Dosttan dosta Selam-2
Selam;
Umarım geç kalmadım.
Televizyonda gece haberlerini izliyordum.
Seni ağlatan şey her ne ise Allah ecrini versin.İçim cız etti.Sanki bir nur topu oldun kalbime girdin ve sakinleştin.
İnsan konuşan hayvandır diye saçma bir tanım vardı bizim ortaokul kitaplarımızda.
İnsan düşünen,hüküm yürüten,keşif yapan,seven,ağlayan,gülen vb. hakkın bütün sıfatlarıyla sıfatlanmış bir ilahi varlıktır.Baştan ayağa mucizedir.
’Biz insanı en güzel biçimde yarattık^’ ayetinin sırrıdır, insan.
Ağlamak;
ister canı yandığından olsun,ister aşırı sevinçten, her ikisi de şifadır.Vücut kimyamız bozulduğunda imdadımıza yetişir.
Seni ağlatan hayra dairdir, umarım.
Aşırı sevgi,hasret, Allah korkusu,pişmanlık duygusu vs. Bunlar insanı dünya ahiret cennete yaklaştırır.Yaşatır.
Ağlayan insan yumuşak kalpli,allah’ın rahmetini hak eden insandır.Katı kalpli olmaktan Allah’a sığınırız.
Şimdi inşallah, sil o gözyaşını ya da koyuver aktığı kadar aksın.
Ama ille de sana şifa olsun.
Eğer bir ağlama nedeni, acı bir olaya dair ise, aklında bulunsun;
başında ‘’allahümme’’ ibaresi olmadan salavat getirmek o acıyı ve feryadı dindirir.
’salli ala seyyidina Muhammed’in ve ala ali seyyidina Muhammed’
şeklinde okunur.
Eğer bir cenaze evinde bir köşeye çekilip,sessizce,bu şekilde salavat getirmeye başlasan,birkaç okumada ortalığın sakinleştiğini görürsün.Feryat figan ortadan kalkar.O feryadı yaptıran şeytandır.Şeytanlar bu şekilde salavat getirilen yeri terk ederler.
Bir yangında elini namazdaki gibi bağlasan ve bu salavatı şerefeyi okusan yangının şiddeti azalır.Söndürenlerin hakından gelebileceği doza düşer.Sönmesi kolaylaşır,söner.
Şu halde her türlü acı çekilişinde,toplumsal cinnetlerde bu tertip kesin şifadır.
Bu tür bilgiler kolay tecrübe edilecek bilgilerdir.
Ancak faydasını gördüğünü etrafa ifşa etmezsin.Duanın kabul edildiğini başkalarına söylemezsin.
Ama bu bilgiyi istediğine verebilirsin.İsterse dener imanı güçlenir,isterse ilgilenmez.
Sana nedenini bilmediğim üzüntünü bu şekilde davranarak gidermeni öneriyorum.
Bende okuyacağım,inşallah yararlanırsın.
Bir de;içine sebebsiz bir korku düştüğünde ve ya hüzün kapladığında:
Apdest al.
Sağ elini kalbinin üzerine koy ve Şu ayeti dokuz kere oku.Sonra sağ böğrüne kadar (30 cm kadar)elini kaldırmadan çek.Orada bir kere daha oku.
Umulurki o hal geçer.
Binlerce kere denenmiştir.Ayeti kerime budur:
’ E la inne evliya allahü la havfün aleyhüm vela hüm yehzenün.’
Hayırlı geceler.Sevgiyle kal.
YORUMLAR
önce ağlamalar yetişir imdada sonra da çok sevdiğinin yardımı...içindeki her ne olursa olsun sakinleşmeni sağlayacak cümleler elbet birinin yüreğinden dökülüverir de avuçlarına sakinleşirsin.o birini sen seçersin kendine ama Seçtiren de var elbette.Allah´ım yardım et dersin ve hemen vesilesiyle uzatır yardım elini sana...vesileye kocaman sevgi, vesilenin Sahip´ine sonsuz şükür.ne huzur dolu bir duygu ya....
yüreğinize sağlık hocam. Allah razı olsun.