anlamının kızların şeyhi olduğunu konuşacak kadar iyiydi. Sonunda o yarım yamalak arapçamla neden arap kadınlarının siyah giyindiğini sordum!
Aldığım cevap tüylerimi diken diken etmişti! Duyduklarım o ana kadar Araplar hakkında kaba vahşi gibi bütün olumsuz şeyleri silip süpürmüştü.
Muhammad Arapça olarak ama Türkçe karşılığı aynen şöyle demişti; İslamiyetten önce diri diri toprağa gömülen kız çocuklarının yasını tutmak için bütün Arap kadınları siyah giyer...
YORUMLAR
Anladım da asıl acı çekmesi hak olan o dönemin erkekleri olmalı burada bu mazlumun zalimin bedelini ödemesi anlamında Ah İslam sen nasıl bir insanın elindesin nerelerdesin özür dilerim siz de bir erkeksiniz ama bu nasıl bir tenakuzdur ki asırlardır sürer
ÖMER YÜCEKAYA
Sadece çok uzun soluklu bir yas! .
İslamiyet veya hangi dine mensup olursa olsunlar, bunu yapanların ağırlandığı yer cehennemin en dibi olur umarım
Bunun erkek veya kadın olmayla alakası yok efendim
Yorum için teşekkür ederim
Dirilim
Teşekkürlerimle bu bir hizmet dillendirmek şart
ÖMER YÜCEKAYA
İslam adı adı altında kesinlikle ısrar ve baskı yok...
Sadece koruma var.
Cumhuriyet karşıtı bir insan değilim lakin...Ülkemde genç kızlara, bırakın genç kızları daha sübyan lara yapılanları görünce bu korumanın aslında o kadarda kötü olmadığını görüyorum.
Türkiye de camiye giden her vatandaş; Ezandan önce camide dakikalarca oturur... Oysa bütün Arap ülkelerinde camiye beş dakika önce gelen bile hemen alır eline kuranı okur.
Bence bu insanlar kuranı okuya okuya manasını da anlamış ve örtünmeye karar vermişler.
Bu siyah olmuş beyaz olmuş ne fark eder efendim
Dirilim
ÖMER YÜCEKAYA
Masum canların erkeği kadını olmadığı gibi, can yakanında erkeği kadını yok
Çocuk esirgeme kurumlarında bebeklere eziyet eden bayan görevlilerle Özge canı katleden kişilerin pisikolejisi aynı...
Evet ayette erkekler gözlerini indirsin diyor ama bayanda tamam iyle açsın demiyor...Ve tıpkı erkeğe söylediği tarzda kadına da söylüyor...
Siz çok önceden beyninize yazılmış şeylerle İslamiyete yaklaşırsanız veya karalamaya kalkarsanız bu işin içinden çıkamazsınız
ÖMER YÜCEKAYA
Bu son senelerde İslam düşmanlığı kuran düşmanlığı niye??
İşid diye bir örgüt meydana çıkıyor asıyor kesiyor herkes İslam düşmanı oluyor. Bu insanlar İslamiyete kurulan bu tuzağı göremiyor mu yoksa işlerine mi gelmiyor da her fırsatta İslamiyeti kötülüyorlar.
Siz hiç Müslüman ülkelerde hz isanın veya incilin karikatürize edip karalayan Gördünüz mü??
Oysa onlar hayasızca bize saldırıyorlar neden?????