KISA Öyküler -1-
İki yanağından gamzeli; gülerken yüzünden güller açan ve iri, yeşil gözlü kadın, pencereden göz erimin sonsuzluğuna bakarak adama:
“Ben bir beyaz gelinlik isterim” dedi
Özgürlüğüne düşkün, gammaz adam, dışarıda yağan karlara bakarak:
“Bense seninle kartopu oynamayı severim”
Kadın öfkelenerek:
“Sahi ne zaman evleneceğiz?”
Adam dışarıya kaçıp söylenerek:
“Gel kardan gelin yapalım!”
Kadın, adamın ardından dışarıya çıktı ve son bir umutla:
“Neden hep böylesiniz…”
Adam pişkince:
“Bak… Ne güzel kar yağıyor!”
Kadın, parmağındaki yüzüğü çıkarmaya çalışırken bir yandan da adama son sözleri sarf etti:
“Sen adam olamazsın… Çünkü iblissin! Eşim olmazsın çünkü aşk sana bol bir gömlek gibidir” deyip yüzüğü adamın suratına atıp, çekip gitmişti.
___________________________________________________________________________
İnsan hayatın sudan ucuz olduğu bir dünyada, ardında yas tutmanın bedeli neden pahalıdır?
POYRAZ
YORUMLAR
Öyküdeki anlam oldukça belirgin olduğu için anlatıcıyı bu kadar dahil etmek yersiz bence(tasvir ve açıklamalar kısmı)Kısa öyküde gizem,yalınlık,düşünürücü durumlar bana daha cazip görünüyor.Bir de öyküyü budayarak okuyun derim,inanın çok daha hoş olacak,elinize sağlık,sevgilerimle...
DemAN
Değerli, yapıcı yorumunuz için çok ama çok teşekkür ederim, çok sağolun...
Gözlerinize sağlık...
Saygıyla selamlıyorum
KISA ÖYKÜ ((Anekdot) kendi içinde bir bütünlüğü olan, dolayısıyla girişi, gelişimi ve sonucu olan bir öykü bölümüdür. Bu kısa öykünüzü okuduğumda, kısa öykü yazdığını iddia eden dostlara örnek olabileceğini düşündüm. Sadece girişteki kadın kahramanın tanıtımı ve ilaveten erkek kahramanın tanıtımı/duruşu küçücük bir paragraf halinde yazılıp gelişme bölümünü oluşturan dialogların öyle başlamasını arzu ederdim. Bundan sonraki öykülerinizin bir şeyler öğrenebilmek adına takipçisiyim...Tebrikler...
DemAN
Yapıcı ve benim için çok önemli değerli görüşleriniz bana rehber oldu, çok sağolun hocam
Söylediklerinize katılıyor ve öykü yazarken daha çok çalışmalıyım...
Saygıyla selamlıyorum
Sanırım erkeklerle kadınların aşk konusunda fikirleri çok farklı. Güzel bir örnekti. Tebrik ederim.
DemAN
Saygıyla selamlıyorum
aşk yeni nesil anlamıyla aşk kavramına öyle uzak öyle dar ki ve erkeklerin o kadar umudu yok ki ...
DemAN
Çok teşekkür ederim, sağolun
Sevgiyle selamlıyorum