Kırkyama ve hayat
Alı yeşile ekledim, maviye moru
Her biri lazım olmayan artıktı
Şimdi kırkyamalı bohça oldu
Anıların, düşlerin saklandığı………….
Kırkyama yapanlar bilir, daha önce yapılan dikişten artan küçük parça kumaşları bir birine ekleyerek artıklardan bir bütün oluşturmaktır kırkyama… Kırkyamanın hayatımızla ne ilgisi var diye sorabilirsiniz, olsaydı keşke; yaşamayıp hayatımızdan kırptıklarımızı ekleyebilseydik ve oluşan bütünü yeni baştan yaşayabilseydik…..Tıpkı hayatımızdan kalan artık yaşanmamışlıklar gibi: “ kırparak yaşamadıklarımızı” bir birine eklesek acaba nasıl bir bütün elde ederdik? Kırkyamada renk uyumu önemlidir koyu renklerin arasına acık renkliler konulur, hepsi koyu olursa bir birini boğar derdi babaannem…..Hayatımızda kara günler de öyle hep ardı ardına gelirse bizi boğuyor, nefes alabilmemiz için biraz yeşili moru görmeliyiz. Sonra kırkyamada kumaşın cinside önemli, kalın olanın yanına kalın dokulu kumaş, ince olana ince konmalı….Kıyıp atamadığımız parçalar eklemeyle de olsa bir bütün olabiliyor. O bütünü bir araya getiren renk, renk kumaşların her birinin ayrı bir hikayesi var. Mesela vişne çürüğü kumaş çeyizlik yorgandan artmıştır. Mavili olanı eski minder yüzünden, şimdilerde kullanılmayan eskilerin vazgeçilmezi olan eşyalar..….o ayrı ayrı hikayeler bir araya toplanınca kırkyamalı bir bohçamız olur. Hayatımızdan kırpılan parçalar ya onlar yaşamayıp ertelediğimiz duygular nerede birikiyor kırkyamalı bohçada mı? Onları bir birine ekleme imkânımız olsa nasıl bir bütün olurdu. Kaç hikaye ederdi eklesek hayatımızın kırpıklarını bir birine acaba? Eski minderler gibi o yaşanmayan duygularda mı kalktı tedavülden? Kim bilir bir gün hayatın kırkyaması dikilir......
YORUMLAR
Yaşananlara kırk yama eklemek yaşanmayanlara eklemekten daha zor kolay sanırım.Dikişleri söküp yamasız bir hayata adım atmalı kırkyamalı ama... Kırk şehitler,Kırklar kilisesi,Kırk yaşının sırra kadim sırları... Kırk yama ve hayat düşündürücü bir yazıydı,yüreğinize sağlık...