- 1114 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Güne Sığdırılamayacak Kadar Derin Anlamıyla "24 Kasım Öğretmenler Günü"...
"Bana bir harf öğretenin kölesi olurum" demiş Hz. Ali.
Bugün 24 Kasım...
Bugün bir harfin onlarca harfe gebe kaldığı gün...
Bugün madde ile mânâ arasındaki o naif çizginin farkındalık günü…
Bugün bir mumun dibinden güneşe erişilecek süreç...
Bugün “24 Kasım Öğretmenler Günü”…
İrfan kapısını aralayan anahtar, öğretmen...
Bugün cılız bir mum ışığından güneşe yürünülen gün...
Bugün irfan kapısına ilk adımın atıldığı gün...
Bugün akıl ve gönül gerçekliğinde umudun yeşerdiği,
Gökkuşağının renklerin kardeşliğinde gülümsediği gün…
Bugün en küçük yerleşimden en büyük kente, en yoksulundan en varsılına; hayatın akışında savrulmamak, boğulmamak, daima yeşermek ve yeşertmek adına hayatın şifrelerini irdeleme, algılama, anlama ve çözebilme istek ve iradesinin usumuza ve ruhumuza ilk resmedildiği gün…
Bugün varlığımızın, insanlığımızın ve kâinatın derinliğine kulaç açarak farkına varmanın, “Can içindeki CAN’ ı’ ”, “Bendeki BEN’ i ” bulup çıkarmanın, ÖZ’ e ulaşmanın başlangıç günü…
Evet…
Bilgisi ve erdemiyle insanı yeniden yoğurup biçimlendiren, nakış nakış işleyerek hayata hazırlayan vefâkar öğretmenlerimiz, eğitim camiasının her kademeden yürekli güzel insanları;
Bugün sizin gününüz…
Sadece bugüne sığdırılabilinir mi size atfedilen bütün o güzellikler, o tanımlar? Biliyoruz ki bugün farkındalık yaratma adına kutlanılan sembolik bir gün! Elbette sizin değerinizi, hayatımızdaki yerinizi bir günde anlatmanın, bir güne sığdırmanın mümkünatı yoktur. Ancak, “çam sakızı çoban armağanı” misali, sizi bir güne sığdırabilme çabamızı anladığınızı da biliyorum! Artık ne kadar başarabiliyorsak! Bunun yanıtını verebilecek durumda da değilim! Ben kendi adıma, iyi niyetli duygu ve düşüncelerimin samimiyetine inanılmasını istiyorum sadece.
Bu özel gününüzü bütün içtenliğimle, bütün erdem duygularımla kutlar, kalem tutan ellerinizle birlikte sevgi damıtan yüreklerinizden öperek en derin saygılarımı sunarım…
Hakk’ a yürümüş öğretmenlerimizin aziz hatıraları önünde saygıyla eğilir, Allah’ tan gani gani rahmetler dilerim…
Refika Doğan-24 Kasım 2014-Antalya
YORUMLAR
Emekli bir eğitim emekçisi olarak yazınızla mutlu oldum Şefika hanımefendi. Sizler gibi doğrudan, güzelden ve iyiden yana barışçıl, hümanist kısaca insalcıl duygular taşıyan değerlerin var olması öğretmenlik ve güzel ülkemin geleceği adına bir kazançtır.
Teşekkürler. var olunuz.
Emeğe ve sanata saygımla esenlikler dilerim yüce gönlünüze.