Gizemli Kılıç
Bundan yıllar evvel köhne bir köyde bir adam saçı sakalı birbirine karışmış halde olmasına karşın halen çalışmayı sürdürürmüş.Mesleğini inci gibi kollarına dizmiş.Demircilikle uğraşırmış.Taha adında bir oğlu varmış ve o ona demirleri taşırmış.İşin nasıl yapıldığını hala öğrenememiş.Bütün yükü babasının sırtına bırakmıştır.
Bir gün çok gizemli bir şey olur.Demirden yaptığı kılıç etrafındaki bütün iletken eşyaları kendine çekmektedir.
O zamanlar böyle bir şey ne görülmüş ne de duyulmuştu.Köhne bir köyde böyle devasa bir güçte kılıca herkes sahip olmak istemiştir.
Bu olay köyden bunların bağlı oldukları krallığa gider orada duyulur.Krallığı ele geçirmek isteyen bir asker tarafından gizlice bir ulak (haberci) gönderilmiştir.Taha ve babası yaşlı demirci çağırtır.Huzura çıkarmışlar.
Asker:-Sizde muhteşem gizemli bir kılıç varmış onu bana satar mısın der?
Taha’nın babası aklına bir kurnazlık gelir.Başka bir kılıç getirir.Onlara teslim eder.
Asker teşekkür etmiş zafer kazanacağını sandığında İhtiyar Taha ile o mükemmel kılıcı babasına gönderir.
Savaş dönemini gelip çatmış.Hain asker yanında bir kaç tabur asker ile birlikte krala karşı çıkar.Halbuki kralda çok daha iyi kılıçlar mevcuttu.
Savaş bir müddet sürer ve savaşı kral kazanır.Sonunda asker canı ile öder yaptıklarını.Krallıkta ondan sonra kimse cesaret edemez krala ihanet etmeye ve ihtiyar ve oğlu ödüllendirilir.Ülkede barış,huzur ve esenlik içinde yaşarlar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.