- 1637 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
TATİL NE DEMEK........
Tatıl demek sadace guneş kumsal gecelerı dısco eşliğinde eğlenmeK mıdır?..Hep sormusumdur kendıme bazılarına göre tatıl yeni insanlar tanımak yenı yerler kesfetmek ve çogu insan için çalışmaktır şimdi hem çalışmak hem de nasıl tatil diye bilir..Ama belkıde en guzelı bu dur, hem para kazanıp hem tatil yapan çoktur.
Sabahın erken saatınde kalkıp dalından domates dalından sogan koparıp kahvaltı yapmak canın ısteyınce dalından elma yada kayısı yemek çok guzel bır seydır.Ama bunun içinde önce çalışmak gerekır...Topraga bakmak havalandırmak ekmek sulamak bakım yapmak ondan sonrada beklemek sabırla ekledıklerını buyumesını özen göstermek ve buyudugunu görup uzanmak sonra yemek keyıfle işte hem çalışmak hem tatıl yapmak işte buna bır örnek..
Ben şimdi bunu yapıyorum.
Denıze gıtmek yada gecelerı dıscoya gıtmek onlarda olacak tabii
ama maddı durumu az olupda denızı anca kıyı bolgelere gıderek çalısan kesımlere daha yakın duruyorum sanırsam çünkü onları anlamak baba parası yemek için 24 saat geyık muabbetlerı yapan gençlerı anlayamıyorum konuşdukları Turkce bana uzak
onun içindırkı ne zaman İzmire gelsem içimdeki uzak şehırlı ınsan yakın köylü çocuga geçıyor..
Sabahları güller içinde gezmek trafıkten uzak polıtıkadan kavgalardan uzak topraga yakın olmak işte burda ben ben oluyorum..bırakın benı ben burda kalayım ama ne çareki olmuyo o kadar bağlanmısımki şehir hayatına enınde sonunda geri dönmek bıle kabus şimdiden tanrım benım ımkanımı bulamıyanlarada bu imkanı ver.....
YORUMLAR
Tatıl demek sadace guneş kumsal gecelerı dısco eşliğinde eğlenmeK mıdır?..Hep sormusumdur kendıme bazılarına göre tatıl yeni insanlar tanımak yenı yerler kesfetmek ve çogu insan için çalışmaktır şimdi hem çalışmak hem de nasıl tatil diye bilir..Ama belkıde en guzelı bu dur, hem para kazanıp hem tatil yapan çoktur.
kutlarım anlamlı ve değerli yazınızı saygıdeğer yazar...
sevgim saygım her daim..
Aslında bizler Türk toplumu olarak tatilin yabancısıyız.Modern dünyanın içinde yer alan çoğu ülkeler içinde öyle.Tatil yapmak çokta eski bir kavram değil.Bütün toplumlar yorgunluğu biliyordu,bunun dinlenmeyle karşılanacağını da biliyordu.Bu ihtiyacı eskiden bağ evleri karşılardı şehirliler için.Zaten köylü olan sınıflar,çoğunluk işide,tatilide içiiçe yaşar ve özel zaman ayrılmazdı.Batı tarzı yaşamaya ahdettikten sonra,iş ve mesayi kavramını tanıdıktan sonra tatilinde bir ihtiyaç olduğu sonradan anlaşıldı.Broblem bu ihtiyacın yeni dünyada nasıl giderileceği idi.Biz toplum olarak suyu çoktan ama,denizi bin yıldır tanıyorduk.Denizde tatil yapmamızda batılı bir icattı.Güneşi az olan ülkelerin çocukları böyle düşünmüştü.Bizlerde buna uygun benimsedik.Ama bize özgü bir tatil ve deniz kültürümüz olmadı.Halende yoktur.Denizde tatil küçük bir azınlığa hitabeder,son yıllar biraz toplum kesimlerine yayılsada,bir kültürü oluşmadığından bir cümbüş-kakafoni sürüp gider.Dönenler çokta mutlu addetmez kendini...Halbu ki,tatil doğayı tümüyle bir keşiftir.Asıl bizi dinlendiren doğanın ta kendisidir.Denizler,yamaçlar,nehirler,göller,kullanabileceğimiz onlarca estrümandan birkaçı.Çünkü dört duvar arasında metropollerde mesaisini sürdüren insanlar için şöyle bir rahatlamak gerçekten ihtiyaçtır...Birde insanın özel durumuda önemli.Ben ziraatçiyim.İşim tabiyatı gezmek,gözlemlemek.Bana pikniğe gidelim dediğinizde hiç cazip gelmez..Çoğu zaman şehiri özlediğim olmuştur.Bide bu cepheden bakmakta yarar var.İlginçti.Selam,saygı...
Topraga bakmak havalandırmak ekmek sulamak bakım yapmak ondan sonrada beklemek sabırla ekledıklerını buyumesını özen göstermek ve buyudugunu görup uzanmak sonra yemek keyıfle işte hem çalışmak hem tatıl yapmak işte buna bır örnek..
Ben şimdi bunu yapıyorum.
Siz en güzel tatili yapıyorsunuz.
Paylaşım için yazarı kutlarım... sevgiyle..