- 1027 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Osmaniye Şöleni
Osmaniye’de vergi haftası sebebiyle düzenlenecek şairler ve ozanlar şölenine katılmak üzere İbrahim Özdemir beyefendiden davet aldığımda çok sevindim. Yirmi yedi yıl çalışarak emekli olduğum mesleğimle ilgili bir şölene vergi şiirimle katılmam gurur vericiydi. Daha önce Osmaniye iline gitmemiştim gezip görmek fırsatını da kaçıramazdım.
Yorucu bir yolculuğun ardından arkadaşım Elif Aktan’la Osmaniye’ ye ulaştığımızda gelmek istemekle yanılmadığımı birkez daha anladım. Otogarda güler yüzüyle karşıladı İbrahim bey bizi ve güzel bir yemeğin ardından kenti gezmeye başladık. Kısa bir şehir turundan sonra gezdiğimiz Kent Müzesi anlatmakla bitirilemeyecek kadar güzeldi. Görmeniz gerekir. Güzel müdiresi bizleri en ufak ayrıntıya bile değinerek bilgilendirdi. Osmaniye’nin sosyal, kültürel ve tarihi dokusunun birebir canlanmış haliydi müze. Mesleklerle ilgili odalarda mumya heykellerle birlikte kullanılan malzemelerin görsel sunumu çok güzeldi. Bu müzenin kurulmasına emek verenlere ve bağışlarıyla katkıda bulunanlara teşekkürler. Osmaniye geçmişiyle de yaşıyor sayelerinde.
Şölenimiz de güzel bir havada geçti. Sunucumuz, muhteşem atışmalarıyla ozanlarımız şairlerimizin şiirleri kısacası solunan hava sanat adına, vergi adına muhteşemdi. Emeği geçenlere ve tabi Osmaniye Defterdar yardımcısı Cengiz Biber beyefendiye çok teşekkür ederim.
Şölen sabahı Osmaniye’ de gezdiğimiz yerleri anlatmakla bitiremem. Türk sinemasının klasiklerinden Selvi Boylum Al Yazmalım filminin çekildiği alanlar, kök boyalarıyla boyanan iplerle dokunan dünyaca ünlü kilimlerin sergilendiği ve dokunduğu yer, Karatepe piknik alanı, hayran kaldığımız ve birçok resim çektirdiğimiz Arslantaş Barajı ,Arslantaş açık hava müzesi, Antik kent ve tabi suların coştuğu baraj seyrine doyum olmayan manzaralardı hafızamıza kazınanlar. Bütün bunları toplamda bir buçuk güne sığdırmamızın başarısı ise İbrahim Özdemir’ e ait, sürekli daha nereleri gezdirebilirim, nereleri tanıtabilirim çabasındaydı. Osmaniye sizinle gurur duymalı kocaman yüreğinizle, yüzünüzdeki gülümsemeyle bizleri ağırladığınız, kentinize değer kattığınız için.
Elbette bizleri güzel yemekleriyle ağırlayan Beyoğlu Yemekçiliğe ve şölen sonrası muhteşem tatlılarını ikram eden Köse Pastahanesinin Osmaniye şubesine teşekkürü borç bilirim.
Güzel bir şölen, güzel bir gezi oldu kendi adıma birçok şair ustamla, dostlarımla ve atışmalarıyla, türküleriyle neşe katan Ozanlarımızla beraber olmak aynı havayı solumak onurdu.
Teşekkürler İbrahim Bey, teşekkürler Osmaniye.
Yıldız TOKSÖZ