- 397 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Düşündüren Sözler-64
*Sevgi gibi nefret de doğurgandır; iyilik ve kötülük de öyle.
*Kalabalık bir yerde avazın çıktığı kadar “Kimse yok mu?” diye bağır; bakalım kaç kişiden “Ben varım!” cevabını alacaksın?
*Başkalarını geçmek için zamanlarını harcayanlar, bilmiyorlar ki bazıları da onları geçmek için çabalıyorlar.
*Çağımızın en inandırıcı yalanı: Demokrasi.
*Kimseden beni güldürmesini istemiyorum; ağlatmasın yeter.
*Yaptıklarını başkaları, yapmadıklarını da sen görürsün.
*Padişah olmaya özeniyor, ama soytarı bile olamamış…
*Bölen değil, toplayan ol.
*Üzülmeyi bırak; üzülerek engelleyebileceğin hiçbir şey yok. Çünkü üzüntünün kendisi zaten en büyük engel.
*Servetinin hesabını veremeyene hırsız denebilir mi?
*Düşebilirsin ayağın bir engele takılmıştır, başaramamışsındır yeterince çalışmamışsındır, görmemişsindir dikkatli bakmamışsındır, bilmiyorsundur bilgin yeterli değildir; bunun gibi birçok olumsuzluğa çeşitli mazeretler üretilebilir. Ama insanlığını kaybedersen, bunun mazereti yoktur.
*Kimi doğru adam, kimi doğru kadın, kimi doğru insan, kimi de doğru yol arıyor. Ama hiçbiri nedense “Acaba ben doğru muyum?” diye kendi kendine sormuyor!
*Asırlardır devam eden savaş, dünyamızı hapishaneye çevirmek isteyenlerle iyiler arasındaki savaştır. Şimdilik iyiler yenilmiştir, ama yenme umudu henüz kaybolmamıştır.
*Burnu havalarda olan, aklı yerlerde süründüğü halde bunu göremez.
(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba’dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
YORUMLAR
Ömer Faruk Hüsmüllü
Selam ve saygılarımla...