- 719 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
"Oy Kullanmaya Engel Çok"
Yüksek Seçim Kurulu (YSK) genel seçimlerde engelli vatandaşların sandıklara gidip oyunu kullanmalarıyla ilgili aldıkları tedbirlerle ilgili bir açıklama yayınladı.
Yayınlanan açıklamada;
“-Engelli vatandaşlarımız www.ysk.gov.tr adresinden "Yurt İçi Seçmen Sorgulama" bölümüne gerekli bilgileri girerek engellilik durumlarını (görme ve ortopedik) sorgulayabilirler. Ayrıca sorgulama ekranına e-posta adreslerini ve/veya cep telefonu numaralını girip kaydetmeleri durumunda seçimlerle ilgili Kurumumuz tarafından yapılacak bilgilendirme mesajlarını alabilirler.
-Eğer ki engellilik durumları "YOK" gözüküyorsa, engelli vatandaşlarımız, (ortopedik ve görme) 27 Mart 2015 tarihine kadar "Engelli Beyan Formu" (www.ysk.gov.tr adresinden temin edilebilir) ve ‘‘Kimlik Fotokopisi’’ ile bizzat veya bir yakını aracılığıyla ilçe seçim kuruluna veya ilçe seçim kuruluna gönderilmek üzere muhtarlığa başvurmaları halinde, 75 yaş ve üzeri seçmenler gibi oylarını aile bireyleri ile birlikte sandık kurulan yerlerin giriş katlarında kullanabilirler.
-Ayrıca 298 sayılı Kanun’un 74. maddesi uyarınca, engelli seçmenlerin oylarını rahatlıkla kullanabilmeleri için sandık ataması yapılırken göz önünde bulundurulmak üzere, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğünden görme ve ortopedik engellilerin listesi elektronik ortamda istenmekte ve alınan bilgiler seçmen kütüğüne işlenip muhtarlık bölgesi askı listelerinde (E) harfi ile gösterilmektedir.
-Oy verme günü sandık başına gelen engelli seçmenler, tıpkı gebe hasta ve yaşlı seçmenler gibi bekletilmeden öne alınıp oy kullandırılırlar.
-Görme engelliler, felçliler, elleri eksik olanlar veya bu gibi bedeni aksaklıları açıkça belli olanlar o seçim çevresi seçmeni olan ve o sırada sandık alanında bulunan akrabalarından birinin, akrabası yoksa diğer herhangi bir seçmenin yardımı ile oyunu kullanabilir. Bir seçmen sadece bir engelliye yardım edebilir, birden fazla engelliye yardım edemez. Ayrıca engelli seçmene yardım edenlere de öncelik verilebilir.
-Engelli seçmene yardım eden akrabasının, engelli ile aynı soyadı taşımasına gerek yok. Yani her akrabası engelli seçmene oy kullanmada yardım edebilir.
-Sandık kurulu başkan veya üyeleri, engelli seçmenlere yardım etmek amacıyla oy verme kabinine giremez, oy kullanma sırasında yardım edemez.
-Milli Eğitim Bakanlığına, seçimlerde engelli vatandaşlarımızın daha rahat oy kullanabilmeleri için gerekli tedbirlerin alınması istenmiştir.
-Seçmen Kütüğü Genel Müdürlüğünün yazısı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğünün uygun görüşü üzerine, www.ysk.gov.tr web sayfası görme engelli vatandaşlarımızın kolayca erişebileceği hale getirilmiştir.” denildi.
Yıllardır her genel ve yerel seçimlerinde yaşadığımız sorunları binlerce defa anlatmaya çalıştık...
Nafile, ne kadar anlatırsanız anlatın YSK’daki düşünce engelli kişiler olduğu sürece bir arpa boyu yol alamayacağız...
Bizim tek sorunumuz sanki alt katlarda oyumuzu kullanmakmış gibi çözümü getirmişler…
Behey düşüncede, fikirde, okumada, anlamada engelli olan oturdukları koltuğu hak etmeyen insan müsveddeleri…
Biz o sandıkların konulduğu binalara giremiyoruz, alt katlara ulaşamıyoruz ki oyumuzu kullanalım…
Bunu binlerce defa anlatmaya çalıştık…
Ben alt kata ulaşamadıktan ve erişemedikten sonra sen sandığı alt kata koysan ne olur, koymasan ne olur…
Maddenin birinde ise “Milli Eğitim Bakanlığına, seçimlerde engelli vatandaşlarımızın daha rahat oy kullanabilmeleri için gerekli tedbirlerin alınması istenmiştir.” diye yazmışlar.
Tedbir olarak Milli Eğitim Bakanlığı ne yapacak peki…
Türkiye’deki tüm eğitim kurumlarını 2-3 ay içerisinde engellilerin erişimine uygun hale mi getirecek.
Demek ki, ellerinde Alâeddin’in sihirli lambası var. Biranda Türkiye’deki tüm eğitim kurumlarını erişilebilir hale getirecekler ve bizlerde rahat rahat gidip okullara girecek ve demokratik hakkımızı kullanarak oylarımızı kullanacağız...
Güldürmeyin beni lütfen… Güldürmeyin… 21 yıllık yuvamı kapattım hiç gülecek halde değilim…
Siz bu çözüm diye ortaya koyduğunuz uygulamanın sorunu halledeceğine inanıyor musunuz?
Ortaokul diplomalı ilkokul mezunu olan ben inanamıyorum…
Eğer yüksek diplomalı zatlar sizler inanıyorsanız sizi ayakta alkışlarım…
Gerçi benim alkışlamama gerek kalmamıştır… En üst yetkiliden en alttakine kadar hepsinin yanında dalkavuk denilen yalaka denilen adamlar var olduğu sürece benim/bizim alkışlamamıza gerek yok…
Onlar bu çözüm için “en doğru çözüm bu, engelliler için gerekli tedbirleri aldık, siz merak buyurmayın efendim, hiç sorun yaşamadan rahatlıkla gelip oylarını kullanacaklar” diyerek genel müdürü, daire başkanını, müsteşarı, bakanı, başbakanı ve hatta cumhurbaşkanını bile yanıltmışlardır.
Ne diyelim artık… Alttaki üstünü, üstteki alttakini yanıltadursun olan yine biz engellilere olacak…
Geçmiş yıllardaki seçimlerde olduğu gibi yine oyumuzu kullanmak için sandık başına gittiğimizde kimimizin karşısına Beydağı, kimimizin Erciyes, kimimizin Ağrı, kimimizin Everest ve kimimizin de karşısına Himalaya dağı gibi merdivenler çıkacaktır.
Her seçimde yaşadığımız rezilliği bir kez yaşayacağımız gün gibi açıktır.
Demokratik hakkımızı kullanmak için kucaklarda, sırtlarda, sedyelerde taşıyarak sandıklara ulaştırmaya çalışacaklar bizleri…
Bizleri sırtlarda taşıyarak yada yerlerde süründürerek çıkartmaya çalışırken bir kez daha ailemizin, eşimizin ve çocuklarımızın önünde gururumuzu, onurumuzu inciterek muhtaçlık duygusu yaşatacaklar…
Bakın birde yaptıkları afişlerde "Oy Kullanmaya Engelimiz Yok" diye yazmışlar...
Doğru demişler… Kendileri gibi düşünce ve fikir engelliler için gerçekten oy kullanmaya engel yok…
Ama bizler gibi bedensel engelliler ile görme engelliler için OY KULLANMAYA ENGEL ÇOK…
İnanmak istemeyenlerle seçimlerin yapıldığı 7 Haziran 2015 tarihinde görüşmeye hazırım…
Saygılarımla
Ali Haydar KOYUN
Engelli Aktivist/Disabled Activists
Kaynak: Malatya Söz Gazetesi www.malatyasoz.com/
Güneş Tv: www.gunestv.com/?islem=yzr&ID=24348&isim=%93oy-kullanmaya-engel-cok%94.html
Sol Bakış: solbakis.com/yazar-171-%E2%80%9Coy_kullanmaya_engel_cok%E2%80%9D.html
YORUMLAR
Bizleri sırtlarda taşıyarak yada yerlerde süründürerek çıkartmaya çalışırken bir kez daha ailemizin, eşimizin ve çocuklarımızın önünde gururumuzu, onurumuzu inciterek muhtaçlık duygusu yaşatacaklar…
İnsanların kalbi engelli olmasın.Zira insanı insan yapan kolu,bacağı,gözü değil kalbidir.
Engellilerin sorunları bütün heybeti ile gündem de olsa da sonuç yok.Engelliler yetersizliklerin
devam ettiğini ve ihtiyaçların karşılanmadığını sert bir şekilde ifade ediyorlar.Keşke insanlar,
engellilere hoşgörülü,bir o kadar sevgi ve saygılı olsalar ne güzel olurdu.Engelliler acınmak
değil,hayatın güzelliklerini insanlarla yaşamak ve paylaşmak istiyorlar.Yöneticilerin engellilerin
yaşamlarından haberleri yok.Anlamlı yazınızı kutluyorum.Selamlarımla.